Lens Annon Goggle

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe goggle en de Anon WM1 staat hoog op mijn lijstje.

Nu zoek ik een goggle met een lens voor slecht weer (lees sneeuw) en eentje voor wat zonniger weer. Bij echt veel zon en warmte draag ik een zonnebril.
Welke lens/lenzen hebben jullie van Anon voor deze condities en bevalt het?

Ik weet dat ik online informatie kan vinden over de lenzen maar hoor graag persoonlijke ervaringen.

Thank God summer is over!

In de volgende link kun je op een makkelijke manier wat verschillende lenzen “uitproberen”: http://s71167.gridserver.com/lens-tints

Ik heb recentelijk de Anon M2 gekocht met de Red Solex en een gelige lens (ben de naam even kwijt)

Zelf heb ik een WM1 met Silver solex voor goed weer en blue lagoon voor slecht weer. Bevalt me top! Vind het zicht in slecht weer echt een stuk verbeteren met die lens.

Thanks voor jullie reactie.
@Tiny-M, heb jij ook echt genoeg aan die 2 lenzen? Dus kan je ermee overweg in sneeuwrijk weer als in bluebird?
Nog een goed verkoopadres?

Thank God summer is over!

Red het prima met die 2 lenzen ja. Weet even niet meer waar ik hem toen heb besteld (ergens in Duitsland dacht ik), maar er zijn genoeg winkels waar je ze kan kopen. Wel handig om nog even met een helm te passen.

Wie heeft er nog meer ervaring met de lenzen van Anon?

Thank God summer is over!

Ik heb geen ervaring met de lenzen van ANON wel van Adidas ik vind deze persoonlijk het fijnste.

Ik heb geen ervaring met de lenzen van ANON wel van Adidas ik vind deze persoonlijk het fijnste.

Ik heb een Anon Mig 2015, Deze werd geleverd met facemask en 2 lenzen.
1 Amber lens voor slecht weer: meer dan tevreden van
1 Solar lens voor goed weer, heb ik nog niet veel kunnen testen, 1x in de Pyreneen vorig jaar en daar was ik toen heel tevreden over.

Die magnetische facemask vind ik super! De glazen dampen er ook niet door aan ofzo, enige moment dat er soms wat aandampen is, is als je je bukt om je bindingen vast te zetten.

Ik weet niet van waar je bent, maar ik heb de mijne van szone in Lokeren (België), topservice en alle lenzen en goggels kan je er passen.

Ik dacht ook dat Anon dit jaar MFI (magnetisch facemask) op de vrouwenmodellen had.

Bij veel van de Anon WM1 goggles krijg je in ieder geval de Blue Lagoon lens (80% VLT) erbij, dus voor slecht weer. Hoe zouden jullie gaan zitten met het percentage van je tweede lens?

Er zijn bijvoorbeeld combinaties met de Blue Lagoon (80% VLT) en Blue Cobalt (6% VLT)
Of Blue Lagoon (80% VLT) en Green Solex (18% VLT).

Of zit hier naar jullie ervaring weinig verschil in?

Thank God summer is over!

Even een update, wie weet heeft iemand er nog iets aan:)

Heb uiteindelijk de Anon WM1 gekocht met daarbij de Blue Lagoon lens (80%VLT) en de Green Solex (18% VLT). Heb de goggle zo’n 3 maanden bijna elke dag gedragen in combinatie met een Anon helm.

De Green Solex lens doet het heel erg goed in bijna alle omstandigheden (van veel zon t/m zelfs lichte sneeuw). Bij hevige sneeuwval en veel bewolking gebruik gemaakt van de Blue Lagoon lens en prima zicht, duidelijk een verbetering ten opzichte van mijn amber lens die ik voorheen gebruikte.

Kortom ik ben zowel met de goggle als de bijbehorende lenzen uitermate tevreden:)

Thank God summer is over!

Plaats een reactie