Nog nooit zo'n dramatische wintersport gehad!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Menuires

Voorlopig nog weinig reactie van de starter. Denk dat ie lekker op de piste zit.
Ik heb nog wel ergere dingen meegemaakt op vakantie.

Voorlopig nog weinig reactie van de starter. Denk dat ie lekker op de piste zit.
Ik heb nog wel ergere dingen meegemaakt op vakantie.

Tiny-M op 12 feb 2024 16:34

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dacht: geluksvogel!

Want als dit het meest dramatische is, dan heb je het vrij goed gehad lijkt mij zo.

Vorig jaar waren er plaatjes van mensen die over groene weides liepen. En papperig > gras.

Voorlopig nog weinig reactie van de starter. Denk dat ie lekker op de piste zit.
Ik heb nog wel ergere dingen meegemaakt op vakantie.

Tiny-M op 12 feb 2024 16:34

Ja:

  • januari 1993 St. Ulrich am Pillersee: hele skigebied dicht wegens gebrek aan sneeuw, op een oefenhellinkje na.
  • december 1995 Vaujany: hele week stortregen tot op 2500m hoogte.
  • december 2013 Willingen: alles dicht (weliswaar ingecalculeerd risico, maar toch jammer).

Maar zelfs toen toch drie keer een best wel leuke vakantie gehad.

*bericht bewerkt door paolie op 12 feb 2024 16:41

Je maakt er inderdaad maar het beste van…

Volgende week zal het waarschijnlijk geen topski-week zijn.
Nou. Dan hou ik 's middags wat eerder op. Kan ik even wat meer in de sauna. En een leuk boek lezen.
(nog) Wat meer bier drinken. etc etc etc/

Niet optimaal, maar ik ga me nog steeds vermaken hoor!!

Totales Vollidiot

@Freerider

Hooykaas op 12 feb 2024 09:46

Als de schone kamers je top prio is dan idd. naar Oostenrijk, Italie of Zwitserland gaan.

edvedv op 12 feb 2024 16:25

Maar even serieus, een schone kamer is toch wel echt een basis vereiste, ook in Frankrijk? Iedereen doet nu of het maar normaal is om in een vies hok aan te komen onder het mom van ‘‘ik ben toch de hele dag op de piste’’.

Iedereen geeft op Freerider af maar toen ik even snel checkte (zonder de reviews te lezen overigens) kreeg het appartement 4.0 van 5 sterren. Goedkoop of niet, dan verwacht ik geen goor niet schoongemaakt hok. Of zijn mijn verwachtingen nu echt te hoog omdat ik nog nooit in Frankrijk ben geweest (help🤦‍♂️)?

Wil niet teveel verder gaan op de wel/niet Frankrijk discussie maar een ‘‘appartement’’ van 25m2, goor en veelal in een betondorp zonder uitstraling, lijkt me toch niet meer op wegen tegen goedkoop en ski-in ski-out of wel?

Gelukkig ben ik ‘‘gewoon’’ appartementjes van 50-80m2 gewend die altijd spik en span schoon zijn en waar je een warm welkom krijgt. Ik snap dat eisen en wensen verschillen maar het moet wel een klein beetje vakantie blijven.

Zoals je in meer reacties kan lezen vindt hier bijna iedereen dat het meer dan een klacht waard is als je appartement niet schoon is bij aankomst. Het zijn andere zaken die je kan weten (de grootte) of waar je geen invloed op hebt (het weer en de condities) waarover de klachten een beetje ridicuul en aanstellerig overkomen. Daar komt nog een reputatie bij van de topicstarter, geloof ik. Daar reageren de meesten denk ik op, op die 2 van de 3 klachten die wat minder gerechtvaardigd zijn.

Dat er teleurstelling is, dat mag best. Maar klagen dat het appartement zo klein is terwijl je bij het boeken al weet dat het slechts 25 m2 groot is, dat is natuurlijk een beetje raar.

Een amateur is gewoon een liefhebber

Nog nooit zo een leuk topic mogen lezen! :)

Het nodigt uit om wat popcorn in de microgolf te steken.

Natuurlijk is een klacht over de schoonmaak volledig terecht en ik zou het dan ook door de verhuurder zien opgelost te worden. De grootte van het appartement is beschreven, dus wat verwacht je dan? Maar dat is echt niet het ergste dat ik me kan bedenken op wintersport. De omschreven condities ook niet trouwens. Slush boarden vind ik na poeder zo’n beetje het leukste wat er is. Ik ga ook altijd graag einde seizoen nog weg met bijna altijd wel slush.

Ik houd m’n hart vast als starter (hopelijk nooit) een been breekt op dag 1. Hoe moet je dat dan nog overleven? 😱

*bericht bewerkt door Tiny-M op 12 feb 2024 17:41

De kwaliteit van het bed is toch veel belangrijker dan de grootte van het appt?

Hoe gaat het inmiddels?

Hoe gaat het inmiddels?

Dinictus op 13 feb 2024 16:46

Geen klachten meer (kennelijk).

Hoe zijn de pistes , goed geprepareerd, après-ski goed of kan beter
Denk dat er veel content zouden zijn mochten ze op reis mogen en ja mss ff moeten kuisen , mss volgend jaar op hotel gaan

Hoe gaat het inmiddels?

Dinictus op 13 feb 2024 16:46

Geen klachten meer (kennelijk).

DSvier op 13 feb 2024 18:44

Internet is ook nog eens ruk.

Ts komt in september pas weer stressen over sneeuwgebrek denk ik.

Edwin van Riel

Hoe zijn de pistes , goed geprepareerd, après-ski goed of kan beter
Denk dat er veel content zouden zijn mochten ze op reis mogen en ja mss ff moeten kuisen , mss volgend jaar op hotel gaan

Pieter230976 op 13 feb 2024 18:55

🤷‍♀️

De terugreis komt er ook nog aan hè 😜

Heb ff wat posts en reacties in andere topics opgezocht van ts…. Deze vakantie was vanaf het begin af aan al gedoemd te mislukken :-).
Lees wat over veelte dure appartementen, papieren beddengoed, boerenprotesten, sneeuwsituatie etc…. Al met al geen vrolijke berichten. Denk dat freerider volgend jaar een weekje Gran Canaria doet, hahaha….

Paulr

Ik denk dat @freerider binnenkort zien in Ik Vertrek.

Ik denk dat @freerider binnenkort zien in Ik Vertrek.

DrPhil op 14 feb 2024 00:28

EN ik kom niet meer IN dit forum😁

Born to run. B.S.

Zit die kerel niet zo te pesten joh. Misschien heeft hij er wel hoofdpijn en een depressie van. Nou, ook dan zit je goed op het forum van Wintersport.nl/be tegenwoordig!

Zit die kerel niet zo te pesten joh. Misschien heeft hij er wel hoofdpijn en een depressie van. Nou, ook dan zit je goed op het forum van Wintersport.nl/be tegenwoordig!

franksplinter op 14 feb 2024 11:12

Of is ie weer aan het kuisen geslagen.

Tsjah, iemand afzeiken is wel een hobby hier. Maar goed, enige nuancering bij deze dramatische wintersport mag wel toch?

Tsjah, iemand afzeiken is wel een hobby hier. Maar goed, enige nuancering bij deze dramatische wintersport mag wel toch?

MiKeZZa op 14 feb 2024 17:08

De conclusie van de hele wintersportvakantie is dus al op dag 1 gemaakt?

Tsjah, iemand afzeiken is wel een hobby hier. Maar goed, enige nuancering bij deze dramatische wintersport mag wel toch?

MiKeZZa op 14 feb 2024 17:08

De conclusie van de hele wintersportvakantie is dus al op dag 1 gemaakt?

edvedv op 14 feb 2024 18:29

Als ik de titel van dit topic mag geloven wel…

En @freerider, hoe was het?

Freerider is nu al helemaal geïntrigeerd in de Franse mentaliteit.
“ Laissez Faire laissez passer”
Vrij vertaald “Op zijn beloop laten laten gaan”
Zo dachten de schoonmakers van zijn appartementje er kennelijk ook over 😃😃
(Grapje)

Of is ie weer aan het kuisen geslagen.

jessedeconinck op 14 feb 2024 11:25

Zouden die 25m2 nog niet schoon zijn zo langzamerhand?

*bericht bewerkt door evr66 op 19 feb 2024 13:34

Edwin van Riel

Doe moet ook balen in LTV, Courchevel
Iedereen heeft zijn problemen daar 🤭🙈
Privéjet van Belgische eigenaars crasht bij landing naast skipiste in Courchevel
https://www.hln.be/nieuws/privejet-van-belgische-eigenaars-c…

@Freerider kiest nog weleens verkeerd, terwijl we eerder beiden in een perfect appartement in Preyerand (Les Menuires) hebben gezeten, waarin ik meer dan 10 jaar heb verbleven. Het verbaasd me wel dat hij zich niet uit zijn tent laat lokken. Maar goed, na eerdere door hem verwachte sneeuwproblemen, die achteraf altijd voorbarig bleken, was dit weer eens een nieuwe insteek.

Hen48

@Freerider kiest nog weleens verkeerd, terwijl we eerder beiden in een perfect appartement in Preyerand (Les Menuires) hebben gezeten, waarin ik meer dan 10 jaar heb verbleven. Het verbaasd me wel dat hij zich niet uit zijn tent laat lokken. Maar goed, na eerdere door hem verwachte sneeuwproblemen, die achteraf altijd voorbarig bleken, was dit weer eens een nieuwe insteek.

Hulst op 20 feb 2024 15:31

we wachten af waar hij in 2025 tegen aan loopt ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie