Tips 4 daags skiën

Dag mede-wintersporters,

Lang verhaal kort; Ik wil samen met 3 of 4 vrienden graag gaan skiën. Door tijd & financiële redenen kunnen we niet een hele week. We willen nu 4 dagen (donderdag,vrijdag,zaterdag en zondag) in Oostenrijk gaan skiën. Idee is om 22 feb in de avond te vertrekken en dan 23, 24, 25 en 26 feb te skiën en op de zondag weer terug.

Mijn vraag nu… Heeft iemand een goede tip hiervoor?
Alvast bedankt :)!

Ik denk dat het in die periode sowieso niet mee zal vallen om uberhaupt iets te vinden wat afwijkt van het za-za regime.

Ik heb geen ervaring met die periode resp. Oostenrijk, maar wij gaan eind maart meestal nog een paar dagen naar Zwitserland en daar liep ik ook tegen het probleem aan, dat het heel lastig was om een “short stay” te vinden waar een vr-za en/of za-zo nacht in zat.
Dus gaan we tegenwoordig zo-do en dat vind ik meestal zonder problemen.
Oorzaak: Lokalen uit de region die een (lang) weekend komen.

Dus ik zou me eerder laten leiden door de beschikbaarheid dan door de locatie

Rob

Kijk voor shortski bij Sunweb, 3x gedaan do-zo…dan zondags om een uur of half 4 weer richting huis rijden, prima te doen!

Ervan uitgaande dat je 3 nachten wil overnachten (donderdag - zondag): Hotel Jägerhof in Gerlos heeft nog een 2 tot 4 persoonskamer beschikbaar voor die periode. Ook Landhaus Haberl heeft nog een appartement voor 4 tot 5 personen vrij.

In Brixen kun je nog terecht in Appartement Strasser Andreas.

Deze info komt van Feratel.com. Zij hosten de meeste sites van VVV’s, altijd handig om in één keer een beeld te krijgen van wat er nog beschikbaar is. Overigens kan het zijn dat acco’s die daar als “vrij” staan, bij nader inzien toch bezet zijn (dat geldt mn bij acco’s waar nog helemaal niks gereserveerd staat, bij de drie bovenstaande zijn wel reserveringen te zien).

Lijkt me inderdaad heel moeilijk.
Van 25/2 hebben België, Zuid Duitsland en delen van Nederland carnavalvakantie…dus duurste periode van het jaar.