10-11 december WB Snowboard Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Voor de Snowboardliefhebber die de wereldtop eens dicht bij huis aan het werk wil zien: op 10 en 11 december wordt er een wereldbeker wedstrijd gehouden in Winterberg op de Poppenbergpiste.
https://m.skigebiete-test.de/skimagazin/snowboard-weltcup-ka…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Zo, dat is optimistisch vroeg in het seizoen gepland! Hoewel, afgelopen jaar hadden wij er op 11 december ook al een topdag met geweldige omstandigheden met bijna alle pistes open. Zou geweldig zijn als dat dit jaar weer kan. De wedstrijd op de Poppenberg zal zekerheid hebben dankzij de kunstsneeuw neem ik aan.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Zo, dat is optimistisch vroeg in het seizoen gepland! Hoewel, afgelopen jaar hadden wij er op 11 december ook al een topdag met geweldige omstandigheden met bijna alle pistes open. Zou geweldig zijn als dat dit jaar weer kan. De wedstrijd op de Poppenberg zal zekerheid hebben dankzij de kunstsneeuw neem ik aan.

Nick_Lobé op 22 okt 2022 08:20

De Snowfactorys gaan binnenkort weer volle bak draaien (en als NASA/NOAA gelijk krijgt, dan helpt strenge vorst in december ook mee)
Glazen bol gokwerk hier: https://www.tz.de/welt/nrw-winter-prognose-weihnachten-2022-…

Beeld van vorig jaar 9 november:

null

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 22 okt 2022 23:27

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Dat is een mooi weerbericht. IJskoud, maar helaas zonder sneeuwval. Wel goed dus voor de snowfactory’s en de sneeuwkanonnen. Nu maar hopen dat ze gelijk krijgen … Ik kan niet wachten om zo snel mogelijk daagjes die kant op te gaan met de ski’s. Wat mij betreft de ideale voorbereiding op de Alpen later in het seizoen.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Dat is een mooi weerbericht. IJskoud, maar helaas zonder sneeuwval. Wel goed dus voor de snowfactory’s en de sneeuwkanonnen. Nu maar hopen dat ze gelijk krijgen … Ik kan niet wachten om zo snel mogelijk daagjes die kant op te gaan met de ski’s. Wat mij betreft de ideale voorbereiding op de Alpen later in het seizoen.

Eerdere jaren werden de wedstrijden eind maart gehouden. Het is veel beter om het nu te doen, zodat de geproduceerde sneeuwlaag meteen als basis kan dienen voor de rest van het seizoen en niet half maart nog eens de kanonnen aan moeten, alleen maar voor die wedstrijd.

Nick_Lobé op 23 okt 2022 07:38
Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie