Boeken via buitenlandse website/bureau

Gegroet,

Indien de vraag te onnozel voor woorden is. mijn excuses, er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Ik ben momenteel op zoek naar een betaalbare shortski. het valt mij echter op de de Belgische aanbieders niet echt flexibel zijn in afreisdata en dat de keuze bovendien beperkt is. Blijkbaar is de gemiddelde Belg meer toegespitst op 1 volle week en is heel dat short-ski gedoe vooral beperkt. Enkel bij sunweb vind ik ongeveer iets wat aan mijn verwachtingen voldoet.

Nu kwam ik bij toeval op een Nederlandse site terecht en daar viel mij een enorme keuze aan shortski’s op en een veel flexibere aanpak in kader van afreisdata, lees , quasie elke dag van de week vetrek mogelijk.

Iemand ervaring met het boeken van reizen via het buitenland?

In het hedendaagse Europa zou dat allemaal geen probleem mogen zijn maar ik pols toch maar eens vooraleer mij te onderwerpen aan de Nederlandse reisbureaus.

Je weet dat dit forum gedeeld word met wintersporters.nl ;)
ik vermoed zo dat net als ik zelf het grootste deel van de Nederlanders hier best goede ervaringen heeft met boeken in ons thuisland, dus kan je zeker aanraden in NL te boeken… echter ook hier komen natuurlijk ‘rotte appels’ voor, welke website overweeg je bij te boeken dan?

Sunweb is sowieso een betrouwbare reisorganisatie. Ik heb al meerdere zomer en wintervakanties geboekt en alles is top geregeld. Ik heb ook weleens via een Duitse organisatie geboekt, wintertrex, wel een Nederlandstalige website overigens, en dat ging ook prima.

🏂

Sunweb is goed en betrouwbaar. Wij boeken daar al vele jaren, zowel onze skivakanties als zomervakanties. Gewoon DOEN!! Succes.

Ik heb als Nederlander ook al vaker zonder problemen in Duitsland geboekt.

IK zou zeggen: Laat je keuze helemaal niet beperken door het land van de aanbieder. Wij (NL) boeken net zo makkelijk via een Oostenrijkse, Franse, Britse, Zwitserse, Duitse of zelfs Amerikaanse site. Vaak zijn de aanbieders het dichtst bij de plaats van bestemming het goedkoopst. Een klein beetje googelen naar de betrouwbaarheid van een aanbieder geeft al snel weer of er veilig te boeken is.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Wat @Sneeuwbaard zegt… Je kunt ook prima lokaal boeken via de plaatselijke VVV of zoals wij hebben gedaan via de site van een dorp zoeken naar accommodaties en rechtstreeks via de eigenaren de accommodatie regelen…

Het boeken bij een buitenlandse reisorganisatie op zich is natuurlijk niet zo moeilijk. Zeker niet via een internet-pagina. Het kan wat gecompliceerder worden als de organisatie failliet gaat nadat je hebt betaald. Of als de reis of accommodatie in werkelijkheid niet overeenkomt met de opgegeven omschrijving.

In Nederland heb je voor zulke gevallen het SGR-Garantiefonds of de ANVR. Als de reisorganisatie daarbij is aangesloten kan je bij problemen bij deze instanties terecht. Ik neem aan dat er in Belgie ook wel zulke organisaties bestaan.

Als je in het buitenland boekt is het slim om uit te vinden of de reisaanbieder ergens bij is aangesloten. Maar in geval van calamiteiten zal je wel moeten gaan corresponderen met (of mogelijk procederen in) het land waar de reisaanbieder is gevestigd.

Zo kan goedkoop wel eens duurkoop worden.

Plaats een reactie