Volvo Torx Tool

Hallo,

Helaas ben ik de Tool om mijn last dragers te monteren op de auto kwijtgeraakt.
Wie heeft deze nog liggen en doet er niets mee. Graag zou ik die tegen een vergoeding over willen nemen.

null

Hier ben ik naar op zoek.

Daar kan je ook een gewone torx schroevendraaier of dop voor gebruiken mocht je er hier geen één vinden. Die hebben ze gewoon bij de doe het zelf zaken of gereedschapshandel.

🏂

Daar kan je ook een gewone torx schroevendraaier of dop voor gebruiken mocht je er hier geen één vinden. Die hebben ze gewoon bij de doe het zelf zaken of gereedschapshandel.

Martin9 op 21 feb 2017 12:25

Ja dat klopt… vind het een beetje spannend ivm aandraaien… Aangezien hier een 2nM aanduiding op zit.

Thanks!

Heb je niet toevalling een momentsleutel? of even langs de autogarage, die willen je vast wel even helpen met een momentsleutel

echte mannen lopen naar boven,

2nM is zo goed als niets inderdaad maar de boel gaat niet stuk als je het met 10 nM ofzo vastzet. Ook met zo’n mooi 2nM momentsleuteltje zet je het vaak vaster dan de 2nM omdat die sleutel tordeert en je al snel het pijltje voorbij het streepje draait. Maar 10nM is nog steeds heel weinig hoor. Ik werk in een garage en wij zetten die dragers ook vaak genoeg gewoon met een normale sleutel ofzo vast. Je moet natuurlijk niet blijven doordraaien als die aanzit natuurlijk maar gewoon aandraaien en dan nog een klein stukje.

🏂

Heb je niet toevalling een momentsleutel? of even langs de autogarage, die willen je vast wel even helpen met een momentsleutel

MartijnUiterwijk op 21 feb 2017 12:42

we praten over 2nM hè, dat is handvast en een klein stukje verder. Die momentsleutels vind je niet gauw in een garage. Ik ben de afgelopen 18 jaar nog geen schroefje of boutje tegengekomen die 2nM moet hebben. (Behalve deze dakdragers dan maar daarom leveren ze er zo’n ding bij) Onze kleinste momentsleutel begint bij 5 volgens mij.

Even langsrijden om te vragen of ze goed zitten kan natuurlijk geen kwaad en misschien hebben ze nog wel zo’n ding liggen voor je. Ik heb er hier alleen één liggen met inbus helaas.

*bericht bewerkt door Martin9 op 21 feb 2017 13:21

🏂

Even langs de fietsenboer die heeft deze fijne momentsleutels liggen voor het fijne aanschroefwerk van carbon… En anders zijn deze voor een paar tientjes te koop op fietsonderdelen websites.

Click. Click. Peace

Hey,

Ik heb ook een Volvo en draai de dragers gewoon vast op 't handje - geen enkel probleem. Gewoon vast is vast - want de moment indicatie die de originele sleutel heeft is verre van ideaal. Trouwens een goede moment sleutel van 0-5Nm heb ik ook liggen - maar dat is echt overbodig om voor deze dragers te gebruiken.

null

Ik denk niet dat dit een stuk gereedschap is wat mensen nog hebben liggen slingeren. Of ze zijn het, net als jij, kwijt geraakt, of zo’n sleutel gaat mee met de auto als deze wordt verkocht. Al eens bij de dealer binnen gestapt? Mogelijk is het kopen van een nieuwe een goedkopere optie dan het aanschaffen van een mini-momentsleutel oid.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

thanks allemaal… ik dacht ik probeer het gewoon… :-)

Ben hem verleden jaar in spanje kwijtgeraakt… tenminste … Ik weet precies waar hij is blijven liggen. Voor de terugweg ging ik ze er weer opzetten en toen heb ik de sleutel op een muurtje laten liggen. Bij de garage hebben ze hem wel en mag ik em lenen… Dus als er dan wat gebeurd onderweg heb ik geen sleutel. Daarom wil ik er 1 hebben. Aangezien de auto ingeleverd wordt in mei wil ik niet 35 euro (dat vragen ze voor een nieuwe) uitgeven.,

Zal is de schuur in duiken om te kijken of ik er 1 heb liggen.

ik kijk ook ff,
één moment…
?

*bericht bewerkt door sneeuwzeker op 21 feb 2017 15:56

Plaats een reactie