skihal in oost nederland?

vrijdag 13 december 2013 | 8:29Laatst bijgewerkt: 13-12-2013 | 8:29

Het bedrijf Snow Palace International wil een skihal bouwen in Twente. Dat meldt dagblad Tubantia.

Volgens de krant hebben deze week vertegenwoordigers van acht Twentse gemeenten een gesprek gehad met het bedrijf. Snow Palace International had een presentatie gehouden van een zogeheten leisure- en entertainmentconcept. Op de website van het bedrijf staat te lezen dat ze denken om in het Nederlands-Duitse grensgebied in 2016 een skihal te openen.

Skihal kan niet in Enschede

Alle veertien Twentse gemeenten waren uitgenodigd voor de presentatie, maar ze waren niet allemaal aanwezig. De beoogde skihal zou zo’n tien tot twaalf hectare moeten beslaan en 85 meter hoog worden. De krant weet te melden dat zo’n hal in Enschede niet kan in verband met beperkingen door de aanwezigheid van een radarinstallatie van defensie. Begin januari praten de partijen verder

Naar ik mij meen te herinneren is een skihal in Twente een al lang gekoesterde wens en waren er vroeger (misschien al wel 15 tot 20 jaar geleden) wilde plannen voor een skicentrum in Oldenzaal.
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detai…
Opening in Oldenzaal en Tilburg dus binnenkort, 31 december 1999 :)

Is niets geworden, volgens mij wegens gebrek aan financiering. Kan ik mij iets bij voorstellen. Meneer Snowworld wil niet voor niets naar Parijs en/of Barcelona, volgens hem is de markt in Nederland verzadigd.

Toen ik eens in Bottrop was trof ik daar trouwens half Oost-Nederland, Bottrop is van daaruit kennelijk erg goed te bereiken.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Leuk idee, maar ik vraag me af of het haalbaar is. Vanuit Twente is Bottrop natuurlijk vlakbij, en in Deurningen zit een indoorskibaan. Ik juich het in ieder geval wel toe: Bottrop is kwalitatief niet goed, terwijl een indoorskibaan vrij beperkt is. Als men de kwaliteit hoog weet te houden, ben ik verkocht!

It's all about believing!

Daarnaast is er in Enschede ook nog een borstelbaan.

Wat niet wil zeggen dat ik stiekem een vreugdesprongetje maakte bij dit bericht. Zou wel erg gaaf zijn.

[quote]Daarnaast is er in Enschede ook nog een borstelbaan.

Waar het gemoedelijk is, goed skiles geeft en goed vrij kunt skiën

smeltskiservice.nl

Als je dan toch een nieuwe hal wil bouwen, waarom dan in twente?
Flevoland zou een betere optie zijn want dat is voor heel nederland te berijden, 17 miljoen potentiële klanten. Waar twente toch iets verder uit de richting ligt voor het drukst bewoonde deel van Nederland, en daarmee een aanzienlijk minder deel potentiële klanten, want ook het grensgebied in Duitsland is ook niet bepaald druk bevolkt. Daarnaast zal de baan zoveel keer beter en prijstechnisch gelijk aan bottrop moeten zijn. Wat al geruime tijd bestaat en daarmee zijn bestaansrecht al heeft bewezen.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart dan ga je toch naar Zoetermeer? Midden Nederland is juist al behoorlijk verzadigd…

In Twente en net over de grens zijn daarbij ook een paar natuurlijke bulten te vinden die het hoogteverschil enigszins aan kunnen. Denk aan de Poascheberg, nabij Ootmarsum

fijne site hè, dat wintersport.nl?

ik kom zelf uit de buurt van enschede, maar het lijkt mijn onhaalbaar.

Ik heb een paar jaar geleden ook wilde verhalen gehoord over dat ze in Deventer naast de Scheg een skihal wilden bouwen… Ben benieuwd of het wat wordt nu in Enschede.

Het verhaal van de radar installatie kan wel weg tot 100 meter hoog kan er gebouwd worden in Enschede.
De vliegbasis is er niet meer, als alles goed gaat wel vanaf 2016 burgerluchtvaart.

Inderdaad Bottrop is makkelijk rijden vanuit Enschede, ik rijd liever door naar het Sauerland voor een dag en misschien dit jaar wel de Harz proberen…

Loat goan

85 meter hoog; dat moet dan de Tankenberg zijn bij Oldenzaal. Geloof er nog niets van.

Er zijn inderdaad plannen voor nieuwe luchtvaart, de eerste ontwerpen worden nu bekeken en met bewoners van Enschede en omliggende dorpen besproken. Midden-Nederland lijkt me inderdaad behoorlijk verzadigd, de Uithof in Den Haag en in Zoetermeer natuurlijk.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er gebruik kan worden gemaakt van de genoemde Paasberg of Tankenberg, aangezien beide "bergen" (heuvels van ongeveer 80 meter hoogte) behoorlijk bosrijk zijn en met her en der nog oude en/of beschermde bouwsels en gebieden. Ik denk meer aan de regio tussen Oldenzaal en Enschede, of tussen Enschede en Haaksbergen: behoorlijk dunbevolkt met veel ruimte, dus plek genoeg om iets op te zetten. Ben benieuwd!

It's all about believing!

Optie: oud gedeelte van de vliegbasis?

Loat goan

Het beoogde plan komt opnieuw voorbij in de media: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=208233&cat…
Dit is langs de A1 tussen Hengelo (OV) en Oldenzaal.

Ik zou hier wel gebruik van gaan maken, ben een aantal keren in Bottrop geweest maar zoals iemand hierboven ook aangeeft kun je dan net zo goed doorrijden naar Sauerland.

Ben benieuwd!

Zoetermeer en Den Haag lijkt mij meer Westen van het land. Dan heb je nog Landgraaf en dat is zeer zuidelijk. Ik woon in het midden van het land en dan bedoel ik niet een strook midden over NL maar in het midden van het midden en ik moet toch best wel een stukje rijden voor een indoor skibaan met sneeuw.

Tussen Hengelo en Oldenzaal komt er m.i. dan maar 1 plek voor in aanmerking; ten hoogte van de wijk Hasseler Es en het tankstation met parkeerplaats aan de A1. Er ligt daar al een grote bult van zo’n 20 meter hoog bij 75 meter waarop verder gebouwd zou kunnen worden. In het verleden wilde men (van de Most?) daar al een uitzichtrestaurant op bouwen doch nooit gebeurd.

Deze skihal zou 5 minuten van mijn huis komen :D, helaas nog maar afwachten of die er komt… Verwacht het zelf eigenlijk niet aangezien bottrop 1,5 uur rijden is en er inderdaad al een rollerbaan in Deurningen zit. Verder is Winterberg natuurlijk ook niet al te ver als het skien daar mogelijk is.

Maarja hopen dan maar dat ie er komt!

Plaats een reactie