vergelijking colaprijzen skigebieden

Interessant artikel in de Standaard op 4 januari 2017: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170104_02657463
Uit een internationale vergelijking van de prijs van een glas cola in skigebieden zou blijken dat dit het duurst is in Courchevel, waar je maar liefst €7.80 zou betalen voor 330 ml stroopwater. Zijn er mensen op het forum die dit kunnen beamen? :p

Interessant artikel in de Standaard op 4 januari 2017: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170104_02657463
Uit een internationale vergelijking van de prijs van een glas cola in skigebieden zou blijken dat dit het duurst is in Courchevel, waar je maar liefst €7.80 zou betalen voor 330 ml stroopwater. Zijn er mensen op het forum die dit kunnen beamen? :p

Bram_DC op 4 jan 2017 17:38

Vraag mij soms echt af waarop deze onderzoeken gebaseerd zijn en hoe ze te werk gaan. Wandelen ze een willekeurige bar binnen of gaan ze alle bars af?

Andorra was in mijn ervaring een stuk goedkoper dan hier aangegeven, Courchevel eveneens. De top van het skigebied, of het dal, dat alleen al kan een cola zonder problemen 50% duurder maken…

En dan iedereen Ischgl verdenken van buitensporige prijzen. LOL
?

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Hoewel Courchevel zeer mondain en dus ook duur is kun je er zeker een goedkopere cola vinden. Ik denk dus dat de prijs sterk afhankelijk is van de plaats waar je iets drinkt. M.a.w. weer zo’n zinloos lijstje op basis van 3de rangs journalistiek.
Ik heb al in de top 3 geskied en geloof me ik heb nergens zoveel betaald voor een cola.

*bericht bewerkt door SkiFoo op 04 jan 2017 17:49

Er wordt dan ook nog eens “de gemiddelde prijs” vermeld. Gemiddelde prijs kan je het onmogelijk noemen als ze eerst alle dure en dan alle goedkope gebieden gaan samen rapen… Uiteindelijk ligt ook de verantwoordelijkheid deels bij jezelf, niemand zegt dat je de hoofdprijs moet betalen.

Riooljournalistiek denk ik. Als je de duurste tent opzoekt en daaraan koppelt dat een heel gebied belachelijk duur is snap je het niet helemaal denk ik. Ik heb weliswaar in chamonix in een bergrestaurant meer dan 5€ betaald voor een cola naast een zeer matige maaltijdsalade van 22€ maar ik heb elders in chamonix gewoon rond de €2,50-€3,00 betaald voor een cola met normaal geprijsde lunchgerechten.

Achteraf werden we door een bevriende local ook voor gek verklaard dat we bij die ‘oplichterstent’ zoals hij ze noemde zijn gaan eten.

Maar ga in monaco aan de haven eten en je gaat blut, loop een paar straten achteraf en je betaald meer schappelijke prijzen. Idem dito als je in parijs aan de champs elysee gaat eten of in barcelona aan de ramblas. Drink een biertje op de Dam en je betaald €7,00 loop de jordaan in en je betaald normale prijzen.

*bericht bewerkt door Martin9 op 04 jan 2017 18:02

🏂

Ik heb er 10 betaald voor glas 0.5 ltr.
40 euro 4 glaasjes postmix??

Ik heb vorig jaar in Saint Martin de Belleville (L3V) bijna 12 euro betaald voor een stuk gebak, dus dat bedrag voor een cola in Courchevel verbaast me niks. Zeker als het het restaurant bij het vliegveld betreft. ?

Winter is coming

Ik denk dat men per gebied wel een ‘soort van gemiddelde’ heeft toegepast, aangezien het lastig is om €4,38 voor een cola in Ischgl te betalen.
Wat ik vreemd vind is dat er 29 gebieden worden opgesomd, met de goedkoopste onderaan en de duurste bovenaan. Maar is Méribel de 15e duurste of de 15e goedkoopste? Of mag ik dit als een gemiddelde aanhouden?

Oh nee, het gemiddelde is €4,68 volgens het ‘onderzoek’ maar dat is alleen voor deze gebieden.
Maar die andere 100’en gebieden in Europa dan?

Oei, hier heb je er wel een baco voor hoor ;)

Dienten Die Alte schule

Nou Miti dat kunnen wij ons nog heel goed herinneren. Zal ik de foto uploaden. ?

Tevens jaren geleden, net het jaar dat we in euro’s gingen betalen, ook eens neergestreken in Courchevel. Op het tafeltje lag een bon met 1 cola. 10 euro, toen al. Ik denk dat hij een krat kreeg maar er stond alleen een leeg colaglas. We zijn maar snel weer vertrokken. Het was dat leuke hutje waar de dames in klederdracht lopen.

@Annie-s Hij was wel mooi en lekker! ??
Dit jaar weer eentje nemen? ?

Winter is coming

En ik kan me herinneren dat @SPAM en ik mijn broer eens zouden trakteren op een lunch in Courchevel. Dat was met recht een goudgerande lunch… ?

Winter is coming

wat ik mij nog wel herinneren kan was dat in tsjechie een half liter bier goedkoper was dan een glas cola.
dat is dan wel weer prettig.

wat ik mij nog wel herinneren kan was dat in tsjechie een half liter bier goedkoper was dan een glas cola.
dat is dan wel weer prettig.

martin10500 op 4 jan 2017 21:23

Dat is in België op veel plaatsen gelukkig ook nog zo :-)

Ach, vorig jaar bij la folie douce een biertje gedronken van een tientje, om ons heen stonden mensen flessen rosé van 50 euro naar binnen te werken. Leuk om een keer te zien, maar niet maatgevend voor het gebied. Op de meeste plekken kost een halve liter bier een euro of zeven, dat is twee keer een vaasje wat hier op het gemiddelde terras een euro of drie kost. Krijg je het uitzicht gratis bij en het wordt voor je de berg opgesjouwd.

Blïkje cola in Welschnofen koste vorig jaar € 2,00
Drank weet ik niet

Plaats een reactie