Wat is jouw niveau?

O wacht. iPad op zijn kop gehouden.

DrPhil op 28 sep 2019 20:24

dus je bent nu 1.427, afgerond 1.43? 😂😂

Edwin van Riel

Haha. Goed onthouden!

@Martin7812

Het verschil tss 6 en 7 is meer dan wat snelheid hoor. Niet @GiGi ?

6: heeft moeite…
7: zoekt meer zekerheid…

dan58 op 28 sep 2019 18:59

6: “Heeft moeite om goed en vloeiend te kunnen skiën”. Wat is dan het verschil met “zoekt meer zekerheid”? Je gaat dus na 6 al goed en vloeiend de berg af. Wat voor zekerheid heb je dan nog nodig?

Nog steeds een 6, doe me best om 7 te halen maar dat is toch een grote stap in mijn ogen☃️

Piefke op 28 sep 2019 11:21

Je zou eens kunnen proberen om uit die comfort zone te stappen. 😁😁

RFKANGOO op 28 sep 2019 15:14

😵😵 ben in Ischgl niet voor niets een aantal x met de sneeuw gaan knuffelen, dat vind ik wel fijn maar was daar niet vanwege dat☃️, ik tracht soms wat meer te doen dan de standaard veilige opties… Maar vanwege de beperkingen bij mijzelf, op skigebied🥶, dus toch nog (te) vaak de rem erop😉
Ik gaat deze winter weer eens een stapje proberen te zetten😘

Piefke op 28 sep 2019 16:43

Van de winter maar eens een zwarte piste proberen dan? Afgelopen seizoen werden die om weet ik wat voor reden nogal eens ontweken. 😁😁

RFKANGOO op 28 sep 2019 19:43

Ik wilde wel maar die boarders deden er alles aan om maar niet zwart af te hoeven…
Iedere dag maar lobbyen om die gouden route te voltooien maar nee hoor dat is nergens voor nodig, stel je voor dat je uit je comfort zone zou komen😂🙈
Kort samengevat: boarders🤮

Piefke op 28 sep 2019 20:14

Gelukkig op de valreep nog een stukje zwart kunnen doen. Helaas heb ik daar van jouw kunsten weinig meegekregen. 🙈😁😁

Übung macht den meister!!!

Nog steeds een 6, doe me best om 7 te halen maar dat is toch een grote stap in mijn ogen☃️

Piefke op 28 sep 2019 11:21

Je zou eens kunnen proberen om uit die comfort zone te stappen. 😁😁

RFKANGOO op 28 sep 2019 15:14

😵😵 ben in Ischgl niet voor niets een aantal x met de sneeuw gaan knuffelen, dat vind ik wel fijn maar was daar niet vanwege dat☃️, ik tracht soms wat meer te doen dan de standaard veilige opties… Maar vanwege de beperkingen bij mijzelf, op skigebied🥶, dus toch nog (te) vaak de rem erop😉
Ik gaat deze winter weer eens een stapje proberen te zetten😘

Piefke op 28 sep 2019 16:43

Van de winter maar eens een zwarte piste proberen dan? Afgelopen seizoen werden die om weet ik wat voor reden nogal eens ontweken. 😁😁

RFKANGOO op 28 sep 2019 19:43

Ik wilde wel maar die boarders deden er alles aan om maar niet zwart af te hoeven…
Iedere dag maar lobbyen om die gouden route te voltooien maar nee hoor dat is nergens voor nodig, stel je voor dat je uit je comfort zone zou komen😂🙈
Kort samengevat: boarders🤮

Piefke op 28 sep 2019 20:14

Gelukkig op de valreep nog een stukje zwart kunnen doen. Helaas heb ik daar van jouw kunsten weinig meegekregen. 🙈😁😁

RFKANGOO op 28 sep 2019 22:04

Daarom ook niveau 6🤦‍♂️🥶☃️

LA NORMA😍☃️

@Martin7182
@GiGi
Wanneer je de zinnen verdraaid klopt t inderdaad niet. Ik blijf 6.😜
Het lijkt zo wel op de nieuwe N. / B. serie Grenslanders : "Niets is wat het lijkt !"

*bericht bewerkt door dan58 op 28 sep 2019 23:34

Born to run. B.S.

@Martin7812

Het verschil tss 6 en 7 is meer dan wat snelheid hoor. Niet @GiGi ?

6: heeft moeite…
7: zoekt meer zekerheid…

dan58 op 28 sep 2019 18:59

6: “Heeft moeite om goed en vloeiend te kunnen skiën”. Wat is dan het verschil met “zoekt meer zekerheid”? Je gaat dus na 6 al goed en vloeiend de berg af. Wat voor zekerheid heb je dan nog nodig?

Martin7182 op 28 sep 2019 21:09

@Martin7182 je moet even naar de eerste zinnen van beide niveaus (6 en 7) kijken, daarin zit het voornaamste verschil. 6 skiet alleen blauw en rood vloeiend, 7 ook zwarte er nog bij. En bij 6 staat ‘…heeft nog moeite vloeiend te kunnen skiën’ is voor mij echt wat anders dan ‘zoekt meer zekerheid in buckels en in het terrein en in alle condities’ (7). Die condities buiten de pistes is waar het daar vooral om gaat. Die hele condities worden bij 6 niet genoemd.

@GiGi

Thx for translating. 😉😃

Born to run. B.S.

Bedankt @GiGi! Zwart had ik ff gemist. Ik kijk op de piste ook niet echt naar de kleur, maar vooral hoe die erbij ligt. Voor vloeiend skiën bij 6 gelden dus met name goede condities, bij 7: goede en middelmatige condities, vanaf 8: alle condities.

Bedankt @GiGi! Zwart had ik ff gemist. Ik kijk op de piste ook niet echt naar de kleur, maar vooral hoe die erbij ligt. Voor vloeiend skiën bij 6 gelden dus met name goede condities, bij 7: goede en middelmatige condities, vanaf 8: alle condities.

Martin7182 op 29 sep 2019 11:35

Vooral dat condities stukje is het hem vind ik, zodra de condities niet meer optimaal zijn ga je steeds minder skiën… Het moment dat de condities er niet meer toe doen ben je in mijn ogen pas niveau 7, daarom nog steeds een 6☃️

LA NORMA😍☃️

Ik vind dat met die condities ook wel wat hebben, maar het beste idee zou toch nog filmpjes per niveau zijn :). Ik wil best helpen, maar dan hebben we iemand anders voor de wat hogere niveaus nodig :)…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dat zou idd ideaal zijn @Roy83, ik had daar al over nagedacht en om goed te laten zien wat welk niveau is moet je in mijn ogen een groep bij elkaar zetten met uiteenlopende niveau’s, van een absolute beginner tot een uitmuntende pro, dan laat je iedereen telkens oefeningen doen en op het moment dat die persoon de oefening niet meer kan volbrengen valt hij af😅 Al die filmpjes bij elkaar gaat alleen het gewenste beeld laten zien waarop je zeker weet in welke categorie je valt, ja je krijgt dan dus veel filmpjes maar op die manier wel duidelijk of je bijvoorbeeld een 4 of een 5 bent, volbreng je de oefeningen in de filmpjes bij niveau 4 dan mag je zeggen dat je een 4 bent en op het moment dat je de oefeningen dan met overtuiging van niveau 5 behaalt hebt mag je je sticker van niveau 5 opplakken💪 en door, voor degene die dat wilt natuurlijk, om niveau 6 af te gaan ronden😉☃️

Bedoel je ook zoiets Roy?🤗

LA NORMA😍☃️

Nou iets minder uitgebreid :). Sommige skischolen hebben van die niveau indicatie filmpjes online staan, daar zat ik meer aan te denken.

Maar daarmee tackel je nog steeds niet dat bijna iedereen zich 1 niveautje hoger inschat dan ie echt is…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Snap wat je bedoeld en komt feitelijk op hetzelfde neer maar ik mis dan steeds iets en om hier dus constant die verwarring weg te halen bij iedereen lijkt mij deze opzet zinnig☃️
En als je dan een vraag hebt post je eerst maar een filmpje van je eigen, meteen iedereen een niveautje terug💪😂

LA NORMA😍☃️

Denk een goede 7…maar de boekels laat ik toch echt links liggen.
Vind het ook niet leuk en m’n knieën gaan eraan denk🤕

Verkeerde land geboren....

Pfff, lekker belangrijk of ik een 5, 6, 7 of 8 ben. T is maar een grove indicatie.

Edwin van Riel

Pfff, lekker belangrijk of ik een 5, 6, 7 of 8 ben. T is maar een grove indicatie.

evr66 op 29 sep 2019 18:05

Nou zit tussen 5 en 8 best een gat. Mij persoonlijk maakt het niets uit welk niveau iemand heeft. Maar iets betere info dan ‘ik kom de berg wel af’ is wel handig vaak…

Pfff, lekker belangrijk of ik een 5, 6, 7 of 8 ben. T is maar een grove indicatie.

evr66 op 29 sep 2019 18:05

Was het niet gezellig vandaag😂

Maar het gaat er uiteindelijk niet om welk niveau je bent maar om een goed beeld te kunnen krijgen betreffende de vraag die er meestal aan gekoppeld is😉

LA NORMA😍☃️

En voor het antwoord op die vraag is het meestal echt niet nodig al te gedetailleerd te werk te gaan of inschattingen te maken mbv weet ik hoeveel filmpjes.

Yup @Piefke, het was gezellig en leerzaam vandaag, vanzelfsprekend ;)

Edwin van Riel

https://youtu.be/5gziW7IwfEw

Beeld bij een bepaald niveau, hoewel het dan wel technisch goed wordt geskied.

Jawel, ik ben ook weer een stapje verder met het zitskiën😀
Vandaag ook heel veel los naar beneden gekomen in Landgraaf 🙌
Zonder dat mijn leraar de zitskien of touwtje vast houdt

*bericht bewerkt door niekniek op 12 okt 2019 18:38

Jawel, ik ben ook weer een stapje verder met het zitskiën😀
Vandaag ook heel veel los naar beneden gekomen in Landgraaf 🙌
Zonder dat mijn leraar de zitskien of touwtje vast houdt

niekniek op 12 okt 2019 18:38

Trots op jou!💪🏼 Gewoon doorgaan, de aanhouder wint!

mama on a mission in the snow

Ik denk niveau 5/6.

Hieronder een filmpje van mij op een beginnerspiste in willingen. Eerlijk gezegd ben ik niet zo van de rode en zwarte pistes. Ik ski liever een mooie brede blauwe piste die ik lekker ontspannen en makkelijk kan skiën, dan een rode of een zwarte piste.
Nou brand maar los, maar be gentle🙈😅.

*bericht bewerkt door Clein op 12 okt 2019 21:51

@Clein ik zie geen filmpje?!😅

LA NORMA😍☃️

Uhmmm moet nog ff uitzoeken hoe ik het filmpje moet plaatsen🙈😅

Volgens mij gelukt! Zie bovenstaand. Ik ben die kleine met witte helm die voorbij komt skien.😁

*bericht bewerkt door Clein op 12 okt 2019 21:52

@Clein: er zijn nog wel wat werkpuntjes, die meteen ook verklaren waarom blauwe pistes je het beste liggen 😉.

Op een blauwe piste met lage hellingsgraad die perfect geprepareerd is zou je techniek het beste uit de verf moeten komen. Hoe moeilijker de piste wordt, hoe moeilijker het is om je techniek perfect te blijven toepassen.

Goede dingen die ik zie zijn alvast: mooie geschakelde bochten, duidelijke kantenwissel die niet geforceerd wordt, handen blijven netjes vooraan.

Maar op deze makkelijke piste laat je toch ook wat steekjes vallen: je houdt op met bewegen na de kantenwissel en wacht te statisch af tot de volgende bocht, je assenparallelliteit kan beter (je hangt met je bovenlichaam naar binnen zonder voldoende knik in de heupen) en dat binnenbeen kruipt naar mijn smaak te ver naar voren in de bocht.

Je eigen inschatting lijkt wel correct, er zitten elementen in van 5 en 6, dus je bent onderweg van het ene naar het andere.

*bericht bewerkt door Morzel op 12 okt 2019 23:14

@Clein

https://youtu.be/KWqQ4pf2OII

Met name de fouten 2 en 3, die in het filmpje genoemd worden.
Binnenbeen idd te ver naar voren, hangt ook samen met het naar binnen hellen.
Ik vind je ook vrij breed staan, heupbreedte?

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 12 okt 2019 23:28

@morzel, super bedankt voor je input!! Hier heb ik echt wat aan!
Zodra ik weer op de latten sta, neem ik je aanwijzingen mee.

Het allerbelangrijkste en de oorzaak van veel van de genoemde problemen @Clein. Je skiet niet op je buitenski. De druk moet bij wijze van spreken voor 100% op je buitenski staan.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@sjaak, dank je voor je feedback. Heb ik eigenlijk nooit over nagedacht wat betreft breed staan.
Ik probeer zodra ik de bocht inga, de druk over te brengen naar mijn buitenski en net zoals in een auto. Mijn koppeling langzaam omhoog laten komen en gas uiteindelijk volledig ingedrukt.

Plaats een reactie