Meer info over Braunlage?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Braunlage

Hoi allemaal,

Door omstandigheden is mijn wintersport in Oostenrijk niet doorgegaan. Nu heb ik wel een moment gevonden om met 3 vrienden nog een kort ski-tripje te doen van 9 tot 11 maart. Ons groepje bestaat uit 2 gevorderde skiërs en 2 skiërs die nog niet al te ervaren zijn.

Omdat we gebonden zitten aan tijd, en daarom aan afstand, willen we dus ‘voor het gevoel’ nog even op de latten staan. Voor de hand liggende optie wordt dan al gauw Sauerland - Winterberg/WIllingen. Na wat research kom ik ook op een ander gebied, namelijk Braunlage. Qua afstand nog steeds erg goed te doen (30-45 minuten langer rijden dan Sauerland). Als ik het skigebied bekijk, dan valt me op dat er minder pistekilometers zijn, maar dat de pistes wel een stuk langer zijn. Dit is wel iets wat ik erg belangrijk vind.

Maar, ik vind weinig ervaringen van mensen die onlangs in Braunlage hebben geskied. Vandaar hier een aantal vragen:

  1. Hoe zijn de pistes in Braunlage?
  2. Hoe groot is de kans dat we rond 10 maart nog goed kunnen skien?
  3. Grootste apres-ski rekenen we niet op, maar kun je daar wel fatsoenlijk een biertje drinken?
  4. Zijn er goede restaurants op de piste en in het dorp zelf?
  5. Welke appartementen op loopafstand zijn aan te raden?
  6. Wat zijn de overige voor- en nadelen ten opzichte van Winterberg/Willingen?

Veel vragen, excuus daarvoor ;) maar jullie zouden me erg helpen!

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 18 feb 2022 15:28

Plaats een reactie