Huidige condities Beerwang?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Berwang

Aangezien de basisscholen dicht zijn heb ik maar besloten om met mijn 5 jarige naar de sneeuw te gaan. Thuiszitten is ook niet alles. Nu was ik mij aan het orienteren op een leuk familieskigebied en de sneeuwcondities daar en het viel mij op dat Berwang wel besneeuwd lijkt te zijn maar met een veel kleinere laag dan de andere gebieden (35cm vs 100cm in andere gebieden).
Iemand enig idee of dat klopt en of de huidige condities daar wel toelaten dat het gebied die weekend open gaat?

Aangezien ik later dit seizoen ook naar Bichlbach-Berwang vertrek, heb ik de sneeuwsituatie daar wat gevolgd. En om eerlijk te zijn, ik geloof de waarde die ze zelf op hun website aangeven (25-30cm) niet.

Er is hier, net als in de hele omgeving, echt wel een pak sneeuw gevallen. En die 25-30cm, die staat er al een tijdje van voor de laatste sneeuwval.

Enige wat ik nog als optie zie is dat ze rekening houden met compactie van de sneeuw (o.a. ook door het prepareren van de pistes).

In ieder geval, je zal volgens mij echt wel genoeg sneeuw aantreffen hier.

Het laagste punt in Bichlbach heeft geen Webcam, maar ter referentie kan je eens kijken naar de webcams langs de Fernpass (https://www.tirol.gv.at/verkehr/strassenbau-und-strassenerhaltung/webcams/b-179-fernpassstrasse/ => tussen Heiterwang en Rollemühlgstoag) of de webcam in het dal nabij Ehrwald (https://www.feratel.com/webcams/oesterreich/tirol/ehrwald-tiroler-zugspitze-golf-anlage.html). Die laatste staat ongeveer op 1000m en in een zeer open gebied, waardoor die eigenlijk wel een goeie referentie geeft.

Volgens mij kan je er dus wel van op aan dat het gebied dit weekend zijn deuren zal openen. De pistes liggen er in ieder geval al mooi geprepareerd bij!

*bericht bewerkt door StretchMaster op 16 dec 2021 14:19

Top, bedankt voor je antwoord!

Met dezelfde reden trekken wij vrijdag na school naar het buurdorp Lermoos. Er is aardig wat gevallen en de huidige droge lucht kan het sneeuwdek niet echt bedreigen. We waren er eerder ook al, misschien dat op zonnige dagen de zuidhellingen wat minder zullen zijn. De webcam aan de Familyjet staat in het dorp en alles lijkt daar toch mooi wit. Veel plezier!

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Ik zit er over 3 weken, webcam ziet er toch goed uit.
dal 115 berg 120 staat er op deze site.
lijkt me goed op eerste gezicht

Ik zit er over 3 weken, webcam ziet er toch goed uit.
dal 115 berg 120 staat er op deze site.
lijkt me goed op eerste gezicht

GeJe op 16 dec 2021 19:49

Dat zijn jammer genoeg de cijfers van de gletsjer denk ik…

@Brandon:

Net op Facebook een bericht gezien van de bergbahnen Berwang. Volgende liften gaan vanaf zaterdag open:

Wir haben am Samstag für euch folgende Lifte geöffnet:
🟢Almkopfbahn
🟢Sonnalmbahn
🟢Bärenbadlift
🟢Egghof Sun Jet
🟢Obere Karbahn
🟢Thanellerbahn
🟢Thanellerkarlift

Komt goed! Binnen 27h komen we aan 🥳

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Plaats een reactie