Route naar Oberau (Wildschonau)

Wat is de beste route naar Oberau in het Wildschonau gebied?

München - Kufstein.
Hoe je bij München komt hangt er vanaf waar je woont en wanneer je gaat.

Woonplaats is Alphen aan den Rijn en we gaan in de voorjaarsvakantie

Dan maakt de route niet veel uit, wel de dag en het tijdstip van vertrek.
Ik zou zeggen, ga uiterlijk vrijdagochtend heel vroeg, of anders zaterdagmiddag.
Alles daartussen kan ook, maar verwacht files. Ga je via Venlo en de A61, volg dan de A6 via Heilbronn en vermijdt Stuttgart. München wordt lastig te vermijden, dus als je geen files wilt, zorg dat je daar op zaterdag voor 7u 's morgens voorbij bent ('s nachts rijden is overigens ook geen garantie op filevrij) of anders na 16u.
Bedenk dat midden- en zuid-nederland, en België en Zuid-duitsland carnavalsvakantie hebben. Het wordt druk, heel druk…

Wij gaan al jaren naar Auffach (ook Wildschönau) en ik sluit me aan bij de route van Jay: Venlo, A61, A6 via Heilbronn. Wij rijden daarna door naar Nürnberg en pakken dan de A9 richting München; dat is wellicht iets om, maar het rijdt wel dóór! Vermijdt de snelwegen rond Stuttgart en Ulm, altijd erg druk. Tussen München en Inntal Autobahn altijd file, maar wel rijdend verkeer.

Hou op de terugweg rekening met grenscontroles. Wij zijn op een doordeweekse dag s’ochtends om 6.30u de grens gepasseerd en het was al een langzaam rijdende colonne . Een uurtje later en het staat echt stil.

Wij gaan ook naar Oberau. We vertrekken rond 11:00 op vrijdag en hopen tegen middernacht bij Hotel Elan in Oberau te zijn.
Ik was van plan de A61 te nemen en verder weet ik het nog niet. A6 of A8.
Van vorige keren kan ik me geen extra drukte herinneren rond Stuttgart, maar wel dat de A8 erg druk was door wegwerkzaamheden.
Die schijnen nu grotendeels voorbij te zijn. Bij Ulm was het ook druk, dat heeft ons één keer een uur gekost.
Vanaf 19:00 is de drukte weg, dus we gaan op tijd avondeten, dan kunnen daarna flink opschieten.
Ik heb 2 uur ingecalculeerd voor extra drukte. Dat zou voldoende moeten zijn hoop ik.

De grenscontroles terug kun je vermijden door niet de snelweg te nemen, maar de 171. Vorig jaar heb ik Google maps aangezet en die leidde me er simpel langs.

*bericht bewerkt door Taan op 13 feb 2017 11:59

Plaats een reactie