Skipas prijs - regio

Dit onderwerp gaat over de bestemming Leogang

Hallo,
De 6 daagse skipas voor het skicircus Hinterglemm Saalbach kost dit seizoen 338 euro.
Heeft er iemand weet dat als je de afdaling 168 neemt (langste van Saalbach) als deze open is deze skipas ook toegang verschaft tot het naburige gelegen skiregio Schmittenhöge Zelm am see?

Ja, want het is tegenwoordig Skicircus Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn-Zell am See-Kaprun. Dat bekt zo lekker 😎

Ja, want het is tegenwoordig Skicircus Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn-Zell am See-Kaprun. Dat bekt zo lekker 😎

Bennie op 07 feb 2023 17:44

Zo dan hahaha, t wordt steeds gekker. Kun je gewoon van fbrun naar Kaprun tegenwoordig (zonder auto, ov of vellen zeg maar)?

Edwin van Riel

Ok lijkt mij goed nieuws… hopelijk is die afdaling (168) open dan deze keer. Ik hoop erop owv de vele sneeuwval de laatste tijd in die regio :-)

Hallo,
De 6 daagse skipas voor het skicircus Hinterglemm Saalbach kost dit seizoen 338 euro.
Heeft er iemand weet dat als je de afdaling 168 neemt (langste van Saalbach) als deze open is deze skipas ook toegang verschaft tot het naburige gelegen skiregio Schmittenhöge Zelm am see?

Gerrit op 07 feb 2023 17:39

Wij hebben dat 3 weken geleden nog gedaan. Piste 168 was dicht, maar het had veel gesneeuwd, dus we hebben de gok genomen dat het wel zou kunnen. We waren met ons groepje de eersten die dag, want er waren nog geen sporen. Was een mooie piste, maar ik snap wel dat de piste niet open was. Ondanks dat het veel had gesneeuwd, kwam het gras er wel doorheen, nadat je erover heen had geskied. Maar ja, we wilden graag naar Zell am See zonder de bus te moeten pakken.

Niet lullen, skiën!!!

168 is volgens de online piste kaart nu geopend.

Ja, want het is tegenwoordig Skicircus Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn-Zell am See-Kaprun. Dat bekt zo lekker 😎

Bennie op 07 feb 2023 17:44

Zo dan hahaha, t wordt steeds gekker. Kun je gewoon van fbrun naar Kaprun tegenwoordig (zonder auto, ov of vellen zeg maar)?

evr66 op 07 feb 2023 17:58

Je kunt skiënd heen komen t/m Zell am See. Als je terug gaat zul je 1X een bus moeten nemen, of als je naar Kaprun gaat zul je 1X een bus moeten nemen.

Het is nog niet volledig ontsloten en de ontwikkeling van de verbinding tussen Zell am See en Kaprun is afgelopen jaar zelfs helemaal afgeschoten.

(Door het brede lage dal met relatief weinig sneeuwzekerheid)

*bericht bewerkt door Alex20101990 op 08 feb 2023 10:56

Iemand een idee vd wachttijden voor de skibus van viehhoven naar vorderglemm dan als je de 168 neemt…

Iemand een idee vd wachttijden voor de skibus van viehhoven naar vorderglemm dan als je de 168 neemt…

Gerrit op 10 feb 2023 19:06

Bussen gaan overdag rond 15/20 minuten (in de voorjaarsvakantie), aan het einden en begin van de skidag vaker. De paar keer dat ik bus nam (lift al dicht) heb ik nooit lang hoeven wachten. Het is in verhouding met wachten op de bus eerder een lange zit in de bus😂, want opschieten doet die bus niet, met dat overal stoppen😝 gelukkig hoef jij niet naar Hinterglemm, maar naar Vordeglemm, scheelt toch wat. Toch zou ik plannen gewoon terug te skiën, het is in dit gebied altijd sneller en leuker dan met de bus⛷️ Echt geweldig gebied, veel plezier

Jeroen "in de winter liever in Alpen"

@Jeroen
Ik zit in Leogang. 3de opeenvolgend jaar en inderdaad een geweldig gebied. Ik zou gewoon graag die afdaling eens doen (168), dus ik moet naar Vorderglemm om terug te skiën want de lift terug is spijtig genoeg uitgesteld. Hopelijk komt hij er vlug… bedankt voor het antwoord. Wachttijd lijkt dus mee te vallen en dus toch eens de moeite de afdaling te doen!

*bericht bewerkt door Gerrit op 10 feb 2023 23:46

Plaats een reactie