Skihallen

hallo allemaal,
Ik was van plan deze kerst te gaan skien, maar er ligt te weinig sneeuw en we willen niet te ver rijden voor een weekend, dus gaan we maar een paar keer naar een skihal. Het probleem is echter, dat we niet weten naar welke we moeten gaan.Welke is het rustigst, welke heeft de leukste pistes, enz. Wij wonen in Amsterdam, dus het liefst gewoon de skihallen in Nederland.
Als je nuttige info hebt, laat het dan alsjeblieft weten!!
Groeten Lucas

Gotta go fast

Voor dichtbij ga lekker naar snowplanet, wil je groter dan vind ik landgraaf de beste optie.
Sowieso zal het wat drukker zijn tijdens de vakantie, zondagavonden zijn in mijn ervaring wel redelijk rustig.

Ben het met Tiny-M eens. Wat mij betreft is Snowworld Landgraaf de beste optie. Als je dat te ver rijden vindt, kun je beter naar Snowworld Zoetermeer gaan dan naar De Uithof Den Haag. De Uithof is echt te klein wat mij betreft.

Met kerst naar een skihal en rustig??? Enkel als je 's ochtends als eerste op de piste staat zal het meevallen maar midden op de dag is het niet te doen. Ik ga het hele jaar door naar snowworld in Zoetermeer maar met de kerstvakantie sla ik ff over.

Übung macht den meister!!!

https://www.wintersport.nl/wiki/skihal

Landgraaf spreekt voor zich als je een beetje uit de voeten wilt. Bij de rest ben je in een poep en een scheet beneden.

Ik denk eraan om morgen (dinsdag) naar snow world landgraaf te gaan.
Is het er momenteel (zeer) druk? of valt het mee ?
Is er een betere skihal voor goede skiers ?

*bericht bewerkt door BaY op 02 jan 2017 21:02

Het is nu overal zeer druk in verband met de vakantie (veel lessen, kinderkampen, etc.). Piste 3 in Zoetermeer geeft wat meer uitdaging en daar komen al die beginners en kinderen niet, dus relatief rustig. Maar vandaag aan het eind van de middag was de piste zo slecht, dat ik het na 3 afdalingen voor gezien hield.

Bedankt voor de info. Dus misschien beter volgende week gaan dan morgen.

Is Zoetermeer een leuke piste , dat is juist over de Moerdijk zeker ?

Schiheil ⛷🏂🎿

https://www.wintersport.nl/wiki/skihal

Landgraaf spreekt voor zich als je een beetje uit de voeten wilt. Bij de rest ben je in een poep en een scheet beneden.

JCarlo op 19 dec 2015 14:20

Of nog beter: http://www.wintersport.nl/skihallen , doe er je voordeel mee. Mijn conclusie? Zoetermeer heeft de lekkerste afdaling, dan Landgraaf. Maar Neuss in DE was het totaal pakket het beste en vond ik de sneeuw in Peer het aller-allerbeste (plus een prima afdaling). Als ik dan kijk vanaf Amsterdam lijkt met Zoetermeer een goede optie, maar zal hoe dan ook druk zijn.

Met kerst naar een skihal en rustig??? Enkel als je 's ochtends als eerste op de piste staat zal het meevallen maar midden op de dag is het niet te doen. Ik ga het hele jaar door naar snowworld in Zoetermeer maar met de kerstvakantie sla ik ff over.

RFKANGOO op 19 dec 2015 13:53

Moet mijn mening bijstellen. Op 1e kerstdag was ik er hooguit met 5 anderen op de baan.

null

Verder vind ik snowworld Zoetermeer by far de beste afdaling hebben van de (Nederlandse) hallen. En de sneeuw word daar ook met de week beter.
Weet niet of je na de review nog eens in Zoetermeer bent geweest @Rene maar toen was de sneeuw nog niet top want baan 3 was pas net open.

Übung macht den meister!!!

De sneeuw is zeker beter geworden in Zoetermeer @RFKANGOO , maar dat er nieuwe sneeuw gespoten moest worden hebben we dan ook met opzet niet meegenomen in de review. De ijsvorming waar we het over hebben is een redelijk bekend probleem van Zoetermeer ;) Maar ondanks dat de sneeuw beter is geworden komt het niet eens in de buurt van de sneeuw in Neuss en Peer… en eigenlijk ook Dubai, die 3 waren echte uitblinkers :)

*bericht bewerkt door Rene op 03 jan 2017 11:13

Je kan in snowworld (landgraaf weet ik zeker en Zoetermeers weet ik niet) overnachten. Je kan dan misschien een weekendje heen (niet langer denk ik, na honderd keer dezelfde afdaling).

Ski you later!

In Zoetermeer is geen hotel. Je kan er niet (legaal) overnachten, tenminste niet in de faciliteiten van Snowworld.

Plaats een reactie