Ski's mee in vliegtuig

Wij gaan in maart nog een short-ski doen per vliegtuig en we nemen onze eigen ski’s mee. We hebben voor ski-vevoer normale canvas ski-tassen en in de auto en ook met de bus is dat prima. Zouden jullie dat in het vliegtuig ook vertrouwen? Zijn er tips om ze veiliger in te pakken?
Mijn zoon heeft een paar jaar terug vakantiewerk gedaan bij de bagage afhandeling op Schiphol, laden van vliegtuigen - we weten dus uit de eerste hand hoe er met bagage wordt omgegaan en daar word je niet altijd vrolijk van…

Inpakken met ‘buizenschuim’ (lijkt op buisisolatie) over de lengte van je ski’s en bubbelplasic om je bindingen. Beetje alles vast zetten met tie-rips ( extra los meenemen voor de weg terug). Ben zelf al div. zo heen & weer gevlogen. Tot nu toe ging het goed. Deed ook vaak wat vuile ski-kleding in de skihoes op de weg terug.

Goed idee, dat buizenschuim! Bubbelfolie om de bindingen deden we in de bus ook wel en gaan we zeker weer doen. Wat kleding in de schoenentas om de schnallen te beschermen zie ik ook wel zitten.

Of een goede reistas voor de ski’s kopen die bescherming biedt voor tijdens de vliegreis

Marijnt, wat zou een goede beschermende reistas zijn? Heb je een link van een voorbeeld?

Geen link, heb zelf een snowboardtas die ik al ruim 15 jr gebruik. Gewoon eens kijken bij de diverse webshops en kijken wat er beschikbaar is. Meestal staat er wel bij welke geschikt zijn voor vervoer in het vliegtuig. En er zijn ook tassen waar je 2 skisets in kwijt kan

Wij wikkelen onze skis altijd in een molton hoeslaken en doen ze dan in een skitas. Dat werkt perfect. Zowel met de bus als met het vliegtuig.

We hebben diverse malen gevlogen en zijn heel vaak met de bus geweest.

Skis altijd zonder schade aangekomen

Je kunt je ski’s ook in een grote snowboardtas doen. Ik heb deze gekocht op Amazon: https://www.amazon.de/dp/B009M38MTM/ref=pe_386171_37038021_T… (lees ook de reviews)

als je de bindingen omwikkelt met wat kleding, kunnen ook je stokken, schoenen en je helm er nog bij ( let op het maximum gewicht dat is toegestaan). Aan de ski’s zelf kan verder niet veel kapot. Van sommige luchtvaartmaatschappijen mag je maar 1 pakket meenemen ( al heb ik nog nooit gelezen dat ze daarover echt moeilijk deden) dus alles in 1 pakket kan handig zijn

*bericht bewerkt door yoguido op 19 feb 2017 21:52

Als je een shortski doet, dan kan je misschien al je kleren in de hoes doen. En je schoenen en goggle in een handbagage tas. Het is mij vaak gelukt.

Plaats een reactie