Tanzer Abfahrt

Hallo.
Komende voorjaarsvakantie ga ik met het gezin naar Brixen im Thale. Nu ligt ons hotel op een steenworp afstand van de tanzer abfart (1c), maar als ik op de pistekaart kijk van de huidig geopende pistes is deze nog steeds gesloten. Is het op enig manier mogelijk om te achterhalen of deze piste wel geopend zal worden of dat deze gesloten zal blijven gedurende dit seizoen?

Als er nog meer sneeuw valt gaat deze zeker open. Omdat deze in de zonkant ligt en niet bij de gondels eindigt openen ze deze altijd pas bij meer dan voldoende sneeuw.
Het is dus hopen voor jullie dat er nog wat bijvalt en de temperatuur onder nul blijft. Anders wordt het de skibus nemen, welke een paar keer per uur rijdt vanaf de gondel.

Welk hotel zit je dan? Misschien daarheen bellen heb ok daar gewerkr op steenworp afstand van die piste in een groot hotel

*bericht bewerkt door franky82 op 10 jan 2017 22:15

@franky82 Het hotel heet Sporthotel Brixen. Als ik een beetje kijk naar You Tube filmpjes dan lijkt het zelfs mogelijk te zijn om tot aan het parkeerterrein aan de overkant van de straat te kunnen komen. Daarmee ben ik letterlijk binnen 5 minuten binnen vanaf de latten. Dat zou dus uiteraard fantastisch zijn.

Wat ik uit het antwoord van @Loen begrijp is dat ik het nog even moet afwachten op de hoeveelheid komende sneeuw. Nog even duimen dus dat ik niet alsnog de bus moet gaan nemen straks.

Leuk hotel ??? als er voldoende sneeuw ligt kan je daadwerkelijk tot ong 100 meter van de parkeergarage skieen en ook de bus vvertrekt daar vandaan.
Sporthotel brixen heeft oom elke ochtend shuttle service naar de gondelbaan.

De welness is ook wel een aanrader na een lange dag skieen ☺ leuk hotel heb er leuke tijd gehad

Hopelijk zal het dan nog even door sneeuwen de komende tijd. We hopen inderdaad ook op een prettig verblijf daar. Vooral voor mijn dochter zal het zwemmen na het skiën erg leuk zijn. Heb je enig idee wat de mogelijkheden zijn om van die piste af te gaan als deze is gesloten. Kun je er dan echt niet komen, of is het gewoon niet afgezet?

Ik kom heel wat jaren in Westendorf; maar deze afdaling heb ik maar 1x open gezien volgens mij. Er moet veel sneeuw vallen en koud blijven; dan is er een kans dat ie open gaat; maar ik zou er niet te veel op rekenen :)

Afgaande op je reactie heb ik maar even de moeite genomen een mailtje te sturen naar het skigebied. Ze geven nu aan dat de piste open gaat met voldoende natuursneeuw en hopen dat de piste in de komende paar dagen geopend kan worden. Het is dus nog even afwachten, maar goede kans dat hij dus dit keer open zal zijn. :)

momenteel is ie geopend!

Welke week zit je daar , telefoontoestel?

Xx10

Ik ga daar vanaf 18 februari heen. Hopelijk blijft het goed sneeuwen zodat hij open blijft :)

Plaats een reactie