5 Nederlandse enclaves in Tirol

Van deze Nederlandse enclaves heb ik alleen Serfaus Fiss Ladis bezocht. En aangezien dit gebied hoog staat in mijn flop 5 skigebieden denk ik niet dat ik snel de behoefte heb om de andere Nederlandse enclaves te bezoeken.

Born to Ride

Volgens je profiel heb je weinig ervaring in Oostenrijk. Dus in hoeverre is jouw ervaring dan relevant? Gewoon een vraag.

Volgens je profiel heb je weinig ervaring in Oostenrijk. Dus in hoeverre is jouw ervaring dan relevant? Gewoon een vraag.

Geraertshoven op 18 feb 2022 09:32

Niet alles wat ik in Oostenrijk heb bezocht staat op mijn profiel, maar ondertussen heb ik in de Alpen ondertussen een 35 a 40 skigebieden bezocht en SFL staat daar dus hoog in mijn flop lijst. Veel te druk en masaal, de horeca bestaat veelal uit grote vreetschuren en doordat veel pistes parallel aan elkaar op dezelfde hellingen liggen komt het ondanks de vele kilometers aan pistes toch niet gevarieerd over. Daarnaast hing er, misschien mede door de massa, naar mijn idee een schreeuwerige, bijna Amerikaans achtige, sfeer. Een heel erg wij zijn de beste sfeer. Wachttijden, buitenom het hoogseizoen, oplopend tot 3 kwartier bij de gondels in Fiss werken ook niet echt mee aan een goede indruk.

Born to Ride

Je doelt op je ervaring van SFL in 2013?

Je doelt op je ervaring van SFL in 2013?

Geraertshoven op 18 feb 2022 10:07

Ja en voor zover ik begreep is het er sinds die tijd alleen maar drukker en massaler geworden. Qua pistes is het in ieder geval niet meer gegroeid sinds die tijd.

Born to Ride

Ik weet genoeg. Niet relevant dus.

Ik weet genoeg. Niet relevant dus.

Geraertshoven op 18 feb 2022 10:11

want waarom niet relevant? omdat het nu nog drukker en massaler is? voel je je aangevallen dat iemand niet van dit soort gebieden houdt?

Born to Ride

Ik weet genoeg. Niet relevant dus.

Geraertshoven op 18 feb 2022 10:11

Serfaus staat ook bij mij in mijn flop 5. Zeker ook niet relevant 😜

Ik weet genoeg. Niet relevant dus.

Geraertshoven op 18 feb 2022 10:11

Serfaus staat ook bij mij in mijn flop 5. Zeker ook niet relevant 😜

DrPhil op 18 feb 2022 10:15

Was ook in 2013, volgens je profiel. Dus nee.

Ik weet genoeg. Niet relevant dus.

Geraertshoven op 18 feb 2022 10:11

want waarom niet relevant? omdat het nu nog drukker en massaler is? voel je je aangevallen dat iemand niet van dit soort gebieden houdt?

Matthias123 op 18 feb 2022 10:13

Nee, ik voel me niet aangevallen. Je zegt het zelf al, je houdt niet van dit soort gebieden: Confirmation bias.

Ik weet genoeg. Niet relevant dus.

Geraertshoven op 18 feb 2022 10:11

Serfaus staat ook bij mij in mijn flop 5. Zeker ook niet relevant 😜

DrPhil op 18 feb 2022 10:15

Was ook in 2013, volgens je profiel. Dus nee.

Geraertshoven op 18 feb 2022 10:16

Gelukkig kan je alles prima onderbouwen. Ik zie al welgeteld 0 dingen in je reacties die ook maar enigzins onderbouwing hebben waarom het niet relevant is!

Born to Ride

Ik weet genoeg. Niet relevant dus.

Geraertshoven op 18 feb 2022 10:11

want waarom niet relevant? omdat het nu nog drukker en massaler is? voel je je aangevallen dat iemand niet van dit soort gebieden houdt?

Matthias123 op 18 feb 2022 10:13

Nee, ik voel me niet aangevallen. Je zegt het zelf al, je houdt niet van dit soort gebieden: Confirmation bias.

Geraertshoven op 18 feb 2022 10:18

Ja ik leg toch tot in detail uit waarom dit soort gebieden mij niet aanstaan. Dat is toch zeer relevant en de ervaring leert dat er veel mensen precies dezelfde mening hebben over dit soort gebieden. Zijn al die meningen niet relevant, of zijn ze niet relevant omdat je zelf een andere mening hebt?

Born to Ride

Tussen de regels door lezen Matthias. En om het ook persoonlijk te maken. Je kan niet tegen kritiek. Moet je iets aan doen. Laat het gaan.

Tussen de regels door lezen Matthias. En om het ook persoonlijk te maken. Je kan niet tegen kritiek. Moet je iets aan doen. Laat het gaan.

Geraertshoven op 18 feb 2022 10:21

Wie is er in dit verhaal degene die niet tegen kritiek kan over SFL? En volgens wie is kritiek over dat gebied niet relevant?

Born to Ride

Ik ga er eens voor zitten! Wordt een leuk topic zo…

OT: ik heb van 2009 tot 2016 in SFL geskied. Prima gebied om kilometers te maken. Buiten de vreetschuren zijn er ook echt wel mooie goede hutten.
Nu probeer skivakanties te doen waarbij ik zoveel mogelijk gebieden bezoek. Soms voor 1 dag, soms iets langer.
Ik moet zeggen, dat bevalt beter dan SFL. Vooral de rust die soms te vinden is.
Het is een kwestie van smaak.

Aftellen maar!

Jeetje wat een discriminatie hier.

Vervang ‘Nederlanders, Noord-Duitsers en Oostblokkers’ eens door ‘Turken, ‘Marrokanen en Joden’ en de wereld zou te klein zijn.
Maar Nederlanders, Noord-Duitsers en Oostblokkers’ als obv van afkomst als asociaal en onverantwoord wegzetten wordt opmerkelijk vaak als normaal beschouwd.
Vreselijk (en strafbaar ook).

Rovati op 17 feb 2022 18:01

Jeetje, leren lezen is ook een vak.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Hier zo’n feestende hollander die graag naar Gerlos, Hinterglemm, Solden, Westendorf en Kirchberg gaat.
Overdag heerlijk zo’n 60 km skieen en om 16.30 uur duiken we de (bij voorkeur Hollandse) Apres ski in. Met Nederlanders maak je net ff makkelijker een praatje dan met Duitsers of Fransen. Duitse Apres-ski vind ik ook prima; maar de voorkeur gaat toch uit naar (veel) Nederlandstalig. Sorry hiervoor.

Wij voldoen waarschijnlijk niet volledig aan de hierboven genoemde stereotyperingen; wij drinken niet tot nauwelijks alcohol tijdens de skidag. We drinken wel een paar biertjes in een tentje op de dalafdaling, maar daarna gaan de skietjes in t rek.

Ook bij mij staat SFL niet hoog aangeschreven. Sorry Geraerdshoven…
Erg druk, erg massaal en de sneeuwkwaliteit was matig toen ik er was (ik begrijp dat N=1). Diezelfde week was het in Ischgl, Solden; maar zelfs in Kirchberg en Westendorf een stuk beter gesteld met de pistekwaliteit.

Ik wil er heus nog wel eens heen; maar ik denk niet dat hij ooit in mijn TOP10 komt…

Even voor de beeldvorming: SFL staat bij mij ook niet op nummer 1. Maar zeer zeker ook niet in de zogenaamde Flop 5.
Verder heb ik wel genoeg gezegd.

Alsof er sinds 2013 iets is verbeterd in Serfaus 😆

Ieder heeft zo een persoonlijke voorkeur wat ze willen met vakantie qua gebied of veel/weinig landgenoten. Beetje vergelijkbaar met de zonvakanties naar Curacao/Bonaire of bijvoorbeeld Griekenland.

Voor mij is het skigebied leidend in de keuze, met de daarbij behorende pistes/faciliteiten etc etc. Of er dan veel of weinig landgenoten aanwezig zijn maakt niet veel uit, zolang ze zich maar gedragen.

www.youtube.com/AutomotiveMike

Ik weet genoeg. Niet relevant dus.

Geraertshoven op 18 feb 2022 10:11

Serfaus staat ook bij mij in mijn flop 5. Zeker ook niet relevant 😜

DrPhil op 18 feb 2022 10:15

Jij vindt St. Moritz ook niets dus dat maakt het voor mij wel lastiger je serieus te nemen ;-)

St. Moritz, help me even. Is dat met die brakke gondels?

Het was gelukkig niet zo erg als St. Anton. Staat dat op nr. 6 of zo in de lijst van de enclaves?
Edit. O wacht. Ik heb St. Moritz op 1 staan en St. Anton op 2, zie ik. Hahaha!

*bericht bewerkt door DrPhil op 18 feb 2022 15:08

Volgens je profiel heb je weinig ervaring in Oostenrijk. Dus in hoeverre is jouw ervaring dan relevant? Gewoon een vraag.

Geraertshoven op 18 feb 2022 09:32

Niet alles wat ik in Oostenrijk heb bezocht staat op mijn profiel, maar ondertussen heb ik in de Alpen ondertussen een 35 a 40 skigebieden bezocht en SFL staat daar dus hoog in mijn flop lijst. Veel te druk en masaal, de horeca bestaat veelal uit grote vreetschuren en doordat veel pistes parallel aan elkaar op dezelfde hellingen liggen komt het ondanks de vele kilometers aan pistes toch niet gevarieerd over. Daarnaast hing er, misschien mede door de massa, naar mijn idee een schreeuwerige, bijna Amerikaans achtige, sfeer. Een heel erg wij zijn de beste sfeer. Wachttijden, buitenom het hoogseizoen, oplopend tot 3 kwartier bij de gondels in Fiss werken ook niet echt mee aan een goede indruk.

Matthias123 op 18 feb 2022 09:55

Voordat ik een eigen appartementje in Hochkonig op de kop wist te tikken kwam ik vaak in Fiss. Voor mij is het nog steeds het mooiste skigebied waar ik geweest ben. Ik herken wel wat je schrijft over de drukte en de massaliteit daar. Maar ik vond SFL juist wel heel gevarieerd als het ging om de afdalingen. Ik ben in best wel wat gebieden geweest, maar als het puur op het skiën aankomt, dan zit je in SFL echt wel goed met een aantal heerlijk lange afdalingen ertussen.
Waar vind jij het dan gevarieerder/afwisselender?

Peter Pos

Volgens je profiel heb je weinig ervaring in Oostenrijk. Dus in hoeverre is jouw ervaring dan relevant? Gewoon een vraag.

Geraertshoven op 18 feb 2022 09:32

Niet alles wat ik in Oostenrijk heb bezocht staat op mijn profiel, maar ondertussen heb ik in de Alpen ondertussen een 35 a 40 skigebieden bezocht en SFL staat daar dus hoog in mijn flop lijst. Veel te druk en masaal, de horeca bestaat veelal uit grote vreetschuren en doordat veel pistes parallel aan elkaar op dezelfde hellingen liggen komt het ondanks de vele kilometers aan pistes toch niet gevarieerd over. Daarnaast hing er, misschien mede door de massa, naar mijn idee een schreeuwerige, bijna Amerikaans achtige, sfeer. Een heel erg wij zijn de beste sfeer. Wachttijden, buitenom het hoogseizoen, oplopend tot 3 kwartier bij de gondels in Fiss werken ook niet echt mee aan een goede indruk.

Matthias123 op 18 feb 2022 09:55

Voordat ik een eigen appartementje in Hochkonig op de kop wist te tikken kwam ik vaak in Fiss. Voor mij is het nog steeds het mooiste skigebied waar ik geweest ben. Ik herken wel wat je schrijft over de drukte en de massaliteit daar. Maar ik vond SFL juist wel heel gevarieerd als het ging om de afdalingen. Ik ben in best wel wat gebieden geweest, maar als het puur op het skiën aankomt, dan zit je in SFL echt wel goed met een aantal heerlijk lange afdalingen ertussen.
Waar vind jij het dan gevarieerder/afwisselender?

peterpos op 18 feb 2022 16:56

Er zitten een aantal landen afdalingen tussen ja, maar heel veel afdalingen lijken sterk op elkaar omdat ze veel parallel van elkaar op dezelfde hellingen liggen. Ondanks de vele kilometers pistes is het gebied daarom qua uitgestrektheid redelijk beperkt in mijn ogen.

Gebieden die ik veel gevarieerder vond: 4 vallees, paradiski, Alpe d’Huez, Grand massief, Tignes - val d’Isere, Serre Che om er maar eens een paar te noemen. En dan heb ik nog een aantal gebieden op de bucketlist staan zoals 3 vallees, Dolomiti superski, via lattea die ongetwijfeld ook een stuk gevarieerder zijn.

Born to Ride

@Matthias123 Van dat lijstje ken ik alleen Alpe d’Huez. Alleen al de Di Sarenne maakt dat gebied geweldig. De mooiste afdaling die ik ooit gedaan heb (en elke dag weer een feest).
In SFL heb je in alle ‘hoeken’ wel een paar mooie afdalingen. Ik zou eigenlijk niet weten welke afdalingen daar echt parallel lopen. De twee dalafdalingen naar Serfaus misschien, maar verder…
Maar goed, het was meer mijn verbazing, niet om je op een andere gedachte te brengen.

Peter Pos
Sneeuwalarm

Ontvang gratis een sneeuwalarm per e-mail van jouw bestemming in aanloop naar je wintersport vakantie! De meldingen stoppen automatisch na je vakantie.

Plaats een reactie