2 x Janssen vaccin Frankrijk

Dit onderwerp gaat over de bestemming Morzine

Hi, ik ga van 2 feb t/m 5 feb naar Frankrijk met een groep. Mijn zusje heeft begin december haar 2e(booster)Janssen prik gekregen. Maar het is mij echt onduidelijk of deze nu en tijdens onze skivakantie over 2 weken geldig is in Frankrijk.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Mijn dank is alvast groot! :)

Janssen is sinds 15 december 8 weken geldig vanaf de prikdatum. Mocht ze een booster krijgen (moderna of pfizer) dan is deze 1 week na het prikken weer geldig. Ik wist trouwens niet dat met Janssen ook wordt geboosterd?
De geldigheid nu kun je checken met de app TAC-verif. Naar mijn weten hebben de Fransen max. 8 weken dus de kans is groot dat bij het scannen van de internationale QR-code het resultaat geldig is. Vanaf 8 weken na de prikdatum waarschijnlijk niet meer.

Dank voor de reactie! En ze heeft inderdaad Pfizer als booster gehad, dat had ik verkeerd begrepen.
Maar die booster is dan wel gewoon ook 7 maanden geldig? Of is het 4 maanden tegenwoordig?

Hoeveel maanden het in Frankrijk geldig is kan ik je niet exact vertellen. Haar QR code is gewoon geldig dat weet ik omdat wij op dit moment in Morzine zitten en mijn vrouw heeft Jansen en de Booster gekregen en die komt overal binnen.

Nu moet ik ook zeggen dat ze bij de liften begin van de week controleerden maar dat het in de loop van de week minder werd. In de horeca word de QR code wel elke keer gevraagd anders kom je niet binnen.

Je kunt de AntiCovid app downloaden (dat is de franse coronacheck) en daar je QR codes aan toevoegen. Dan zie je meteen of die geldig is of niet. (de app geeft dan een animatie met confetti, plus datum tot wanneer het geldig is).

Dat is de zekerste oplossing.

met 2 vaccinaties had ik een geldigheid tot 10 februari. Nu met de booster (3e prik) heb ik geen einddatum. Die lijkt dus geldig tot anders wordt besloten.

Voor Janssen: Vriendin heeft Janssen, en darna een booster met Pfizer. Die heeft nog wél een einddatum, die iets meer dan 7 maanden na de laatste prik is.

*bericht bewerkt door Waah op 20 jan 2022 09:37

Kan ik bevestigen: Ik heb zelf eind Mei Jansen gehad en booster (Pfizer) eind november. In de AntiCovid-App staat deze geldig tot eind Juni, dus tot 7 maanden na de prik.
Ik denk dat je gerust kan vertrekken.

*bericht bewerkt door DePolle op 20 jan 2022 11:20

Als Pfizer de booster is, is dezelfde geldig vanaf 7 dagen tot 7 maanden na prikken. Dus voor de vakantie zitten jullie dan veilig. Vanaf 15 februari is je vaccinatie nog maar 4 maanden geldig! Wel handig voor degenen die in de voorjaarsvakantie gaan bijvoorbeeld…

Bedoel je dan, dat de vervaldatum die ik nu in de app zie (27 juni) vanaf 15 februari gaat veranderen in 27 Maart?
Zou ik wel bizar vinden.

*bericht bewerkt door DePolle op 20 jan 2022 11:51

Ik dacht dat dat die 4 maanden alleen geldt voor de originele vaccinatiecyclus, en niet voor de booster.
Volgens mij is het ook in Frankrijk nu nog niet mogelijk om een 4e prik te halen, en de eerste boosters zijn daar volgens mij al in september gezet, dus dan hebben ze in februari al een hoop mensen die een 4e prik nodig zouden hebben.

Als Pfizer de booster is, is dezelfde geldig vanaf 7 dagen tot 7 maanden na prikken. Dus voor de vakantie zitten jullie dan veilig. Vanaf 15 februari is je vaccinatie nog maar 4 maanden geldig! Wel handig voor degenen die in de voorjaarsvakantie gaan bijvoorbeeld…

Boule_de_neige op 20 jan 2022 11:45

Die verkorte geldigheid is idd alleen voor het originele schema, niet voor de booster. Zie printscreen van gouvernement.fr.
Voor mensen met een enkele Janssen-prik geldt nog wel dat zij een booster moeten hebben, die is sinds 15-12 niet meer geldig voor een pass sanitaire.
.

null

OK dus Jansen + Pfizer (booster) blijft 7 maand geldig (Oef!).

*bericht bewerkt door DePolle op 20 jan 2022 12:14

Ik dacht dat dat die 4 maanden alleen geldt voor de originele vaccinatiecyclus, en niet voor de booster.
Volgens mij is het ook in Frankrijk nu nog niet mogelijk om een 4e prik te halen, en de eerste boosters zijn daar volgens mij al in september gezet, dus dan hebben ze in februari al een hoop mensen die een 4e prik nodig zouden hebben.

Suuski op 20 jan 2022 11:58

Als ze hun booster in september gehaald hebben, zitten ze dan niet tot April safe?

Ik dacht dat dat die 4 maanden alleen geldt voor de originele vaccinatiecyclus, en niet voor de booster.
Volgens mij is het ook in Frankrijk nu nog niet mogelijk om een 4e prik te halen, en de eerste boosters zijn daar volgens mij al in september gezet, dus dan hebben ze in februari al een hoop mensen die een 4e prik nodig zouden hebben.

Suuski op 20 jan 2022 11:58

Als ze hun booster in september gehaald hebben, zitten ze dan niet tot April safe?

DePolle op 20 jan 2022 12:16 Ja, maar als ook de geldigheid van de booster per 15-2 terug naar 4 maanden zo gaan, dan zouden alle mensen die in september en oktober geboosterd zijn, direct met een ongeldige pass sanitaire zitten.

Poeh! Ik moet zeggen dat al jullie praktijkervaringen zeer worden gewaardeerd. Werd helemaal gek van het online zoeken, al die verschillende en veelal slecht verwoordde verhalen/informatie.
Dus… Franse Coronacheck app gedownload en tickets geboekt, wij gaan!
Iedereen heel veel plezier in de sneeuw nu en hopelijk in de nabije toekomst, dank!

Veel plezier en excuses nog voor de verwarring! Zoals @Jorien83 en @Suuski terecht aangeven, geldt de 4 maanden alleen als je de 1e eerste vaccinatieronde hebt gehad en niet voor de booster. (Wat me dan wel zorgen baart voor degenen die na Janssen zijn geboosterd… bij mij staat er 2/2, alsof ik geen booster heb gehad. Zucht… de tijd zal het zeggen)

Veel plezier en excuses nog voor de verwarring! Zoals @Jorien83 en @Suuski terecht aangeven, geldt de 4 maanden alleen als je de 1e eerste vaccinatieronde hebt gehad en niet voor de booster. (Wat me dan wel zorgen baart voor degenen die na Janssen zijn geboosterd… bij mij staat er 2/2, alsof ik geen booster heb gehad. Zucht… de tijd zal het zeggen)

Boule_de_neige op 20 jan 2022 20:42

Thanks!
Mijn zusje heeft ook nog de Franse Ambassade gebeld om het te vragen en 1 x Janssen en 1 x Booster (mRNA vaccin) wordt gewoon als booster gezien. Daarnaast krijgt degene die jouw QR code scant niet te zien hoeveel dosissen jij hebt gekregen. Die zien alleen een vinkje of een kruisje, voornaam en achternaam en geboortedatum.

Veel plezier en excuses nog voor de verwarring! Zoals @Jorien83 en @Suuski terecht aangeven, geldt de 4 maanden alleen als je de 1e eerste vaccinatieronde hebt gehad en niet voor de booster. (Wat me dan wel zorgen baart voor degenen die na Janssen zijn geboosterd… bij mij staat er 2/2, alsof ik geen booster heb gehad. Zucht… de tijd zal het zeggen)

Boule_de_neige op 20 jan 2022 20:42

Naar aanleiding van dit forum en ook de onduidelijkheid aan mijn kant hoe het nou precies zit met Janssen + booster (Pfizer) ook mijn vaccinatiebewijs in TousAntiCovid app geladen. Krijg inderdaad geldige QR-code, maar wel maar tot 4 maanden na Pfizer booster.

Genoeg dus voor wintersport, maar voor de zomervakantie moeten we maar weer zien.

OK dus Jansen + Pfizer (booster) blijft 7 maand geldig (Oef!).

DePolle op 20 jan 2022 12:12

Nee. In FR is Pfizer na Janssen geen booster, maar de tweede prik (dose additionelle). Die is vanaf 15 feb maar 4 maanden geldig. Daarna heb je een booster nodig (dose de rappel), die je in FR minimaal 3 maanden na je tweede prik kunt halen (en die in NL helaas nog niet gegeven wordt).

null

*bericht bewerkt door Jorien83 op 30 jan 2022 22:18

Veel plezier en excuses nog voor de verwarring! Zoals @Jorien83 en @Suuski terecht aangeven, geldt de 4 maanden alleen als je de 1e eerste vaccinatieronde hebt gehad en niet voor de booster. (Wat me dan wel zorgen baart voor degenen die na Janssen zijn geboosterd… bij mij staat er 2/2, alsof ik geen booster heb gehad. Zucht… de tijd zal het zeggen)

Boule_de_neige op 20 jan 2022 20:42

Probleem is ook dat je voor Franse begrippen geen booster hebt gehad maar een aanvullende prik (dose additionelle), aangezien een tweede dosis na Janssen daar verplicht is en je in Frankrijk daar bovenop na 3 maanden nog een booster (dose de rappel) kunt/moet halen.
Dus voor de Nederlandse booster na Janssen geldt helaas dat die maar 4 maanden geldig is, omdat die in Frankrijk als dose additionelle wordt gezien.

Veel plezier en excuses nog voor de verwarring! Zoals @Jorien83 en @Suuski terecht aangeven, geldt de 4 maanden alleen als je de 1e eerste vaccinatieronde hebt gehad en niet voor de booster. (Wat me dan wel zorgen baart voor degenen die na Janssen zijn geboosterd… bij mij staat er 2/2, alsof ik geen booster heb gehad. Zucht… de tijd zal het zeggen)

Boule_de_neige op 20 jan 2022 20:42

Thanks!
Mijn zusje heeft ook nog de Franse Ambassade gebeld om het te vragen en 1 x Janssen en 1 x Booster (mRNA vaccin) wordt gewoon als booster gezien. Daarnaast krijgt degene die jouw QR code scant niet te zien hoeveel dosissen jij hebt gekregen. Die zien alleen een vinkje of een kruisje, voornaam en achternaam en geboortedatum.

Stephjebr op 20 jan 2022 21:08

Alleen verandert dat vinkje na 4 maanden dus helaas in een kruisje met Janssen + 1x Pfizer. In Frankrijk is die tweede prik na Janssen nl maar 4 maanden geldig, daarna heb je (nog) een booster nodig.
Janssen + Pfizer is sowieso voldoende om het land in te reizen, maar afhankelijk van wanneer je tweede prik was niet om de coronapas voor activiteiten te krijgen.

Mooi, ik heb in mei '21 Janssen gehad en 24 december jl. een Moderna booster. Daarmee kan ik dus in het voorjaar gaan en staan waar ik wil maar vanaf eind april heb ik een nieuwe booster nodig. Dat laat die AntiCovid app inderdaad ook zien dus die app houdt al rekening met de situatie na 15 februari?

Daarnaast nog wel benieuwd. In de wirwar van alle info lees ik ook dat kinderen vanaf 16 ook een booster moeten hebben in Frankrijk na 15 februari? Klopt dat of lees ik niet goed? Mijn oudste van 16 (tweede Pfizer op 12 augustus 21) wil natuurlijk ook overal gaan en staan waar hij wil deze voorjaarsvakantie. Kan iemand duidelijk maken hoe dat zit?

Mooi, ik heb in mei '21 Janssen gehad en 24 december jl. een Moderna booster. Daarmee kan ik dus in het voorjaar gaan en staan waar ik wil maar vanaf eind april heb ik een nieuwe booster nodig. Dat laat die AntiCovid app inderdaad ook zien dus die app houdt al rekening met de situatie na 15 februari?

Daarnaast nog wel benieuwd. In de wirwar van alle info lees ik ook dat kinderen vanaf 16 ook een booster moeten hebben in Frankrijk na 15 februari? Klopt dat of lees ik niet goed? Mijn oudste van 16 (tweede Pfizer op 12 augustus 21) wil natuurlijk ook overal gaan en staan waar hij wil deze voorjaarsvakantie. Kan iemand duidelijk maken hoe dat zit?

Geert-JanP op 02 feb 2022 19:44

Voor 18- is een booster in Frankrijk niet verplicht. Kinderen vanaf 16 moeten een pass vaccinal hebben, maar hoeven daarvoor dus niet geboosterd te zijn.

Voor 18- is een booster in Frankrijk niet verplicht. Kinderen vanaf 16 moeten een pass vaccinal hebben, maar hoeven daarvoor dus niet geboosterd te zijn.

Jorien83 op 02 feb 2022 20:06

Dankjewel Jorien!

Plaats een reactie