Nog nooit zo'n dramatische wintersport gehad!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Menuires

Het begon op het moment dat we de Alpen in reden ik was vrijdag al aangereden en heb het weerbericht niet meer in de gaten gehouden na de laatste positieve van veel sneeuw voor de Franse Alpen…kom je aangereden is het kurkdroog! Terwijl het flink had moeten sneeuwen en ik kreeg al een rot gevoel toen de temperatuur 7 graden was op 1800 meter hoogte.

Voor het eerst in het hoogseizoen maar door slim logistiek handelen geen last van drukte gehad op de weg en bij aankomst.
We hadden geboekt bij travelski voor appartement boudette aan de piste.
Toen we de deur van het appartement opende kwamen we in een ware hel terecht!!
Appartement was helemaal niet schoon gemaakt en werkelijk alles maar dan ook alles was smerig!
Zoiets als dit hadden we nog nooit meegemaakt en het appartement was veel kleiner als het op de foto’s leek!
We hebben zowat ruim 1 uur alles gepoets en we hebben een nieuwe pan gekregen en nieuwe beddengoed.

Na alle ellende die we thuis al hebben meegemaakt waren we blij dat we naar onze geliefde L3V konden gaan zeker met de goede weerberichten!

Maar het weer is omgeslagen er valt hier nauwelijks sneeuw en het is een pap zooi zoals ik nog nooit heb meegemaakt!
En dat op 1800 meter hoogte, haast geen sneeuw naast de pistes…

Ik houd onwijs veel van wintersport maar 1000 euro duurder uit zijn voor een krot en we moeten nog afwachten hoe de rest van de vakantie nog gaat lopen…op deze manier is wintersport voor mij heel snel afgelopen, ik ga geen 3 tot 4000 euro uitgeven voor een acco maar de appartement die we nu hebben ga ik ook nooit meer doen!!

Nou, wat moet je hier nu op zeggen? 🤔

Probeer de komende dagen eens zo vroeg mogelijk op de piste te gaan staan, durf te wedden dat je toch effe plezier gaat hebben. 🙂

En vergeet niet te genieten van je vrije tijd en - vooral - elkaar. 🙂

Bla, bla, bla.

Ik neem aan dat je de kosten van het zelf schoonmaken terug kan halen bij de verhuurder?
Dat maakt het er niet leuker op, maar heb je tenminste nog wel het gevoel dat je iets terugkrijgt voor de moeite die je gedaan hebt.

Peter Pos

De natuur laat zich niet leiden….

En de Franse vooroordelen schijnbaar ook niet….

Totales Vollidiot

Je bent er, appartement is nu dus wel schoon dus alle tegenvallers heb je gehad :). Nu genieten en niet te druk maken!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Je bent op vakantie, maak je niet druk zeker niet om het weer daar heeft gelukkig nog niemand op deze planeet iets aan kunnen doen. Je bent overigens wel knettergek dat je zelf dat appartement hebt schoongemaakt, naar mijn mening had je de verhuurder of de vertegenwoordiger daarvan het probleem op moeten laten lossen.

*bericht bewerkt door sge op 10 feb 2024 18:48

Oh dit is echt niet fijn. Ik kan het me helemaal voorstellen. Wij gaan om deze reden dus ook niet naar Frankrijk, ook deze zomer weer een heel vervelende ervaring gehad. Heb nog beelden gezien uit Oostenrijk vandaag en die zijn ook om van te huilen. Wij gaan pas met Pasen maar wat een seizoen dit jaar!

En het lijkt op de foto’s al heel klein…

Heb even gekeken op de website, appartementen zien er zo op de foto’s al niet heel groot uit. Balen dat het vies was bij binnenkomst. Hopelijk kun je het achter je laten en heb je toch een fijne vakantie!

Een “appartement” van 25m2 😱
Da s de grootte van een hotelkamer….😅

Wat erg dat je ook nog eens aangereden bent :(

Idd behoorlijk vervelend allemaal, maar even de switch omzetten en vooruit kijken. Er zijn gegarandeerd nog voldoende pistes tussen menuires en VT, of naar La Masse, of de kam over naar Meribel, die nog voldoende sneeuwplezier kunnen geven om je de rest te doen vergeten.

Wat erg dat je ook nog eens aangereden bent :(

petra4 op 10 feb 2024 19:36

Niet het Nederlandse aangereden;)
Maar aangereden als vertrokken.

Thank God summer is over!

Haha geweldig dit.

Mr. Slow

Ontzettend vervelend. En herkenbaar.
Vorig jaar zijn we met de jaarwisseling naar La grand Domaine gegaan. Ik zat met een trui aan in de zon te lezen. We zijn eerder naar huis gegaan omdat er te weinig sneeuw lag. Twee dagen hebben we een ski poging gewaagd. Maar er vervolgens mee gestopt. Het materiaal had anders teveel te lijden. Was voor ons ook de eerste keer. Het appartement was toen wel klein, maar wel goed. Maar ja, het was 1300 euro voor een week inclusief de passen. En het jaar daarvoor was geweldig.

It is an amazing world

Boedette… tja, dat zijn niet de nieuwste appartementen in Reberty. Maar ja, alles heeft zijn prijs… Er zijn voldoende goede chalets en luxe appartementen in het dal van andere agences waar je ongetwijfeld een andere ervaring zou hebben gehad. Qua afmeting, maar ook qua luxe (en netheid?).
Afgelopen week zaten wij ook in Frankrijk voor 4 dagen. Ditmaal in st Gervais, ruim 500-800 lager dan waar jullie nu kunnen skien in L3V. Maar… we hebben dus al met al een topweek gehad: vroeg opstaan, eerste pistes op een zuidkant zoeken (denk aan de Masse, of pak de witte eitjes naar de Meribel zijde). Vanaf een uur of 11 zoek je de noordhellingen op. Dan lunchen, en wellicht noh 1-2 afdalingen daarna… vervolgens naar het terras ! Veel plezier !

*bericht bewerkt door Paulr op 10 feb 2024 20:31

Paulr

Op de plaatjes ziet het er al uit als een bezemkast. Zoiets valt te verwachten.

Ik denk als je morgen wat liften pakt naar minstens 2500 meter dat je uitstekend kunt skiën.

Je praat jezelf de put in met deze post en je moet nog de hele week.

Buiten het feit dat condities niet super zijn kan ik mij in dit Frankrijk verhaal wel herkennen

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 14 feb 2024 11:35

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Ik had het schoonmaak probleem ook bij de verhuurder neergelegd.
En verder: ja 3V is gewoon een topgebied. Daar betaal je ook voor, dus als je wat meer luxe wilt moet je echt in je buidel tasten. Of toch een ander gebied kiezen.

Heel vervelend dat er niet is schoongemaakt natuurlijk. Maar van een appartement van 25 m2 (dat is dus 5 bij 5) zou ik niet al te veel verwacht hebben. En het weer en de omstandigheden… Er staat nog steeds verse sneeuw op de kaarten deze week en een 0-gradengrens van 1500 meter of lager. Kortom, ook dat kan nog prima uitpakken.

Een amateur is gewoon een liefhebber

Voorspellingen voor Les Menuires / 3V zien er best goed uit met nog wat sneeuw, wat zon, … . Zal wel goed komen 😉

Ik zit in Morillon 1100. Ook geen top appartement, gelukkig wel schoon en iets groter, maar het belangrijkste is dat er vers poeder in het dorp en op de piste gevallen is!

Oei wat erg ,het kan nog erger als je aankomende week een blessure oploopt met skiën. Evengoed een mooie vakantie gewenst.

Gelukkig wordt het lekker weer, donderdag 17 graden.

Ach gelukkig kan je nog op wintersport. Er zijn talloze gezinnen die niet eens rond kunnen komen.
Ik snap je frustratie. Maar is het niet gewoon de spreekwoordelijke druppel.
Het weer heb je zelf niet in de hand. En voor een appartement van 25m2 in Frankrijk zou ik überhaupt al geen verwachtingen hebben.

Even goed een fijne wintersport gewenst en vakantie is uiteindelijk om tot rust te komen en van te genieten!

Succes.

Kijk een volgende keer ook eens op https://lesmenuires.com/fr/loueurs-particuliers . Dit zijn appartementen die gekeurd zijn door het office de tourisme.Dit geeft geen garantie dat het schoongemaakt is maar dan weet je dat je in ieder geval de gekozen kwaliteit krijgt. De prijzen zijn bovendien lager dan bij een agence, wel mis je dan het voordeel dat een agence vaak op de skipas kan bieden.

bon ski

Oei wat erg ,het kan nog erger als je aankomende week een blessure oploopt met skiën. Evengoed een mooie vakantie gewenst.

gerrit1971 op 11 feb 2024 07:47

Als het dan met skiën gebeurd heb je iig sneeuw gezien. Ik belandde vorig jaar op dag 1 in het ziekenhuis met een astma-aanval / infectie. De skies zijn de auto niet uit geweest.
En zelfs dan kan het altijd nog erger. Tuurlijk is het een tegenvaller, maar probeer inderdaad toch te genieten.

Ah joh, je vakantie moet nog beginnen. Vanavond lekker gaan eten, spelletje met elkaar, goed slapen en morgen strategisch starten, er zijn goede tips gegeven hier.
Niet blijven hangen in je teleurstelling, da’s zonde van je vakantie. Veeeel plezier!

25m2 met 2 personen vind ik nog vrij ruim vergeleken met 18m2 studios. Als je de hele dag buiten bent maakt het ook niet zoveel uit. Tip: kijk niet teveel naar foto’s (genomen met groothoeklens), maar naar de oppervlakte waarmee ze adverteren. Meet het desnoods even na. Je moet natuurlijk wel krijgen waarvoor je betaald hebt.

Geniet van je vakantie! Skiën in de pap is zoveel leuker dan niet skiën😄

Hey en een klein appartement heb je wel lekker snel schoongemaakt! 😁

*bericht bewerkt door Taan op 11 feb 2024 13:24

Gelukkig wordt het lekker weer, donderdag 17 graden.

DrPhil op 11 feb 2024 08:45

Beneden in het dal bedoel je dan, toch niet in Les Menuires.

Plaats een reactie