Recente tips en ervaringen Avoriaz

Dit onderwerp gaat over de bestemming Avoriaz

Hallo allemaal,
A.s. zondag vertreken wij naar Avoriaz. Nu vroeg ik mij af hoe het bijvoorbeeld zit met reserveren in de restaurants? Is dit noodzakelijk i.v.m. corona of kun je gewoon 's avonds ergens een restaurant binnen lopen?

Heeft er iemand verder ook nog goede tips voor restaurants? Helaas zijn wij een gezelschap van redelijke moeilijke eters. Dus zo ‘hollands’ of internationaal mogelijk zou fijn zijn.

En weet er iemand of er avondski of avond rodelen is?

Andere tips zijn ook welkom uiteraard :)

Ik ben in de kerstweek (19-26 december) in Avoriaz geweest. Toen moest er alleszins niet gereserveerd worden, je kon gewoon binnenwandelen!
Qua restaurants was er alleszins voldoende keuze. In Le Chapka (in de Falaise-buurt) vond ik het erg lekker. Ook volgende keuze. Van La Réserve heb ik ten slotte ook goede dingen gehoord, maar ben ik zelf niet gaan eten.

Iemand op dit moment hier die verslag kan uitbrengen over de pistecondities? :-)

Het is o zo hard genieten.

Zelf ben ik inmiddels al even terug (helaas), maar laatste week van januari waren de pistes allemaal in prima conditie. En toen was er al langere tijd geen verse sneeuw meer gevallen. Inmiddels is er (mondjesmaat) weer wat bijgekomen dus veel slechter zal het niet zijn gok ik :)

Wat betreft de sneeuwcondities… een bezoek aan Aquariaz is ook aan te bevelen. Een erg fijn zwembad. Soort subtropisch zwemparadijs, maar leuk gedaan. Voor de dagen dat er veel pistes dicht zijn ivm storm of sneeuw of voor mensen die een dag wat anders willen doen.

Ik ben er 2 jaar terug geweest net voordat alles dichtging vanwege corona. Enkele keren moeite gehad om een restaurant te vinden omdat alles vol zat, en dat was al in het naseizoen… Dus reserveren kan wel aan te raden zijn als je een specifiek restaurant wilt.

Wij gaan 12 maart naar Champoussin, en gelukkig heeft Zwitserland nu net de coronamaatregelen versoepelt, zodat we eventueel zelfs zonder QR code een skipas aan kunnen schaffen, maar hoe zit dat als we naar het Franse deel gaan skiën? En hoe zit het met de horeca op de piste? Of kunnen we zo alleen een skipas voor het Zwitserse deel aanschaffen? Wij hebben wel een geldige vaccinatie voor NL, maar niet voor Frankrijk en ook nog geen booster.

*bericht bewerkt door Yolande_ op 17 feb 2022 22:12

@Yolande 12 maart duurt nog even dus wellicht is het dan ook in Frankrijk al verder versoepeld. Bij ons werd er bij het afhalen van de skipas bij de reisorganisatie enkel gevraagd om onze QR te laten zien, scannen konden ze niet. Maar dit was in het Franse gedeelte van PDS, hoe het in Zwitserland zit weet ik niet. In Avoriaz zelf stonden ze (met name s’ochtends) wel met scanner te controleren bij de lift de Tour (de stoeltjeslift die boven in het dorp loopt) Dus als je geen goede code hebt voor Frankrijk zou ik die lift voor de zekerheid vermijden. Verder hebben we op de piste nooit controle gehad of gezien. Enkel bij het avondeten in de restaurants, en zelfs dat niet altijd.

Weet iemand of er ook liften zijn in Avoriaz die door voetgangers gebruikt kunnen worden?

Weet iemand of er ook liften zijn in Avoriaz die door voetgangers gebruikt kunnen worden?

Yvonneguichelaar op 08 jan 2023 11:24

In ieder geval de gondel naar beneden richting parkeerplaats. Vanuit daar kun je ook een bus pakken naar Morzine. Leuk dorpje. Verder heb ik geloof ik nooit voetgangers in de liften gezien. Maar Avoriaz is ook niet echt heel geschikt voor wandelen.
Maar als het gaat om gezamenlijk lunchen etc.: je zit al midden in het skigebied, dus de skiërs kunnen zo langs komen om te lunchen.

Plaats een reactie