Tips 4 daags skiën

Dag mede-wintersporters,

Lang verhaal kort; Ik wil samen met 3 of 4 vrienden graag gaan skiën. Door tijd & financiële redenen kunnen we niet een hele week. We willen nu 4 dagen (donderdag,vrijdag,zaterdag en zondag) in Oostenrijk gaan skiën. Idee is om 22 feb in de avond te vertrekken en dan 23, 24, 25 en 26 feb te skiën en op de zondag weer terug.

Mijn vraag nu… Heeft iemand een goede tip hiervoor?
Alvast bedankt :)!

Ik denk dat het in die periode sowieso niet mee zal vallen om uberhaupt iets te vinden wat afwijkt van het za-za regime.

Ik heb geen ervaring met die periode resp. Oostenrijk, maar wij gaan eind maart meestal nog een paar dagen naar Zwitserland en daar liep ik ook tegen het probleem aan, dat het heel lastig was om een “short stay” te vinden waar een vr-za en/of za-zo nacht in zat.
Dus gaan we tegenwoordig zo-do en dat vind ik meestal zonder problemen.
Oorzaak: Lokalen uit de region die een (lang) weekend komen.

Dus ik zou me eerder laten leiden door de beschikbaarheid dan door de locatie

Rob

Kijk voor shortski bij Sunweb, 3x gedaan do-zo…dan zondags om een uur of half 4 weer richting huis rijden, prima te doen!

Ervan uitgaande dat je 3 nachten wil overnachten (donderdag - zondag): Hotel Jägerhof in Gerlos heeft nog een 2 tot 4 persoonskamer beschikbaar voor die periode. Ook Landhaus Haberl heeft nog een appartement voor 4 tot 5 personen vrij.

In Brixen kun je nog terecht in Appartement Strasser Andreas.

Deze info komt van Feratel.com. Zij hosten de meeste sites van VVV’s, altijd handig om in één keer een beeld te krijgen van wat er nog beschikbaar is. Overigens kan het zijn dat acco’s die daar als “vrij” staan, bij nader inzien toch bezet zijn (dat geldt mn bij acco’s waar nog helemaal niks gereserveerd staat, bij de drie bovenstaande zijn wel reserveringen te zien).

Lijkt me inderdaad heel moeilijk.
Van 25/2 hebben België, Zuid Duitsland en delen van Nederland carnavalvakantie…dus duurste periode van het jaar.
Dan is alles van zaterdag tot zaterdag voor een week verhuurd zoals @rcgrootveld ook al zei.

*bericht bewerkt door Coldfeet op 06 feb 2017 16:20

Glij blij door die brei :-)

Heb je al bij Booking.com gekeken?
En wat wil je, groot/klein gebied! Makkelijk aan te rijden?
Laatst weekend met vriendinnen naar het kleinwassertal geweest en is erg goed bevallen! 6.15u vanaf Venlo en in Riezeln is er leuke apres ski maar niet tot laat

Booking.com, Airbnb.nl, homeaway.nl, casamundo.nl, feratel.com… allemaal sites waar je van alles kan vinden, ook voor afwijkende periodes.

Als je met de auto gaat kan je natuurlijk ook elke dag een ander gebiedje doen. Voordeel: je kan ergens gaan zitten (qua verblijf) waar geen lift is (scheelt in prijs en beschikbaarheid) en je ziet een aantal gebiedjes. Je moet dan wel elke dag een stukje rijden. Ikzelf vind dat een erg leuke formule voor een short-ski.

Ikzelf vind dat een erg leuke formule voor een short-ski.

GiGi op 7 feb 2017 10:52

Zo zie je maar, dat ieder er weer anders over denkt.
Want juist voor een short ski, zou ik ter plaatse zo min mogelijk tijd kwijt willen zijn aan onnodig reizen tussen gebieden/dorpen.
Iets wat overigens niet alleen voor onze reguliere short-ski geldt, maar ook voor de standard week.
Liften op loopafstand van het hotel, of anders op zijn minst de skibus voor de deur (= binnen 250m)

Rob

Iedereen bedankt voor de tips. We hebben nog een mooi 4 daags appartement in Frankrijk gevonden. Dus ik ga nog even de sneeuw in =D! Nogmaals bedankt voor de reacties =D!

Plaats een reactie