SnowWorld Landgraaf of Zoetermeer? Voor gevorderde skiërs

SnowWorld Landgraaf of Zoetermeer? Voor gevorderde skiërs

Beide

Haast?

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 19 feb 2017 13:08

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Landgraaf! Stoeltjeslift is toch een stuk prettiger dan de hele dag gesleept worden.

Maar de piste in Zoetermeer is een stuk interessanter als je echt aan je techniek wil werken of ski’s testen bijvoorbeeld.

Ik was laatst ik Zoetermeer. De staat van de piste was echt heel slecht. Keihard ijs en hobbels. Landgraaf de week erna bezocht en was prima. Minder steil maar wel een langere piste. Stoeltjes lift is ook top. De sleeplift in Zoetermeer is ook zeer oud. Er zit geen knik in de stang waardoor het heel oncomfortabel is. Doe mij maar landgraaf dus.

Beide zijn geschikt om techniek te trainen. Zoetermeer is steiler en gelijkmatiger, Landgraaf is groter en biedt meer variatie.

Als iedereen nou naar Landgraaf gaat blijf ik lekker in Zoetermeer. ;)

Übung macht den meister!!!

Ben er vanmorgen even geweest (Zoetermeer), in de winkel
Natuurlijk wel even bij de baan weesten kijken, was goed druk

Na de krokus zal het een stuk rustiger worden.

Übung macht den meister!!!

Ik was vanmorgen in Zoetermeer. Beetje druk en piste 3 was niet heel geweldig maar voor een gevorderde skier geen probleem om wat hobbels en ijs te doorstaan. Piste blijft aangenaam na de verlenging. Allen de sleepliften zijn inderdaad langzaam.

Aftellen maar!

Gisteravond nog in Zoetermeer geweest, pistes waren gewoon slecht veel ijs en piste 3 alleen hobbels natuurlijk voor gevorderde geen probleem. Beginners piste was ook gewoon slecht en veel ijs.
Zoals hierboven vermeldt sleepliften zijn gedateerd volledig ijzer dus met handschoenen weinig tot geen grip en oncomfortabel.

Geef mij maar gewoon Landgraaf nooit veel ijs door de breedte van de baan en een zachtere piste naar mijn mening.
Wel geen hobbels als je die zou willen oefenen of alleen stuk of 3/4 aan de linkerzijde als je begint aan de afdaling

Dan hou ik het toch maar bij Terneuzen. Vrijwel altijd perfecte sneeuw. Maar goed dat was de vraag niet.

Hen48

@Hulst de sneeuw is er inderdaad goed, ik vind het alleen zo jammer dat ik na 2 bochten alweer in de sleeplift hang…

Born to Ride

Ik vind de steilheid van helling 3 in Zoetermeer wel lekker. En nu deze piste is verlengd vind ik het in Zoetermeer leuker skieen dan in Landgraaf.

Maar ik mis wel de stoeltjeslift van Landgraaf.

Ligt er ook aan waar je woont. Maar als ik echt een aantal uur wil skien en het is in het ski seizoen kan ik net zo goed een dagje naar Winterberg gaan met de bus is bijna net zo duur en een stuk leuker ;)

Als iedereen nou naar Landgraaf gaat blijf ik lekker in Zoetermeer. ;)

RFKANGOO op 19 feb 2017 14:11

In dat geval: dinsdags is de sneeuw in Landgraaf uitzonderlijk slecht, en zou iedereen maar beter uitwijken naar Zoetermeer alwaar de sneeuw perfect is en de sleepliften naast heerlijk lege pistes op dubbele snelheid draaien zodat je er twee keer zoveel van kan genieten.

;-)

Plaats een reactie