Drukte vermijden op reisdag voorjaarsvakantie

Oeps. Zie nu pas dat dit een draadje van januari 2015 is. Mensen zijn allang weer terug. Nou ja. Verhaal blijft hetzelfde.

vlinder72 op 6 nov 2015 12:43

Het blijft ook wel een dankbaar onderwerp. Niemand wil uren in de file staan en zeker niet met kinderen achterin. Maarja, er is vaak geen peil op te trekken. Soms sta je onverwacht lang stil en soms kan je doorrijden waar je drukte verwacht.
Wij vertrekken al jaren op de vrijdag voor de krokusvakantie, maar dat is ook geen garantie voor filevrij rijden. Het voordeel is wel dat we er op zaterdag al (bijna) zijn.

ga er maar vanuit dat de zaterdagen in februari standaard files opleveren bij munchen, fernpass en bregenz zeker na achten 's ochtends. Als je vrijdags kunt reizen zorg dat je overnacht na de bottleneck. of zorg dat je zaterdagochtend voor 7 uur deze plekken alweer voorbij bent. wat dat betreft kun je nog beter van zondag tot zondag gaan

vraagje aan de Nederlandse leden : Ik zag dat er verschillende data zijn voor de voorjaarsvakantie in 2016, allen in de laatste weken van februari en zelfs nog begin maart.
Ik hou van Nederlanders hoor maar ik tracht de drukte een beetje te vermijden.
Wanneer houden volgens jullie de meeste scholen hun voorjaarsvakantie in 2016?
Alvast bedankt!

hanss op 5 nov 2015 11:43

bedankt allen… die hele voorjaarsvakantie in Nederland blijft een beetje een mysterie. Als ik echter kijk naar de planning van iedereen in het draadje “wie is waar wanneer” stel ik vast dat de laatste 2 weken van februari nogal druk zijn. We gaan gewoon in maart, zonnetje en Lech, kent er iemand een betere combinatie?

vraagje aan de Nederlandse leden : Ik zag dat er verschillende data zijn voor de voorjaarsvakantie in 2016, allen in de laatste weken van februari en zelfs nog begin maart.

Ik hou van Nederlanders hoor maar ik tracht de drukte een beetje te vermijden.
Wanneer houden volgens jullie de meeste scholen hun voorjaarsvakantie in 2016?
Alvast bedankt!

hanss op 5 nov 2015 11:43

bedankt allen… die hele voorjaarsvakantie in Nederland blijft een beetje een mysterie. Als ik echter kijk naar de planning van iedereen in het draadje “wie is waar wanneer” stel ik vast dat de laatste 2 weken van februari nogal druk zijn. We gaan gewoon in maart, zonnetje en Lech, kent er iemand een betere combinatie?

hanss op 7 nov 2015 19:00

Ja, je mist nog het biertje aan het einde van de dag erbij :)

Carnas on Tour

Aangezien ik meerdere keren per seizoen over en weer bol heb ik helemaal geen zin in lange fille’s (wie wel?).
Ik doe er dan ook elke trip alles aan om buiten de standaard uren te rijden, carnaval bv (toch wat de drukste van allen) vertrek ik vrijdagmiddag zodat ik rustig tegen 22 uur op vrijdag avond ter plaatse ben en ski ik rustig rond op zaterdag terwijl iedereen aanschuift :-), terug ga ik op zondag en tegelijk heb ik 8 dagen skiën ipv 6 :-)

Plaats een reactie