Lijst met bijzondere wintersporten reisverzekering ANWB

Ik kwam deze lijst met wintersporten/gevaarlijke sporten die bij de ANWB reisverzekering hoort tegen op internet. De ANWB gebruikt veel bijzondere termen als je het mij vraagt… En er zijn ook wel wat tegenstrijdigheden te vinden. En lees ik nou ook goed dat jij bij het skiën van buckels niet zomaar gedekt bent?

Snorkelskiën?
Tijgeren?
De beschrijving van Ski-Alpinisme
Snowboarden = skiën?
Windweapon?
Wisbi?

Maar gelukkig is Curling wel verzekerd…

https://www.anwb.nl/bestanden/content/assets/anwb/pdf/verzek…

Click. Click. Peace

Snorkelskiën is meer iets voor het WePowder-forum lijkt me… Zouden ze de Avalung bedoelen?

Tijgeren doe ik persoonlijk alleen als het al mis is gegaan.

En de beschrijving van heliskiën… Hele artikel staat bomvol fouten als je het mij vraagt, duidelijk door een team in elkaar gehobbybobt die zelf niet buiten de deur komen…

Daarom blijf ik met mijn bergsport/wintersportverzekering graag bij een verzekering die weet wat ze verzekeren. En daar niet moeilijk over doet.

Click. Click. Peace

Enne:

Carve-skiën = Op getailleerde ski’s afdalen met een andere techniek dan gewoon skiën.

Click. Click. Peace

Waar slaat dit op? :')

Free diving! Niet verzekerd in bad of je moet onder water blijven ademen :D

@SkiFoo Ik haal persoonlijk ook geen adem als ik een zewembad induik… ;-) Met zulke beschrijvingen hoeven ze nooit iets uit te betalen ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier wist jij dan niet dat snowboarden skiën is? :p dat moet toch “voor zich spreken”

Ben wel benieuwd waarom sommige dingen "spreekt voor zich " zou dat zijn omdat ze niet wisten hoe je er een domme omschrijving aan moest geven ofzo. :p

Zee kanoën staat er twee keer, met 2 en 4 punten, en om het makkelijk te maken zit er in de uitleg het verschil, maar beide verwijzen naar solovaren welke 4 is. Lekker duidelijk zo

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ben net op pad geweest met de oud voorzitter van deze club…dit is te lachwekkend zo amateuristisch. Wellicht een idee om eens een mailtje te sturen of een linkje naar dit forum aan de Boys en Girls op de verzekeringstak van de ANWB.

En lees ik nou ook goed dat jij bij het skiën van buckels niet zomaar gedekt bent?

Pas je ook op als je de gletsjer op gaat? Zelfde dekking…

Welke verzekeringsmaatschappij gebruiken jullie voor het afsluiten van een verzekering tijdens de wintersport en waar off piste ook gedekt is?

@Jamie010 Er zijn inmiddels meerdere topics over geweest, oa hier: https://www.wintersport.nl/forum/topic/212906

Welke verzekeringsmaatschappij gebruiken jullie voor het afsluiten van een verzekering tijdens de wintersport en waar off piste ook gedekt is?

Jamie010 op 16 jun 2016 09:25

Overgestapt dit jaar naar NKBV. Dekking is minder als het op kleine dingetjes (bv camera’s en zonnebrillen) aan komt, maar beter wanneer het op serieuze ellende aan komt. Lijkt bovendien een club die mbt bv offpiste skieen beduidend meer kaas van de materie gegeten heeft.

Edwin van Riel

Ik zit gewoon lekker bij de NSkiV. Ik heb nog nooit wat hoeven te claimen daar, maar de verhalen die ik er van hoor zijn eigenlijk altijd positief. Ook hebben ze daar gewoon echt kennis van zaken itt de ANWB. De ANWB is qua auto’s gewoon verreweg de beste verzekering naar mijn idee, maar van wintersport hebben ze daar gewoon geen kaas gegeten.

Born to Ride

Ik zit gewoon lekker bij de NSkiV. Ik heb nog nooit wat hoeven te claimen daar, maar de verhalen die ik er van hoor zijn eigenlijk altijd positief. Ook hebben ze daar gewoon echt kennis van zaken itt de ANWB. De ANWB is qua auto’s gewoon verreweg de beste verzekering naar mijn idee, maar van wintersport hebben ze daar gewoon geen kaas gegeten.

Matthias123 op 16 jun 2016 09:55

Wij hebben recentelijk tot 2x toe (sommigen hebben gewoon pech) een beroep moeten doen op de ANWB Reisverzekering (winter) en dat gaf geen enkel probleem.

Rob

Bedankt voor alle info over verzekeringen.

@RCGrootveld dat valt dan weer mee dat je er geen probleem mee had, maar als je die eerste post van @Rogier leest, en je ziet dan alle voorwaarden, zou ik dat risico niet durven nemen. Het getuigt in ieder geval niet van veel kennis van zaken daar bij de ANWB.

Born to Ride

Ik heb de laatste 2 jaar een verzekering gehad bij de ANWB. Ik betaalde rond de 30 euro voor een wintersport. Volgens de ANWB zou de banaan, helikopter die mij van de piste en off piste zou halen vergoed worden. Ook zou de medische hulp in het buitenland vergoed worden inclusief de terugreis. Het maakte volgens de ANWB niet uit of ik off piste bezig was met of zonder gids.

Misschien ben ik goedgelovig en heb ik me wat aan laten smeren. Gelukkig heb ik de verzekering niet nodig gehad en kan ik niet melden of het een verkooppraatje was of niet.

Mijn dag is weer goed. :D Daar moet een stagair zijn/haar opdracht toch niet helemaal gehaald hebben. :P

In de beschrijving ontgaat het nut van heliskiën mij ook compleet: waarom zou je je op een berg af laten zetten om vervolgens uitsluitend op bestaande pistes te skiën?! :D

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Snorkelskiën?

Rogier op 15 jun 2016 12:18

Snorkelskiën!

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@Matthias123: Ik zie daar nu niet zulke rare dingen tussen staan.
De gewone zaken, die je als normale wintersport kunt bestempelen, zijn volgens mij gewoon gedekt door de basisverzekering (cat 1) of na een toeslag (cat 2)

Als je echter andere uitdagingen zoekt, vind ik het niet meer dan logisch dan dat je je daarvoor extra moet verzekeren. Verzekeringen zijn gebaseerd op een bepaald collectiviteit principe in combinatie met een risicoanalyse.
Daar zit echter een grens aan en ik vind het niet meer dan normaal, dat je de “grote meute” niet op laat draaien voor hen die willens en wetens een hoger risico nemen.

Rob

@Jamie010:
Als er wat gebeurt, zul je in de eerste instantie gewoon je ziektekostenverzekering aan moeten spreken.
Wat daar niet wordt vergoed, kun je bij je reisverzekering indienen.

Rob

Snorkelskiën?

Snorkelskiën!

Dit is toch gewoon onzin? Met een skimaskertje ben je toch net zo goed af? 't Is niet dat je daarmee niet kan ademen hé

Enne:

Carve-skiën = Op getailleerde ski’s afdalen met een andere techniek dan gewoon skiën.

Rogier op 15 jun 2016 14:02

Zou dat niet telemarken zijn?

It is an amazing world

null

When life gets too complicated.... SKI

Hee wat is dit @Alex :P

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane (McConkey) Extreme sports zoals te lezen is in jouw onderschrift. Vraag me af hoe de ANWB daar mee om gaat :-)

*bericht bewerkt door Alex op 07 dec 2017 16:17

When life gets too complicated.... SKI

Zullen we de ANWB anders er gewoon eens naar vragen? Ik ben wel benieuwd!

Bergen + Sneeuw = ❤

Plaats een reactie