Fantastisch dagje winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Ik wil ook!!! Wat een heerlijke fotos!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Het is natuurlijk wel lekker om door die verse sneeuw te gaan. Maar voor woensdag zal der wel geen vers spoor meer over zijn. 🙈

Snowball op 04 dec 2023 08:44

Vannacht is er al weer ruim 5cm vers gevallen en ook de komende dagen staat er nog flink wat verse sneeuw op de kaarten, daar zou ik me dus niet te druk om maken.

Matthias123 op 04 dec 2023 08:54

Geweldig! We gaan het zien.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Het is natuurlijk wel lekker om door die verse sneeuw te gaan. Maar voor woensdag zal der wel geen vers spoor meer over zijn. 🙈

Snowball op 04 dec 2023 08:44

Afwachten maar wat neerslag en temp gaan doen van de week. Dit soort dingen is altijd last-minute. Afwachten en snel schakelen bij goede omstandigheden

evr66 op 04 dec 2023 09:05

Snel schakelen lukt mij wel maar dan moet het werk en de klanten wat ik altijd een week vooruit plan ook meewerken. 🙄

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Lekker hoor. Ik kan niet wachten.
Hoe zit dat met afdalen op gesloten pistes? Ik lees hier altijd de waarschuwingen en commentaren dat dat not done is en gevaarlijk.
Is die waarschuwing alleen voor de alpen voorbehouden maar in Winterberg niet ofzo?

Snowball op 04 dec 2023 06:35

Nog een kleine toevoeging. We maken wel onderscheid tussen “nog niet geopend”/ongeprepareerd zoals hier en “gesloten” dwz gemarkeerd met waarschuwingen (hek/bord/zwaailicht of wat dan ook). In die laatste gevallen blijf je beter weg (of check op zijn minst (pistedienst) waarom iets afgesloten is. Ze helpen je graag!

Deze hellingen waren gewoon toegankelijk (@piefke loopt soms graag een stukje omhoog) en dus niet op enige manier afgezet. Daarmee schaal ik hem eigenlijk hetzelfde in als een willekeurige offpiste helling. Knal hem dus niet vol naar beneden maar kijk eerst een beetje rond hoe hij er bij ligt, voorkom je nare verrassingen mee.

Edwin van Riel

Heerlijke beelden. Ik liep er ook rond dit weekend, wat een ongekende winterse taferelen daar zeg. Het leek wel alsof we in Lapland liepen, vooral op de Kahler Asten. Het skiën zijn we niet aan toekomen, die vier (serieuze) liften met toch best wel drukke korte pistes trokken me niet genoeg aan om het in het toch al drukke schema te proppen. Helden dat jullie de moeite namen om de pistes omhoog te lopen, mijn inziens waren alle mooie afdalingen nog gesloten afgelopen zaterdag (maar wel voldoende sneeuw).

Haha, een groot deel was gewoon per lift bereikbaar hoor, alleen die bbx (of zoiets) was echt ff een stukje doorstappen. Was echt top, had meer weg van bv Canada of Finland dan van Winterberg inderdaad. Inmiddels is alles door de pistenbullies onder handen genomen (helaas), waarschijnlijk om de impact van evt regen te beperken.

Edwin van Riel

Echt super geluk gehad met dit soort condities, we hadden de accommodatie op 30 juli geboekt dus we hadden een vooruitziende blik :)

null
null

*bericht bewerkt door Gerwin op 05 dec 2023 10:27

Als afsluiter nog een filmpje

Edwin van Riel

Top beelden!

Iemand een idee van de huidige condities (= van vandaag) in Winterberg?

Het is o zo hard genieten.

Het sneeuwt lichtjes. De ene piste is beter dan de andere, vrij ijzig. Behalve de poppenberg die ligt er erg goed bij.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Plaats een reactie