Zomer komt eraan, wat doen jullie?

Oberinntal al meerdere keren 's zomers geweest, kaunertal overigens ook.
@joepiedepoepie Nee klopt, maar ik zoek wel een appartement waar deze bij in zit, vaak wel redelijk goedkoop. Zitten de liften naar de toppen van de gletschers nou ook bij die pas in? (alsins Schwarze Schneid en tiefenbach)

In stubaital gaat de lift deze zomer niet tot de top, wat ik wel erg jammer vind…

Let it snow

@JurrianvanLoo Ja die zitten er ook bij. Je mag elke lift in het Ötztal, die in de zomer geopend is, 1x per dag gebruiken(retour). (Als het goed is kun je op de website van het Ötztal zien welke liften er in de zomer geopend zijn.)In Obergurgl kan je naar de Hohe Mut. In Hochgurgl naar de Wurmkogl. In Sölden kan je naar beide gletschers en naar de Gaislachkogl. In Vent draait de stoeltjeslift en in Ötz kan je ook met de gondel naar boven.

Al diverse draadjes hier doorgelezen etc maar wat is een nou een echte ‘geheimtip’ voor een zomervakantie in de Alpen? Ik denk dan voornamelijk aan gebieden in Oostenrijk / Zuid-Duitsland met genoeg te doen voor jonge kinderen en waar leuke trips te maken zijn naar bv Klamms, bergmeren etc. We zijn bv al in Kaprun geweest in de zomer maar willen graag andere mooie gebieden ontdekken!

Aequilater Nubila

Al diverse draadjes hier doorgelezen etc maar wat is een nou een echte ‘geheimtip’ voor een zomervakantie in de Alpen? Ik denk dan voornamelijk aan gebieden in Oostenrijk / Zuid-Duitsland met genoeg te doen voor jonge kinderen en waar leuke trips te maken zijn naar bv Klamms, bergmeren etc. We zijn bv al in Kaprun geweest in de zomer maar willen graag andere mooie gebieden ontdekken!

winterwonderland op 3 mei 2016 00:25

Net ten zuiden van Lofer, bei Weißbach, heb je de Seisenbergklamm en de Vorderkaserklamm. Beide erg mooi en goed op één dag te doen.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

@greenfield. Thanks. Gaan we zeker meenemen!

Aequilater Nubila

Bekijk ook de Lichtensteinklamm eens in Sankt Johann im Pongau. Of Abenteuerland in Kleinarl

Hup Willem II

Oké. Wat zijn ieders zomerplannen? Ik doe mijn best de zomer door te komen met skiën in Zoetermeer en het schrijven van reviews van ski’s voor 2017-2018 die ik in het voorjaar heb getest.

Maar wat doet de rest (behalve het plannen en boeken van de wintersporttrips in de vakantieweken)?

Geregeld lessen in de zitski
Hopelijk 24 of 25 juni in Landgraaf
Voor de rest gewoon 3x in de week sporten (fitness en bij een astma/long groep)

Naast het werken helaas ? een beetje de feestjes aflopen, bbq 'tjes met vrienden houden om met een drankje in de hand en de kop in de zon de afgelopen winter bespreken en de mooie verhalen ophalen! Oja en ongeduldig wachten tot het september wordt, de blaadjes weer langzaam verkleuren en we beetje bij beetje weer in de winter modus raken ?

Aequilater Nubila

Al diverse draadjes hier doorgelezen etc maar wat is een nou een echte ‘geheimtip’ voor een zomervakantie in de Alpen? Ik denk dan voornamelijk aan gebieden in Oostenrijk / Zuid-Duitsland met genoeg te doen voor jonge kinderen en waar leuke trips te maken zijn naar bv Klamms, bergmeren etc. We zijn bv al in Kaprun geweest in de zomer maar willen graag andere mooie gebieden ontdekken!

winterwonderland op 3 mei 2016 00:25

Kijk eens naar Wagrain!
Hier is in de zomer enorm veel te beleven; op de Grafenberg voor kinderen, mountainbiken bij de Flying Mozart voor de volwassenen en de suggesties van Nicky zijn in de buurt.

http://www.bergbahnen-wagrain.at/de/sommer

Thank God summer is over!

Kijk eens naar Wagrain!
Hier is in de zomer enorm veel te beleven; op de Grafenberg voor kinderen, mountainbiken bij de Flying Mozart voor de volwassenen en de suggesties van Nicky zijn in de buurt.

http://www.bergbahnen-wagrain.at/de/sommer

Lisa. op 10 jun 2017 21:43

Hé, komt er nog een uit een zomerontkenning gekropen… ;)

In de zomer wacht ik op de winter ;)

Wachten op september, dan begint het aftellen

Wachten op september, dan begint het aftellen

tomwillem op 11 jun 2017 07:02

September pas?
Ik tel al af sinds ik geboekt heb?

Wat doe ik deze zomer? Hardlopen, beachhandbal, paar daagjes Lermoos (want zonder de bergen kan ik niet), en twee weekjes naar het Gardameer voor de nodige zonneuurtjes.

In het najaar ga k me pas weer (echt) bezig houden met skien. Dan weer even lessen in Landgraaf, omdat dat nooit kwaad kan ;)

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Een paar weekjes Mallorca (Palma-nova), openlucht zwembaden in de buurt, wat oude kasteel overblijfselen bekijken, wat wijnproeven in de regio.

O ja, zorgen dat de ski spullen opgeborgen zijn om er niet over te struikelen. Alleen aan ijs denken als het in een hoorntje zit of in een glazen schaaltje. En wat daar opzit is geen sneeuw maar slagroom!

En ten laatste: gewoon naar het werk gaan om bovenstaande (en onderstaande) te kunnen betalen.

null

*bericht bewerkt door 4frank2 op 11 jun 2017 10:00

Vooral skateboarden, om toch maar dat gevoel van boarden te hebben. Deze zomer ook proberen te wakeboarden in het kabelpark hier vlakbij en voor het eerst een surfles nemen in Scheveningen.

null

Veel wielrennen in Nederland en uitkijken naar de zomervakantie wanneer we weer de Alpen bezoeken. Regio Lungau ??

Bergen + Sneeuw = ❤

veel werken (want ja, wie in de winter meerdere weken skiet heeft niet zoveel vakantiedagen over…) en dan toch weer naar de bergen: een ‘roadtrip’ langs wat gebieden met mooie openluchtmusea, wandel en mountainbike-routes en vooral passen die we willen ‘doen’: in de winter zijn ze gesloten, maar dit is een mooie gelegenheid om ze eens te verkennen.

extra werken inderdaad! Lekker mountainbiken en wielrennen hier op de Veluwe. Dit jaar voor de eerste keer in de zomer naar Oostenrijk (Zillertal), zal mij benieuwen. De fietsen gaan mee, lekker beetje downhillen enzo!!

En natuurlijk alvast een beetje rondneuzen waar de volgende wintersport naartoe gaat!

Uitkijken naar de zomervakantie in Toscane. Skivakantie is al geboekt, dus daar geen omkijken meer naar. Ondertussen dit forum af en toe bekijken, info over nieuwe liften en pistes een beetje bijhouden en me voornemen om wat aan de conditie te doen.

revalideren :-)

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

revalideren :-)

mv op 12 jun 2017 19:10

Hoe gaat het daarmee? Enige kans dat je komend seizoen weer de sneeuw in kan?

He @GiGi,

Het gaat goed, maar in de sneeuw, of althans op de ski’s lijkt verder weg dan ooit. Ik gebruik sinds een week of 2 geen krukken meer en 's nachts hoef ik mijn brace niet meer om gelukkig. Overdag nog steeds. OP is goed verlopen en de dokter is tevreden. Alleen aan spierkracht ontbreekt het behoorlijk. Ik heb 13/14 weken in het gips gezeten met een gestrekt been, dus je begrijpt wel dat er van mijn bovenbeen niet veel meer over is. Krachttraining doe ik met een belasting van 10 kilo, dus ik zit pas op 10% van m’n kracht. buigen gaat tot 120 graden. Ben wel blij dat ik sinds afgelopen week kan fietsen op een hometrainer, dit doe ik dan ook dagelijks 20 minuten. Langzaam kom ik elke dag een stukje verder, maar het mag gezegd worden dat het een lange weg is. 1,5 jaar revalidatie ga ik wel vol maken volgens de dokter. Of ik ooit nog ga skiën durf ik niet te zeggen. Is geen kwestie van niet willen, maar eerder wat wijsheid is…

thanks for asking…

*bericht bewerkt door MichelV op 12 jun 2017 19:37

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Naast werken voornamelijk veel sporten: tennissen, fitness, lopen, wielrennen. Allemaal voor de fun en uiteraard ook om fit, fris en monter van het winterseizoen te kunnen genieten.

Daarbuiten uiteraard genieten van de zon, bbq’s en terrasjes met vrienden en familie, occasioneel een optreden of een festival (?TML?) meepikken. Ook staan er 3 dagen disneyland parijs met mijn neefje en nichtje op het programma.

En last but not least: plannen maken voor de komende winter en een eerste informatieronde voor de grote trip van februari 2019 ???

Goed om weer eens van je te horen @mv
We hadden een tijd geleden contact met elkaar wellicht kan je het nog herinneren.we spraken oa over je blog.
“Je zegt of ik ooit nog kan skiën weet ik niet”
Ik kan je zeggen dat je zeker weer gaat skiën.
En het is wel degelijk wijsheid om dit te doen. Je gaat op termijn weer van het skiën genieten ?
Je moet er wel rekening me houden dat dit ongeval plus revalideren nog een hele tijd tussen je oren gaat zitten tijdens het skiën.
Maar het gaat lukken.?

Ons grote voorbeeld op dit Forum is @niekniek als ik zijn naam mag noemen.Die met zijn zitski ook weer onderweg is ?

Hey @Hooykaas,

Ja natuurlijk herinner ik het me nog ;-)

ik hoop het wel, maar zoals je al zegt: het is nog ver weg. En wie weet, op een dag… :-D

Groet Michel

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Naast werken, hopelijk geregeld naar Landgraaf met de kids om het skiën een beetje te blijven oefenen. Verder gaan we 2,5 week naar Serfaus op vakantie. Heel veel zin in!! De bergen roepen alweer…

In de zomer wacht ik op de winter ;)

Superskismurf op 10 jun 2017 23:41

Boven op de zolderkamer? :P gelukkig begint de zomer pas net! Kou, moet er nog niet aan denken…aan de bergen dan weer wel. augustus/september 2 weken. Weer aantal 3000+ bijschrijven

*bericht bewerkt door Edwin. op 14 jun 2017 19:09

Not all who wander are lost

'K ben op dit moment in Griekenland… hier zijn bergen, als ik er één zie vraag ik me af of ik hem zou kunnen skiën… zucht… erg hoor :-)

Plaats een reactie