Club Med of Kinderhotels?

Hallo hallo,

Ik ging vroeger als kind altijd met mijn ouders naar Club Med skiën. All-in, lessen en opvang inbegrepen, enz… Onze ouders en wij vonden dat heerlijk.

Nu we zelf ouder zijn van twee dochters van 3 en 6 (die beide gelukkig heel skiën) hebben we de laatste jaren Kinderhotels ontdekt. Hetzelfde concept als Club Med, maar dan vooral Oostenrijk, gezelliger, grotere kamer, luxueuzer en goedkoper. Club Med komt ons verouderd over ondertussen.

Kinderhotels Löwe Bär en Galtenberg zijn fantastisch. De kinderen spreken er nog van. Kinderhotel Ellmauhof echter, wat we deze Kerstvakantie deden in Saalbach Hinterglemm, viel ongelooflijk tegen. Prachtig hotel, maar slechte sfeer en nog veel slechter eten door een gebrekkig management.

Mijn vraag: wat is jullie ervaring met deze hotelketens? En zijn er nog andere die aan te raden zijn?

Kleine kinderen + intersoc is altijd succesverhaal geweest bij ons. (Inclusief de keer dat de jongste 's avonds kwam zeggen dat ze met de slee naar beneden was gebracht omdat ze gevallen was – in onze lesgroep moest de meegereisde arts die namiddag vroeger terug naar het hotel vanwege een “noodgeval”, en toen ze twee dagen daarna een ski kwijt raakte boven een rots in de zetellift en de hoofdmoni nog geen 10 minuten later naast haar stond met vervangmateriaal :-D)…
In beide gevallen werd alles gewoon geregeld door de begeleiding, en was onze input beperkt tot het luisteren naar de verhalen achteraf :-). Veel betere service zal je niet snel vinden.

Wij hebben alleen ervaring met de zogenoemde kinderhotel keten in Oostenrijk in de zomervakantie. Wij zijn ook in Bär Serfaus en ook in Mozart Vital in Ried geweest. Ondanks dat het prima hotel zijn met dito service en eten zal ik er noooooit meer naar toe gaan. De prijzen zijn echt buitensporig hoog, in de winter helemaal, en ik zie deze hotels dan ook slechts als fabriek/dumpplek voor kinderen. Ik ken vele hotels in oostenrijk die net zo goed/luxe zijn maar waar we veel minder betalen voor dezelfde luxe kamer en heerlijk eten. Het enige wat dan ontbreekt is de kinderclub/betreuung.

Ik werd er vedrietig van dat ouders hun kinderen daar in de ochtend om 8u naar de kinderclub brachten en tegen half7 in de avond weer eens op kwamen halen…elke dag! Egoïsme puur sang wat mij betreft.

Voor het geld wat wij met ons gezin kwijt zijn voor een skiweekje in een kinderhotel, kunnen we 2 á 3 keer van op vakantie in een ander mooi maar vooral gemütlich hotel.

Wij hebben dit jaar voor het eerst geboekt in zo’n kinderhotel in Oostenrijk. Gelukkig kunnen we nu nog buiten de schoolvakanties, want in de vakantie is het inderdaad wel enorm duur. Er zijn echt wel goedkopere prima hotels te vinden ook met kinderbetreuung. En als je kind eenmaal oud genoeg is om zelf op lest te gaan, dan heb je die betreuung ook niet meer nodig, en zou ik ook voor een goedkopere optie gaan. Ons kind is echter gek op zwemmen, dus hebben we deze keer gekozen voor een hotel met een groot zwemparadijs. En ja, misschien is de wintersport meer voor ons dan voor haar omdat we haar naar de opvang brengen en zelf lekker gaan skiën, maar als we de indruk zouden hebben dat ze het niet leuk heeft bij de juffies, dan skiën we wel iets minder en gaan we lekker spelen met haar.
En sowieso dus iedere middag lekker dat zwemparadijs in, we halen haar direct na het skien weer op.

*bericht bewerkt door Suuski op 04 jan 2017 08:35

Geen ervaring met kinderhotels (wij hebben vier kinderen en de kamers zijn daar niet opgebouwd) maar wel ervaring met de Landal complexen. Deze bevallen ons uitstekend. Ook opvang voor de kinderen. Vermaak zoals kampvuur, wandelingen etc. Zwembad om 's middags of 's avonds nog even te zwemmen.

En een eigen keuken. Wij vinden dat erg prettig maar de meeste complexen hebben ook een restaurant zodat je ook uit eten kunt.

Geen ervaring met kinderhotels (wij hebben vier kinderen en de kamers zijn daar niet opgebouwd) maar wel ervaring met de Landal complexen. Deze bevallen ons uitstekend. Ook opvang voor de kinderen. Vermaak zoals kampvuur, wandelingen etc. Zwembad om 's middags of 's avonds nog even te zwemmen.

En een eigen keuken. Wij vinden dat erg prettig maar de meeste complexen hebben ook een restaurant zodat je ook uit eten kunt.

vlinder72 op 4 jan 2017 13:03

Juist in de Kinderhotel-keten zijn de kamers wel gebouwd op grote gezinnen!!
Betaalbaar is het echter niet… ;-)

Plaats een reactie