Sneeuwzeker Skigebied Kerst

Wie heeft tips?
Na 28 jaar in de carnavals vakantie op wintersport gegaan te zijn, willen we dit jaar met Kerst gaan.
Maar wat is een sneeuwzeker gebied in Oostenrijk of Italië en liefst met zoveel mogelijk zon aangezien mijn vrouw niet skied.Graag zouden we in een appartement verblijven, ook hier zijn tips welkom.
Het liefst een gebied waar de gondel aan een restaurant aankomt waar mijn vrouw kan zitten.
De kids zijn 8en5 jaar.
Ik weet dat ik nogal wat eisen heb maar als iemand tips heeft hoor ik ze graag.
Gr John

*bericht bewerkt door moderator op 08 sep 2015 20:10: In goede subforum geplaatst

Ik zou zeggen: Val Gardena (veel pistes, veel zon, opties te over qua accommodatie)

Precies wat @GiGi zegt (behalve goed ski-advies heeft hij ook nog goed skigebieden-advies!)

#proudtobepartofleswintersporters

Auw… die veren doen zeer ;)

Dank voor jullie feedback.
Ben een keer of 7 in het gebied Val Gardena geweest, met carnaval weliswaar, maar is dit met Kerst sneeuwzeker?

Ik ben er met kerst een aantal keer geweest… alles open en mooi wit. Niet minder sneeuwzeker dan de meeste Oostenrijkse gebieden, bovendien erg veel sneeuwkanonnen en goede pistepreparatie. Voor mensen die niet skiën is dit denk ik een van de mooiste gebieden om ook te wandelen, dorpjes te bekijken (vooral Ortisei).

Sneeuwzekerheid geldt voor alle Sella-Ronda gebieden wat mij betreft.

Blijft natuurlijk altijd spannend met de sneeuwcondities rond de Kerstdagen. Na een aantal jaren ruim van te voren geboekt te hebben en vorig jaar begin december geboekt, doen we dit niet meer. We wachten met boeken tot vlak voor vertrek en kijken dan naar de gebieden met de beste sneeuwcondities. Ik snap dat de keuze dan niet ‘reuze’ is, maar wij komen om te skiën en dan is goede sneeuw essentieel. En ja, ook gebieden boven de 1400 meter kunnen met Kerst waardeloze pistecondities en gesloten pistes hebben (lees: Lech 2014). Dan ga ik liever niet.

Piste riderrrrr

Idd Val Gardena. Lees mijn verslag in de horror kerst week van 2014
https://www.wintersport.nl/forum/topic/176721

May the ski force be with you !!

@johnverschueren,
Wij zijn de afgelopen jaren tijdens de kerst de volgende plaatsen/ski gebieden geweest.

Obertauern, Livigno, Grindelwald, Nauders.

Wellicht zit hier wat tussen.

Succes met het zoeken naar een geschikt gebied.

Groeten, Harald

Thnx voor de reacties. Ikzelf ben er ook geen fan van om met kerst te gaan ivm sneeuw zekerheid maar we bouwen met de buurt alle jaren een carnavalswagen mee en de kids willen deze nu ook wel eens echt in de optocht zien ipv de foto’s op de piste te bekijken.
Obertauern heb ik ook al goede reactie’s van gehoord, gaan we zeker bekijken.
Toevallig nog een goed appartement wat we kunnen bekijken?

Livigno. Staat bekend als zonbestemming en door de hoge ligging heel erg sneeuwzeker.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Plaats een reactie