Skiërs en snowboarders gezocht laatste week maart 2023

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Menuires

Wie wil graag samen gaan skiën of snowboarden in de laatste week van maart 2023 in Les Trois Vallées?
Wij hebben reeds met 3 geboekt en zoeken nog mensen om samen de pistes te bedwingen.

Je kan met de bus gaan (opstapplaatsen Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Bruchem-De Lucht, Eindhoven en Maastricht). Met ander/eigen vervoer is ook mogelijk.

  • vertrek met de bus vrijdagavond 24/3
  • aankomst bus zaterdagochtend, dit is een optionele extra skidag, 's avonds in appartement
  • van zondag tot en met vrijdag skiën (6-dagen skipas in reissom inbegrepen)
  • zaterdag 1/4 's ochtend uit appartement, dit is optionele skidag, 's avonds vertrekt de bus naar huis
  • zondag 2/4 's ochtens thuis

We verblijven in de wijk Le Brelin in Les Menuires, in Sowell Résidences Crêt Voland, vlak bij het centrum en de busstopplaats.
Opgelet! Wij boekten het laatste appartement op 24/3, de link gaat nu naar 31/3, waar de prijzen hoger liggen. bus+verblijf+6 dagen skipas Les Menuires: bij 3 personen 589€ pp, bij 4 personen 529€ pp, bij 5 personen 489€ pp en bij 6 personen 469€ pp. Met eigen vervoer is het ongeveer 150€ minder. Voor sommige opstapplaatsen is er 10€ extra te betalen voor de bus. Uitbreiding skipas naar 6 dagen Les Trois Vallées: +53€, naar 7 dagen Les Menuires: +40€, naar 7 dagen Les Trois Vallées: +95€, naar 8 dagen Les Menuires: +74€ en naar 8 dagen Les Trois Vallées: +138€.
https://www.sunweb.nl/wintersport/frankrijk/les-trois-vallee…

De hoofdzaak is skiën/snowboarden. Iets drinken/après-ski geen probleem, maar niet iedere dag tot in de kleine uurtjes en niet ten koste van het skiën/snowboarden.
Graag mensen die aan een redelijke snelheid vlot beneden geraken. Te groot verschil in snelheid is voor niemand plezant.
Wat eten betreft koken we zelf in combinatie met eens uit eten gaan.

Indien ernstig geïnteresseerd om mee te gaan met DEZE reis, laat zeker iets weten.

*bericht bewerkt door DirkG op 05 dec 2022 18:00

Dirk - LIVE unITed

Er is nog een kamer vrij met 2 enkele bedden.

Dirk - LIVE unITed

Hey Dirk,
ik ben zeer geïnteresseerd. Ik ga wel met de wagen gaan (er kan altijd 1-2 personen mee). Laat maar weten of er nog plaats is.
Mvg
MarioV

Mario, ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd. Graag reaktie. Thx.

Dirk - LIVE unITed

@miepmiep Ik heb je al meerdere persoonlijke berichten gestuurd, maar hoor plots niets meer van jou. Kan je a.u.b. laten weten of je nog mee gaat. Bedankt!

Dirk - LIVE unITed

Huidige situatie:
Wij hebben met 3 reeds een 3-kamer appartement voor 6 personen geboekt (2 kamers met elk 2 enkele bedden, 2 bedbanken in de woonkamer). We gaan in dit appartement met max 5 personen. Reeds volzet: 1 kamer en 1 bedbank in de woonkamer. Dus nog een kamer met 2 enkele bedden vrij.
Momenteel staat Mario op het punt om bij te boeken. Hij gaat met de wagen en hier kunnen mensen mee rijden indien gewenst.
Ook is er nog miepmiep die zeer waarschijnlijk mee gaat. Dat is afhankelijk van een andere afspraak waar ze in de 2de week van januari uitstluitsel over heeft.

Verder is er (sterke) interesse van A3KO en Sabine (deze laatste via een ander kanaal).

Moest Mario en/of miepmiep toch niet mee gaan, dan is er dus nog plaats in het reeds geboekte appartement.
Bij veel interesse kan er een appartement bijgeboekt worden. Dit kan dan wel aan iets andere prijzen zijn dan hierboven vermeld.
Moest je geïnteresseerd zijn en mee willen, laat dan zeker iets weten.
Sabine heeft een iets lager skiniveau, dus ook voor minder gevorderde skiërs/boarders kan dit interessant zijn.
Bedoeling is om in januari het reisgezeldschap definitief vast te leggen.

*bericht bewerkt door DirkG op 23 dec 2022 15:45

Dirk - LIVE unITed

Huidige situatie:
Wij hebben met 4 reeds een 3-kamer appartement voor 6 personen geboekt (2 kamers met elk 2 enkele bedden, 2 bedbanken in de woonkamer). We gaan in dit appartement met max 5 personen. Reeds volzet: 1,5 kamer en 1 bedbank in de woonkamer. Dus nog in een kamer 1 enkel bed vrij.
Er is nog miepmiep die zeer waarschijnlijk mee gaat. Dat is afhankelijk van een andere afspraak waar ze in de 2de week van januari uitstluitsel over heeft.

Verder is er (sterke) interesse van o.a. A3KO.

Moest miepmiep toch niet mee gaan, dan is er dus nog een plaats in het reeds geboekte appartement.
Bij veel interesse kan er een appartement bijgeboekt worden. Dit kan dan wel aan iets andere prijzen zijn dan hierboven vermeld. En dan zijn er ook mensen met een iets minder skiniveau (in eerste appartement zijn het allemaal redelijk goede skiërs).
Moest je geïnteresseerd zijn en mee willen, laat dan zeker iets weten.
Bedoeling is om in januari het reisgezeldschap definitief vast te leggen.
Je kan met de bus gaan of met de auto (er is momenteel in een auto nog één plaats vrij, dan gaat er 105€ van de prijs af).

*bericht bewerkt door DirkG op 31 dec 2022 14:19

Dirk - LIVE unITed

Actuele prijzen voor bijkomend appartement+bus+skipas 6 dagen Les Menuires (31/12/2022):
** studio max 4 personen (2 in stapelbed in hal, 2 in bedbank in woonkamer) - voordeeltarief:

  • met 2 personen: 599€ pp
  • met 3 personen: 519€ pp
  • met 4 personen: 469€ pp

** 2-kamer app. max 4 personen (2 in slaapkamer in éénpersoonsbed, 2 in bedbank ik woonkamer) - voordeeltarief:

  • met 2 personen: 629€ pp
  • met 3 personen: 539€ pp
  • met 4 personen: 489€ pp

** 3-kamer app. max 6 personen (2x2 in slaapkamer in éénpersoonsbed, 2 in bedbank ik woonkamer):

  • met 2 personen: 899€ pp
  • met 3 personen: 739€ pp
  • met 4 personen: 659€ pp
  • met 5 personen: 609€ pp
  • met 6 personen: 569€ pp
    (voordeeltarief niet meer mogelijk)

Zonder bus is 105€ minder.
Uitbreiding skipas naar 6 dagen Les Trois Vallées: +53€, naar 7 dagen Les Menuires: +40€, naar 7 dagen Les Trois Vallées: +95€, naar 8 dagen Les Menuires: +74€ en naar 8 dagen Les Trois Vallées: +138€.

*bericht bewerkt door DirkG op 31 dec 2022 22:29

Dirk - LIVE unITed

Hi Dirk,

Ik ben ook geïnteresseerd maar heb, net als Sabine, een iets lager niveau. Kun je mij met haar in contact brengen?

Vriendelijke groet,
Lisa

@Lisamarie

Sabine heeft 28/12/2022 laten weten dat ze niet meer geïnteresseerd is, daarom staat ze ook niet meer vermeld in de situatie van 31/12/2022.
Maar misschien kan er opnieuw interesse zijn als jij haar contacteert.
Of misschien komen jullie samen wel tot een andere reis…
Zie hier https://www.wegwijzer.be/zoekertjes/reisgenoot-gezocht/skier…
ski-groeten,
Dirk

*bericht bewerkt door DirkG op 02 jan 2023 10:41

Dirk - LIVE unITed

@Lisamarie
Ik ga ook mee en hoewel ik tot de redelijk goede skiërs behoor, blijf ik toch liever op de blauwe pistes. Af en toe probeer ik wel eens een rode. Ik ski parallel, maar een echte waaghals ben ik ook weer niet. Ik wil het dus gerust met jou (en Sabine als zij toch zou meegaan) rustiger aan doen.

openskimap.org toont hoe steil een piste nu echt is.

Sunweb heeft mij inmiddels bevestigd dat er ook opgestapt kan worden in Gent-Brugge, Antwerpen, Leuven en Sprimont (langs de autostrade nabij Luik).

Dirk - LIVE unITed

Inmiddels hebben we een appartement met 5 geboekt en er gaat een bijkomend appartement geboekt worden. Kijk hier voor meer info: https://www.wintersport.be/forum/topic/528607

Dirk - LIVE unITed

Plaats een reactie