skileraar worden

hallo mensen!

ik zoek al een tijdje naar een gebied waar ik skiles kan geven maar ik heb moeite met het vinden wat nou het beste is. Soms krijg je een skipas, slaapplek, ontbijt en avondeten. Of bijv. in zwitserland niet maar daar krijg je 30 eu per uur betaald (vrienden van mn broer werken er nu) maar ik kan vaak niet zien wat een gebied betaalt en wat ze voor je betalen. Ik zoek naar een skigebied waar ik het meeste geld kan uithalen maar ook met een leuk skigebied! Het maakt niet echt uit welk land
Bedankt!

Het land maakt natuurlijk wel uit in verband met de diploma’s die je hebt of wil gaan halen. Het meest toegankelijke is het Anwärter-diploma, maar daarmee kan je alleen in Oostenrijk terecht. Elk land heeft zo zijn eigen structuur en niveau, maar lang niet overal kan je dan meteen aan de slag als skileraar voor de bedragen die je noemt.

Dus: wat voor diploma’s heb je of was je van plan te gaan halen? Maakt behoorlijk wat uit.

GiGi bedankt voor je reactie!
en ja… natuurlijk snap ik dat dat uitmaakt en ik heb nu nog geen diploma ik wil graag eerst kijken waar ik heen ga voordat ik de desbetreffende diploma haal, ik moet wel zeggen dat ik niet gevorderde kan lesgeven dus dat zal wss ook wat uitmaken. Ik hoop dat dit je iets helpt!

Al eens gekeken bij snowlife, die bieden een opleiding aan, met een contract erbij bij een skischool in oostenrijk, of dat het wat is weet ik niet, maar miss wel de moeite waard

Dankje!
Ik ga het even checken

GiGi bedankt voor je reactie!
en ja… natuurlijk snap ik dat dat uitmaakt en ik heb nu nog geen diploma ik wil graag eerst kijken waar ik heen ga voordat ik de desbetreffende diploma haal, ik moet wel zeggen dat ik niet gevorderde kan lesgeven dus dat zal wss ook wat uitmaken. Ik hoop dat dit je iets helpt!

basvdv13 op 22 feb 2016 11:19

voor iemand die nog geen diploma’s heeft heb je toch al een aardige berg wensen… Zou eerst gewoon een opleiding instappen en dan eens rustig rondkijken. Op vrijwel alle sites van de Skiverbande of bv. Snow Sports Academy staan de zg. Jobbörse… Keuze genoeg

Als het wit is kun je er over naar beneden...

En de meeste van die diploma’s haal je echt niet zomaar… Het is niet allemaal ‘Anwärter’…

GiGi bedankt voor je reactie!

en ja… natuurlijk snap ik dat dat uitmaakt en ik heb nu nog geen diploma ik wil graag eerst kijken waar ik heen ga voordat ik de desbetreffende diploma haal, ik moet wel zeggen dat ik niet gevorderde kan lesgeven dus dat zal wss ook wat uitmaken. Ik hoop dat dit je iets helpt!

basvdv13 op 22 feb 2016 11:19

voor iemand die nog geen diploma’s heeft heb je toch al een aardige berg wensen… Zou eerst gewoon een opleiding instappen en dan eens rustig rondkijken. Op vrijwel alle sites van de Skiverbande of bv. Snow Sports Academy staan de zg. Jobbörse… Keuze genoeg

Greenfield op 22 feb 2016 13:04

Ik vind persoonlijk niet dat ik veel bergwensen heb, ik zoek alleen een leuk skigebied waar ik nog wat uit kan halen…
ik zat te denken aan een landes 1 diploma en ja ik weet dat het lastig is om sommige opleidingen te doen maar ik kan ook (vind ik zelf) goed skiien. Mij leek het handiger om eerst een plek te vinden en dan de opleiding doen die voldoet voor die plek.

Ik vind persoonlijk niet dat ik veel bergwensen heb, ik zoek alleen een leuk skigebied waar ik nog wat uit kan halen…
ik zat te denken aan een landes 1 diploma en ja ik weet dat het lastig is om sommige opleidingen te doen maar ik kan ook (vind ik zelf) goed skiien. Mij leek het handiger om eerst een plek te vinden en dan de opleiding doen die voldoet voor die plek.

GiGi bedankt voor je reactie!

en ja… natuurlijk snap ik dat dat uitmaakt en ik heb nu nog geen diploma ik wil graag eerst kijken waar ik heen ga voordat ik de desbetreffende diploma haal, ik moet wel zeggen dat ik niet gevorderde kan lesgeven dus dat zal wss ook wat uitmaken. Ik hoop dat dit je iets helpt!

basvdv13 op 22 feb 2016 11:19

voor iemand die nog geen diploma’s heeft heb je toch al een aardige berg wensen… Zou eerst gewoon een opleiding instappen en dan eens rustig rondkijken. Op vrijwel alle sites van de Skiverbande of bv. Snow Sports Academy staan de zg. Jobbörse… Keuze genoeg

Greenfield op 22 feb 2016 13:04

Ik vind persoonlijk niet dat ik veel bergwensen heb, ik zoek alleen een leuk skigebied waar ik nog wat uit kan halen…
ik zat te denken aan een landes 1 diploma en ja ik weet dat het lastig is om sommige opleidingen te doen maar ik kan ook (vind ik zelf) goed skiien. Mij leek het handiger om eerst een plek te vinden en dan de opleiding doen die voldoet voor die plek.

basvdv13 op 22 feb 2016 13:28

Voor dat je op kunt gaan voor Landes, zal je toch eerst gewoon je Anwärter moeten halen. Ik moet zeggen dat ik vind dat er vaak nogal laatdunkend over deze opleiding gedaan wordt. Voor het lesgeven aan kinderen en beginners, en met ondersteuning en bijscholing vanuit de skischool, is het echter een prima basis. Nee, je moet er niet mee de Tiefschnee in…
Met Anwärter kan je ook overal in Duitsland les geven en met het duitse DSLV-Skilehrer 1 sturen ze je in Oostenrijk ook niet weg. Frankrijk is een ander verhaal, maar is in Oostenrijk en Duitsland niet haalbaar qua aantallen benodigde leraren. Een kind van 6 hoeft echter niet van een professor in de wiskunde te leren wat 1+2 is. Een juf van de PABO is daar vaak geschikter.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Eens, maar Anwärter is dan dus toch echt de eerste stap. En Landes 1 is echt een flinke stap daarboven.

Een realistisch plan is je Anwärter halen, een seizoen in Oostenrijk gaan werken en terwijl je daar zit trainen en gedurende die winter Landes 1 halen. Kan je het seizoen daarna inderdaad meer verdienen.

Eens, maar Anwärter is dan dus toch echt de eerste stap. En Landes 1 is echt een flinke stap daarboven.

Een realistisch plan is je Anwärter halen, een seizoen in Oostenrijk gaan werken en terwijl je daar zit trainen en gedurende die winter Landes 1 halen. Kan je het seizoen daarna inderdaad meer verdienen.

GiGi op 22 feb 2016 13:49

ik weet dat anwarter eerst moet, maar ik heb opleidingen gevonden waar ze het 2 in 1 hebben, dit ga ik ook waarschijnlijk maar 1x doen in m’n tussen jaar en ik hoop gewoon een leuke ervaring te hebben, terwijl ik ook nog -al is het maar een beetje- overhoud voor thuis ik zoek gewoon een leuke locatie met een voordelige uitkomst, en ja ik besef dat ik niet met veel wegkom maar ik wil dit vooral doen omdat het m’n hobby is

Ik kan me vergissen, maar heb je voor Landes 1 niet een praxisbestätigung (bevestiging werkervaring) nodig na je anwärter?

Er zijn aanbieders/scholen die anw en L1 samen aanbieden, maar daar zit dan volgens mij een werkperiode tussen.

Ik kan me vergissen, maar heb je voor Landes 1 niet een praxisbestätigung (bevestiging werkervaring) nodig na je anwärter?

Er zijn aanbieders/scholen die anw en L1 samen aanbieden, maar daar zit dan volgens mij een werkperiode tussen.

Hessel op 22 feb 2016 14:04

oh bedankt dat je het zegt! ik zal het nog ff wat beter bekijken.

als dit je eerste seizoen gaat worden is het misschien beter om niet op geld te focussen. misschien is het beter om eerst je opleiding te gaan volgen (anwarter) en daarna een seizoen te gaan werken met kinderen. voordat je gaat nadenken over je landes1. werken in de sneeuw is een ervaring. en als beginnend leraar zul je er niet rijk van worden.

na het betalen van je opleiding, zul je tijdens het seizoen rekening moeten houden met de prijs van onderkomen, eten, materiaal…

ga voor de ervaring, en niet omdat je geld wil verdienen.

Hier komt meteen een groot verschil tussen de makkelijkere Oostenrijkse school en de lastigere Franse. Een winter ertussenuit, dat kan met een redelijk ski-niveau in Oostenrijk. Rijk ga je hier niet worden, zelfs de vraag of er geld bij moet komt op.

Wil je wel echt geld overhouden/verdienen dan komen beide opleidingen al dichter bij elkaar (Stätlich en Franse systeem), en dan is het allemaal niet zo’n groot verschil meer. En dan kun je er geld aan over houden. Maar dan kun je een echt serieus potjes skiën.

Een redelijke tussenweg is Zwitserland, maar ook hier moet je rekening houden met veel hogere kosten aldaar. Kortom of je wordt echt pro-skileraar en dan verdien je wat geld en voor de rest is het leuk als vakantiebaan idee.

Verder welke talen sprerek je? En kun je echt goed skiën (lessen, wedstrijdteam) of heb je het jezelf aangeleerd?

Click. Click. Peace

Ik kan me vergissen, maar heb je voor Landes 1 niet een praxisbestätigung (bevestiging werkervaring) nodig na je anwärter?

Er zijn aanbieders/scholen die anw en L1 samen aanbieden, maar daar zit dan volgens mij een werkperiode tussen.

Hessel op 22 feb 2016 14:04

oh bedankt dat je het zegt! ik zal het nog ff wat beter bekijken.

basvdv13 op 22 feb 2016 14:07

de Praxisbestätigung die moet worden afgegeven houdt in dat je minimaal 10 dagen voor een skischool les hebt gegeven. Je idee om Anwärter en Landes 1 in één jaar/seizoen is erg vooruit strevend. Het eindniveau van de Anwärteropleiding is bij lange na niet het instapniveau voor de Landes 1… Je zal dus heel veel aan je eigen vaardigheid moeten werken. In de regel heb je hier meerdere seizoenen/ervaring voor nodig. Maar toch succes met je plannen.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Plaats een reactie