welke route is optimaal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Leogang

Als ik naar Oostenrijk rij is het meestal via Neurenberg dat ik dat doe. Dit om Stuttgart te vermijden omdat het daar op bepaalde uren wel eens flik toe kan zitten. Maar als ik nu Google maps erop na sla, zijn er precies toch heel wat (meer) werkzaamheden op deze route. (Zie afbeelding).
Welk is volgens jullie de beste route om te nemen. Vertrek zou zijn vrijdag rond de middag.

null

*bericht bewerkt door Gerrit op 11 feb 2022 15:58

Er zijn zoveel routes die je kan doen, zou het lekker van het verkeer laten afhangen op het moment. Als je de voor jou nu snelste route neemt, kun je bij Mainz alsnog via Neurenberg of zelfs bij Heidelberg nog de keuze maken.

Al heb ik ook weleens pech gehad op de terugweg. Richting Neurenberg stond er enorme file, dus ik kies voor Stuttgart. Gebeurt er vrij vlak voor me een ongeluk en stond ik 2 uur stil… pech hebben kan altijd.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 11 feb 2022 15:50

Heb vorige week heen de Neurenbergroute en terug de Stuttgartroute gereden.
op de minuut dezelfde reistijd. (Al heb ik op de terugweg bij München veel vertraging gehad, maar daar moet je sowieso langs)

Disturbing the peace since 1975

@Supergrover
En vielen de werken mee?

@Supergrover
En vielen de werken mee?

Gerrit op 11 feb 2022 17:02

Op de oostroute meer last van gehad dan op de westroute.
Bij München zijn ze bezig met een brugdek/viaduct over 6/8 rijbanen, dat zorgt ook voor vertraging

Disturbing the peace since 1975

@Supergrover
Wat bedoel je met de west en Oostroute?

@Supergrover
Wat bedoel je met de west en Oostroute?

Gerrit op 11 feb 2022 19:12

Oost is over Neurenberg
West over Stuttgart 😉

Disturbing the peace since 1975

De optie over de E42 (Sankt Vith - Wittlich) en vervolgens de A61 nemen in Koblenz is ook een mogelijkheid. Het gedeelte tot Koblenz rijdt zeer ontspannen (tussen de Belgisch-Duitse grens en Prüm een beperkt gedeelte eenbaans aan 100 km/u) en zelfs tot kreuz Hockenheim blijft het rustig.

Daarna is het afhankelijker van de verkeersdrukte. Het aantal bouwwerven viel naar mijn mening behoorlijk mee, in het verleden was het ernstiger. Het enige gedeelte waar vertragingen eerder de regel zijn, is het stuk tussen Kircheim-unter-Teck en Ulm. Het gedeelte tussen Ulm en München is recentelijk vernieuwd en rijdt als een hogesnelheidstrein.

Edit: in Wittlich is de E42 blijkbaar verder uitgebouwd (met onder meer een indrukwekkend viaduct over de Moezel). Uiteindelijk beland je ook op de A61 in Rheinbollen. Toevalligerwijs staat in die omgeving de grootste baustelle van de route. Geen ervaring met de verderzetting van de E42, dus misschien kunnen andere forumleden hier wel op inpikken.

*bericht bewerkt door Mathijs! op 11 feb 2022 20:57

2 weken geleden via Neurenberg heen gereden, via Stuttgart terug. Op de heenweg beduidend meer wegwerkzaamheden

Heb vorige week heen de Neurenbergroute en terug de Stuttgartroute gereden.
op de minuut dezelfde reistijd. (Al heb ik op de terugweg bij München veel vertraging gehad, maar daar moet je sowieso langs)

Supergrover op 11 feb 2022 16:47

Je kunt Munchen vermijden door bij Neurenberg richting Regensburg te rijden en vandaar naar het zuiden te gaan en dan na Inzel de grens over. Of Regensburg nog voorbij en vanaf Straubing naar het zuiden naar Salzburg. Ligt een beetje aan je eindbestemming welke van de twee handiger is.

Wij hebben de afgelopen 2 vrijdagen de route via Wurzburg / Nurnberg gereden. Heen uiteindelijk via A7 / A6 om Nurnberg heen gereden want er werd een Sperrung aangekondigd op de borden boven de weg. Ging prima, wij waren daar rond 9 uur 's morgens.
Terug wel de ‘normale’ route en lange Baustellen die we heen dus vermeden hadden. Maar konden overal rustig met 80 km/u doorrijden (harder mag niet). Dat zal zo’n beetje net na de middag geweest zijn. Maar ja, dit waren rustige dagen want bijna geen vakantiegangers.

Heb vorige week heen de Neurenbergroute en terug de Stuttgartroute gereden.
op de minuut dezelfde reistijd. (Al heb ik op de terugweg bij München veel vertraging gehad, maar daar moet je sowieso langs)

Supergrover op 11 feb 2022 16:47

Je kunt Munchen vermijden door bij Neurenberg richting Regensburg te rijden en vandaar naar het zuiden te gaan en dan na Inzel de grens over. Of Regensburg nog voorbij en vanaf Straubing naar het zuiden naar Salzburg. Ligt een beetje aan je eindbestemming welke van de twee handiger is.

Anki op 12 feb 2022 23:40

zijn die wegen vanaf Regensburg richting zuiden/Salzburg 2 of 4 baans @Anki. Oostroute Is voor ons een goede optie vanuit Noord Nederland

Heb vorige week heen de Neurenbergroute en terug de Stuttgartroute gereden.
op de minuut dezelfde reistijd. (Al heb ik op de terugweg bij München veel vertraging gehad, maar daar moet je sowieso langs)

Supergrover op 11 feb 2022 16:47

Je kunt Munchen vermijden door bij Neurenberg richting Regensburg te rijden en vandaar naar het zuiden te gaan en dan na Inzel de grens over. Of Regensburg nog voorbij en vanaf Straubing naar het zuiden naar Salzburg. Ligt een beetje aan je eindbestemming welke van de twee handiger is.

Anki op 12 feb 2022 23:40

zijn die wegen vanaf Regensburg richting zuiden/Salzburg 2 of 4 baans @Anki. Oostroute Is voor ons een goede optie vanuit Noord Nederland

Cees_van_der_Vlist op 13 feb 2022 11:18

Dat is dan wel voor het allergrootste deel tweebaans. Af en toe door een dorpje. Af en toe achter een trekker. Maar eigenlijk altijd prima door kunnen rijden. Je wint tijd omdat het binnendoor is en er geen files staan. Maar het gaat niet zo hard als een fileloze 3 of 8 :).

Plaats een reactie