(semi-)liveverslag Campitello di Fassa (Val di Fassa/Dolomiti Superski) 19-02 t/m 28-02

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val di Fassa

@niekniek er rijdt idd geen bus :/

@robvt hadden we voor gekeken, maar dan moesten we eerst stuk zwart op de Piz Sella :(

vic2000 op 21 feb 2016 20:07

Even goed op de kaart kijken. Bij Piz Sella hoef je de zwarte piste (150 m) niet te doen. Pak de rode vanaf de hut Comici en je stapt zo de bus in bij Monte Pana.

May the ski force be with you !!

VRIJDAG 19-02 EN ZATERDAG 20-02

Zo na een lange en vermoeiende busreis (ze hadden the minions op staan…) kwamen we om 9 uur aan in Campitello. Toen we de bocht bij Ortisei omreden was er geen sneeuw te zien maar in Ortisei lagen wat resten, in St. Christina een dun dekje en in Selva een centimeter of 15. Op de Passo Sella lag zo’n 40-50cm pow. In Campitello (1440m) lag ook zo’n 15cm en ook de bomen aan de noordzijde waren wit :D

We verblijven in 2 sterren hotel Villa Ruggero. We hadden een 2 persoonskamer geboekt dachten we maar we kregem een 4 persoonsappartement met halfpension :D ook was om 9 uur de kamer al schoon en mochten we er meteen in :D

Om half 1 een skipas gekocht en de hele middag geskied :D op de pistes was het soms redelijk druk maar bij de liften buiten het Sella Ronda circuit kon je meteen doorlopen. De temperatuur bij aankomst was -8 in het dal maar bij het skiën was die omhooggegaan naar zo’n 0 graden en -2 op de berg met een bloedhete zon.

De sneeuw was goed op enkele harde stukken na. Bijna alle pistes bleven buckelvrij op enkele veel geskiede en stijle stukken na. Op sommige rustige stukken kwam ik rond half 5 nog ribbels tegen…

Het gedeelte van Col Rodella bevalt me erg goed, ook Passo Pordoi vond ik een leuk stuk. Belvedere daarentegen vond ik minder fijn, veel stijle bebuckelde stukken op verder erg fijne pistes en erg veel elkaar kruisende pistes enzo…

Ik heb in 4 uur tijd 48km geskied, niet al te veel gepauzeerd dus ;)

Ik probeer vanavond nog wat foto’s the uploaden!

Wat we morgen gaan doen weet ik nog niet. Ik ski de hele dag met mijn (licht gevorderde maar bang voor stijle pistes) moeder dus iemand tips?

vic2000 op 20 feb 2016 18:22

48km in 4 uur, netjes!

Sorry dat ik gisteren niks geplaatst heb, toen ik het verhaal aan het typen was werd ik uitgenodigd om mee te gaan kaarten dus ja…

Zondag 21-02

Weer: zeer warm, in de schaduw in het dal 14 graden en op de berg 9, tel daar in de zon nog zo’n 3-4 graden bij op.

Sneeuw: tot 12 uur goed, daarna vooral bij Alta Badia zeer zwaar en overal papsneeuwbuckels…

Beste piste: De piste vanaf Col Rodella richting Canazei was om kwart voor 9 echt geweldig :D

Slechste piste: Piste 5 bij Selva, buckels van een halve meter en vrij stijl wat geen fijne combinatie was voor de licht gevorderden die de groene Sella Ronda deden…

's ochtends bedacht ik me dat we eigenlijk wel de groene Sella Ronda konden doen aangezien we dachten (stond zo op de pistekaart) dat je om naar monte panna te komen een zwarte piste moest doen… Tussendoor hebben we uitstapjes gemaakt naar het Edelweisstal (als de sneeuw goed is veel moois, breed rood en stijl zwart maar ook blauw), Alta Badia en bij Passo Pordoi. Het was uiteindelijk op enkele te stijle pistes voor mijn moeder na een mooie dag.

Maandag 22-02

Weer: zelfde als de dag hiervoor maar dan net iets kouder, +/- 2 graden…

Sneeuw: zelfde als de dag hiervoor.

Beste piste: de piste aan lift 53 in Selva: super breed, stijl genoeg om snelheid te krijgen en een snelle lift ernaast. Tot 12 uur kon je hier ribbeltjes vinden :D

Slechtste piste de dalafdaling in Pera di Fassa (ja een hele sprong he).

Mijn moeder had skiles dus ik kon eindelijk vrij weg ;) snel vertrokken richting Ortisei maar tussendoor kon ik het niet laten om de geweldige 53 2 keer te doen. Tussendoor nog perongeluk de foute afslag genomen waardoor ik bij Monte Panna terecht kwam inplaats van de Saslong… uiteindelijk alsnog de Saslong A gedaan (best stijl maar wel leuk) en rond 11 uur stond ik bovenop de Seceda. Daar heb je zoveel lange pistes :D La Longia natuurlijk gedaan, mooie piste langs bevroren watervallen enzo. Van de wachttijd bij de Funivie Seceda werd ik minder vrolijk, 30 minuten?! Rond 1 uur stond ik weer terug op de Col Rodella om met mijn moeder te lunchen. 's middags zijn we met de bus naar Pera gegaan en hebben we nog 1.5 uur daar geskied. Op de oefenhelling na heb ik alle pistes gehad :D De zwarte piste vond ik best extreem stijl maar die was gelukkig nog niet afgeskied :D om half 5 pakten we de skibus weer terug naar Campitello. Na aankomst naar de verhuur gegaan en voor 2 dagen een snowboard gehuurd.

Morgen ga ik denk ik naar Pozza, maar het kan ook nog last-minute in de Marmolada veranderen…

Het wifi is hier zo langzaam dat foto’s uploaden geen doen is…

#proudtobepartofleswintersporters

@CJAHulskamp pff dat is niet te zien op de pistekaart :(
@Atomic- ja het schoot wel lekker op ;)

#proudtobepartofleswintersporters

mooi rondje. Wat is verder je eerste indruk van de Dolomieten ?

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp mooi uitzicht overal, veel brede pistes, genoeg uitdagende pistes, wel aardig wat oudere liften tussendoor en soms redelijk volle pistes ondanks weinig wachttijden. Wel uitgestrekt genoeg voor lange touren.

#proudtobepartofleswintersporters

Momenteel lichte regen in het dorp… geen idee hoe hoog de sneeuwvalgrens ligt.

#proudtobepartofleswintersporters

Afgelopen best druk gehad dus hier kort een update:

Dinsdag 23-02

Heel erg mistig, ongeveer 30m zicht en onder de boomgrens 100m. De hele dag bij Selva gebleven met wat anderen uit het hotel aangezien je daar onder de boomgrens zat. Wel eindelijk wat kouder.

Woensdag 24-02

Eigenlijk was ik dinsdag van plan om naar de Marmolada te gaan maar vanwege de mist ging ik woensdag pas. Volgens de routeplanner was het 2 uur en 30 minuten skiën (heen en terug) maar vanwege de wachtrijen werd dat 5.5 uur… Tussendoor ook nog van het uitzicht genoten en even door het Grand Guerra museum gelopen, best interessant en mooi :D Dit was de 1ste dag met zon en temperaturen onder 0. In het dal -5, op de berg -10 en op de Marmolada ongeveer -14. Later werd het overal ongeveer 3 graden warmer. Om half 11 waren de pistes al afgeschraapt en ijzig dus met mijn board was dat niet zo aangenaam…

Momenteel is er 2cm vers gevallen en sneeuwt het nog zachtjes, niks enorm schokkends dus.

#proudtobepartofleswintersporters

ja en toen was ik weer terug…

Donderdag 25-02

Nog een keer naar La Longia! Waarom? Omdat het een leuke piste is! Het weer was niet geweldig goed, best koud en weer redelijk mistig maar minder erg dan dinsdag. 's Middags snel naar het restaurant Ciadinat waar mijn moeder met haar skiklasje zou lunchen en gratis lunch is natuurlijk nooit erg… ;) 's Middags nog wat bij plan de Gralba en Piz Seteur rondgeskied (leuke danseressen daar overigens, tnx voor de tip @DSvier) en om half 5 weer terug bij Col Rodella.

Vrijdag 26-02

Vandaag wilde ik eens bij Pozza gaan skiën dus ik pakte de skibus zodat ik extra veel tijd zou hebben. Op het schema stond dat hij Vigo di Fassa enzo zou overslaan en direct naar Pozza zou gaan maar in realiteit bleek de buschauffeur andere plannen te hebben… Uiteindelijk ben ik dus maar bij de kabelbaan van Vigo uitgestapt aangezien ik geen zin had in nog 30 minuten bus. Vanaf daar aan een stuk door naar Pera wat voor een leuke lange afdaling zorgde. Vanaf daar na 20 minuten wachten de bus naar Pozza gepakt. De rode panorama dalafdaling was zo leuk dat ik hem maar meteen 2 keer deed. Ik dacht dat ik een beetje op moest gaan schieten dus ik ging snel verder en ik liet de nieuwe dalafdaling maar voor wat die was. Uiteindelijk bleek het allemaal wel mee te vallen en kon ik nog wat extra pistes pakken voordat ik naar Alba skiede. Vanaf daar ging ik zonder wachttijden met de nieuwe Col dei Rossi lift naar Belvedere en vanaf daar weer verder naar Col Rodella waar ik bij Friedrich August had afgesproken met mijn moeder om te lunchen. 's Middags weer een keer naar Plan de Gralba gegaan aangezien daar veel leuke racebanen liggen :D Tot ongeveer 12 uur was de lucht volledig blauw maar vanaf ongeveer 1 uur was het compleet grijs met soms wat sneeuwvlokken.

Zaterdag 27-02

Nu al de laatste dag… Zoals mijn moeder zei: ‘Als je me zou vertellen dat we gisteren aangekomen waren zou ik je ook geloven.’ en het is niet snel dat zij zich zo vermaakt dat de tijd vliegt… Op aanraden van @CJAHulskamp heb ik de oranje Sella Ronda gedaan met een uitstapje naar het klooster bij Santa Croce. Tussendoor weer wat extra pistes bij Plan de Gralba gepakt en ook maar meteen de Gran Risa fis worldcup piste meegepakt. Voor mijn gevoel is dit de lastigste piste van de hele week, lastiger dan de Saslong maar die was ook beter geprepareerd… Om kwart voor 4 zat ik uiteindelijk bij Salei op Col Rodella te lunchen en om half 5 eindigde deze laatste skidag met een snelle afdaling bij de Cinque Dita. In het dorp nog even een hamburger gegeten en om kwart over 8 vertrokken we weer terug naar NL. Het was erg vreemd geregeld met de bus, een aantal andere Sunwebreizigers die naar Utrecht moesten gingen met de bus van 7 uur terwijl wij, naar eindhoven, pas om 8 uur gingen. Dan klinkt dat opzich nog logisch, ware het niet dat hun bus alsnog langs eindhoven en alle andere uitstapplaatsen ging en die van ons ook. Ze hadden allebei dus precies dezelfde route en ze hebben 2 bussen gebruikt om 4 gezinnen weg te brengen, waardoor 2 bussen om moesten rijden inplaats van 1…

Zondag 28-02

Om 9 uur stonden we op de parkeerplaats in Eindhoven, waar we 9 dagen eerder vandaan vertrokken…
En dan zit je 's middags op je kamer dit te typen en dan kijk je uit je raam en dan heb je toch zoiets van: Als ik klaar ben met school emigreer ik, want dit uitzicht is niks…

Ik begin zo snel mogelijk aan het fotoverslag!

Hopelijk heb ik bij de volgende vakantie beter wifi en kan ik tussendoor wel foto’s uploaden en wordt ik niet afgeleid door jongeren die vragen of je mee wilt gaan kaarten enzo…
Zillertal Arena in de eerste kerstvakantieweek is al geboekt, week 2 van die vakantie gaat waarschijnlijk weer Dolomiti Superski worden en als het aan mij ligt ook weer Campitello zodat ik nog een keer naar Pozza enzo kan :D
En nu moet ik met een jaloerse blik alle foto’s in de whatsappgroep zien van mensen die nu pas gaan… :(

#proudtobepartofleswintersporters

Dank voor het delen. Ik hoop je vanaf 12 maart idd lekker jaloers te maken :-) Zal proberen ook e.e.a. te posten.

Dank voor je verslag. Ik heb inmiddels heel veel vakanties in de Dolomieten achter de rug, maar het blijft altijd leuk om te lezen hoe anderen het ervaren.
Zelf vertrek ik a.s. vrijdag naar Selva. Ik weet niet hoe mijn Wifi is daar, maar als alles meezit wil ik ook wel af en toe een verslagje plaatsen.

Shit @hakke2 ;)
@Noblesse ik ben benieuwd :D

#proudtobepartofleswintersporters

Plaats een reactie