Sneeuwsituatie Winterberg 23/24

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Lijkt erop dat het over een weekje of 2 erg koud wordt met sneeuwval, wie weet!

Ry33 op 15 feb 2024 10:40

Ik hoop het, dan pak ik nog 2 dagen last minute mee. Voor de zekerheid heb ik in de agenda een aantal momenten deze winter vrijgehouden voor mogelijke sneeuwval in Winterberg, haha!

Mij viel het vandaag mee. 1 dagje geskied en dat was genoeg.

Momenteel in winterberg

null

Ik zag op de site dat er ook nog maar 5km piste open is, hoop voor W’berg dat er snel vorst en sneeuw komt!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Gaat Winterberg nog sneeuw maken in Maart? Voorlopig weinig kou in de kaarten.

De snowfactorys boven staan constant aan geloof ik. Dit rijden ze savonds uit om de geopende pistes op te lappen voor de dag nadien. Als het volgende week snachts kouder word zullen de sneeuwlanzen ook wel weer kunnen spuiten.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Zolang het hoogseizoen (tot begin maart) loopt, zullen ze nog wel besneeuwen. De poppenberg zullen ze tijdens de Duitse paasvakantie wel proberen openhouden.

Momenteel in winterberg

null

dirkwilmawoord op 17 feb 2024 11:07

Alleen deze piste 12 is zo druk, omdat het de enige nog geopende echt makkelijke piste is. Voor onze skischolen is er overigens een eigen ingang, zodat voor cursisten de wachttijd tot enkele minuten beperkt blijft.

Te vrezen valt dat bij specifiek deze lift de komende nóg meer drukte gaat ontstaan, aangezien Willingen na vandaag sluit en Altastenberg (wat een weldadige rust daar én prachtige pistes) het ook moeilijk begint te krijgen

Bij de andere pistes is er nauwelijks wachttijd. Meer dan 5 minuten is uitzondering.

Helaas laat de winter zich nog niet zien en wordt er man en macht geprobeerd de pistes open en in redelijke staat te houden. Ga om 9 uur skiën. Het eerste uur is zowaar nog echt heel lekker!

Wat betreft de weersverwachting: al die websites heb je niet zoveel aan. De kansberekening, waarin alle grote weercomputermodellen en al hun varianten zijn meegenomen vind je hier: https://kachelmannwetter.com/de/wetter/2807788-winterberg…
Algemene informatie: www.skiplezier.nl

*bericht bewerkt door HarryvdBerg op 18 feb 2024 14:46

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Ik duim voor een nog mooi seizoenseind @HarryvdBerg - het is jullie gegund!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Vorig jaar sloot skigebied Winterberg na een seizoen van 135 dagen op 15 april.
Ook toen even een heel slechte periode in de eerste helft van januari (nog slechter dan nu). De winter is nog niet voorbij!

null

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Ik snap dat de marketing machine voor Winterberg / der Brabander moet blijven draaien @HarryvdBerg, echter is de situatie momenteel wel erg treurig.

Vorig jaar was er ook een slechte periode in januari alleen hield deze niet zo lang aan als de huidige. Het aantal skidagen is een mooi aantal, en respect voor de werklui / organisatie die dit voor elkaar krijgen, maar je moet hierbij ook het (beperkte) pisteaanbod in combinatie met drukte (en onkunde van vele beginnende skiers) in het achterhoofd houden.

De snowfactory’s maken wel sneeuw, maar als je van dichtbij kijkt is het meer ijsschilvers dan sneeuw.

Als ik nu in Winterberg zou zijn liet ik mijn ski’s mooi in de auto laten en een zwembad opzoeken. Hopelijk draait het weerbeeld nog!

*bericht bewerkt door Dix0r op 19 feb 2024 11:38

Ai, wat ziet het er waardeloos uit op de webcams in Winterberg. Ook de pistes die wel open zijn, mogen de naam skipiste niet dragen. Erg jammer voor alle gezinnen die daar hun wintersport willen doorbrengen en veel geld kwijt zijn voor weinig. Sund.

De marketing machine draait volle toeren, maar fair voor de klant is het niet…

Ai, wat ziet het er waardeloos uit op de webcams in Winterberg. Ook de pistes die wel open zijn, mogen de naam skipiste niet dragen. Erg jammer voor alle gezinnen die daar hun wintersport willen doorbrengen en veel geld kwijt zijn voor weinig. Sund.

De marketing machine draait volle toeren, maar fair voor de klant is het niet…

Bart14 op 19 feb 2024 13:47

Wat een rare opmerking. Wat kan winterberg doen aan het weer? Ze doen er alles aan wat ze kunnen doen!

Ai, wat ziet het er waardeloos uit op de webcams in Winterberg. Ook de pistes die wel open zijn, mogen de naam skipiste niet dragen. Erg jammer voor alle gezinnen die daar hun wintersport willen doorbrengen en veel geld kwijt zijn voor weinig. Sund.

De marketing machine draait volle toeren, maar fair voor de klant is het niet…

Bart14 op 19 feb 2024 13:47

Wat een rare opmerking. Wat kan winterberg doen aan het weer? Ze doen er alles aan wat ze kunnen doen!

Arjann op 19 feb 2024 14:12

Het gebied sluiten? Gaat toch nergens over 😂

De klant kan altijd kiezen om geen klant te worden als het hem niet aanstaat wat er geboden word.

En op het weer hebben we geen invloed he.

Hopelijk blijft er na donderdag nog iets over want het word nu echt snel minder.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Ik ben er helaas nu ook. Is echt geen doen. Lange rijen bij de liften en de ‘‘pistes’’ zijn belabberd. Eigenlijk gewoon gevaarlijk. Heel erg jammer want we hadden er zoveel zin in. Achteraf had ik beter thuis kunnen blijven. Helaas!

Zoals zo vaak met winterberg. Leuk op papier maar in het echt valt het vaak tegen vanwege te hoge verwachtigen.

Winterberg moet je mi echt last minute doen. Week van te voren kijken of het onder 0 dropt. Lijkt wel alsof de winter, deze winter overgeslagen heeft

Dat werkt alleen niet als je in de voorjaarsvakantie/carnavalsvakantie daar heen wilt (en overnachten), Ry33.

Zoals zo vaak met winterberg. Leuk op papier maar in het echt valt het vaak tegen vanwege te hoge verwachtigen.

Dinictus op 19 feb 2024 14:44

Is echt onzin. Begin dec. geweest 2 dagen. Overtrof mijn verwachtingen, uiteindelijk was het gehele gebied toen al open.

De suggestie van last minute en goed de weersverwachtingen in de gaten houden deel ik wel.

Wat ik niet begrijp is dat mensen die vast zitten aan vakanties alsnog besluiten een ski pas te kopen met de huidige omstandigheden. Of zijn de tickets dusdanig gereduceerd (lees: nagenoeg gratis), door het beperkte aanbod?

Dat werkt alleen niet als je in de voorjaarsvakantie/carnavalsvakantie daar heen wilt (en overnachten), Ry33.

Geraertshoven op 19 feb 2024 14:53

Winterberg moet je sowieso niet in de vakanties doen. Ik heb in het Sauerland prachtige short ski’s gehad. Gewoon last minute gaan en vakanties en de weekenden in jan/feb vermijden. Dan kan je overal zo doorskien en heb je op een paar uur rijden prima wintersportmogelijkheden.

Born to Ride

Zoals zo vaak met winterberg. Leuk op papier maar in het echt valt het vaak tegen vanwege te hoge verwachtigen.

Dinictus op 19 feb 2024 14:44

Is echt onzin. Begin dec. geweest 2 dagen. Overtrof mijn verwachtingen, uiteindelijk was het gehele gebied toen al open.

De suggestie van last minute en goed de weersverwachtingen in de gaten houden deel ik wel.

Wat ik niet begrijp is dat mensen die vast zitten aan vakanties alsnog besluiten een ski pas te kopen met de huidige omstandigheden. Of zijn de tickets dusdanig gereduceerd (lees: nagenoeg gratis), door het beperkte aanbod?

Dix0r op 19 feb 2024 15:03

Wat nou onzin. Je bevestigt met je eigen verhaal exact wat ik bedoel. Tuurlijk je kan er op sommige dagen prima skiën maar het blijft middelgebergte waar de temperatuur inconsistent is en er dus vaak dooi condities zijn. Daarnaast enorm druk.

Zoals zo vaak met winterberg. Leuk op papier maar in het echt valt het vaak tegen vanwege te hoge verwachtigen.

Dinictus op 19 feb 2024 14:44

Is echt onzin. Begin dec. geweest 2 dagen. Overtrof mijn verwachtingen, uiteindelijk was het gehele gebied toen al open.

De suggestie van last minute en goed de weersverwachtingen in de gaten houden deel ik wel.

Wat ik niet begrijp is dat mensen die vast zitten aan vakanties alsnog besluiten een ski pas te kopen met de huidige omstandigheden. Of zijn de tickets dusdanig gereduceerd (lees: nagenoeg gratis), door het beperkte aanbod?

Dix0r op 19 feb 2024 15:03

Wat nou onzin. Je bevestigt met je eigen verhaal exact wat ik bedoel. Tuurlijk je kan er op sommige dagen prima skiën maar het blijft middelgebergte waar de temperatuur inconsistent is en er dus vaak dooi condities zijn. Daarnaast enorm druk.

Dinictus op 19 feb 2024 15:26

Het valt me vaak meer mee dan tegen 👌

Ik denk dat jij de goede momenten uitzoekt. Goede bezig! (serieus)

Dat werkt alleen niet als je in de voorjaarsvakantie/carnavalsvakantie daar heen wilt (en overnachten), Ry33.

Geraertshoven op 19 feb 2024 14:53

Winterberg moet je sowieso niet in de vakanties doen. Ik heb in het Sauerland prachtige short ski’s gehad. Gewoon last minute gaan en vakanties en de weekenden in jan/feb vermijden. Dan kan je overal zo doorskien en heb je op een paar uur rijden prima wintersportmogelijkheden.

Matthias123 op 19 feb 2024 15:15

Jij weet het, ik weet het, alleen velen weten het niet 👍

Winterberg moet je mi echt last minute doen. Week van te voren kijken of het onder 0 dropt. Lijkt wel alsof de winter, deze winter overgeslagen heeft

Ry33 op 19 feb 2024 14:51

Ik wilde vorige week met mijn dochter gaan. (Voor t eerst). Op de webcams en weerberichten was het duidelijk dat het niet veel zou worden. Snowboardles bleef wel doorgaan, maar verder zou t weinig wintersport worden.

Dankzij forumleden last minute gekozen voor Zugspitze, t was top.

Mijn les voor Winterberg: ik boek nooit meer een week of langer vooruit. En voornemens om komende 6 weken toch nog een keer last minute bij veel sneeuwval er in m’n uppie naar toe te rijden voor vr, za, zo.

“Marketingmachine”? Tja, er moet wel wat verdiend worden.
Nou, we werken dag en nacht om onze gasten ook in deze uitzonderlijk lastige omstandigheden toch een fijne vakantie te bieden. Dat is en blijft het doel.
Dit seizoen is vrij uitzonderlijk, ongeveer 1 op 10 is zo slecht en dat is al zo, zo lang wij statistieken hierover hebben (sinds eind 19e eeuw)

*bericht bewerkt door HarryvdBerg op 20 feb 2024 00:04

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Begin december heerlijk dagje gehad, verse sneeuw en nauwelijks wachten. Echt top!! Viel me reuze mee.

Van tevoren boeken? Nou nee, echt niet. Dat Doe ik trouwens sws zelden maar hier zeker niet.

Edwin van Riel

Wij zijn voor een week Krokusvakantie in Winterberg. Er is veel dicht maar de Poppenberg is open. Gisteren hadden de kinderen skiles, beetje improviseren maar het ging wel. Ik vond het zelf nog best leuk (gemiddelde skiër). Op de Poppenberg bijna geen wachttijden bij de liften. Veel geld voor weinig liften dat wel (je betaalt altijd de volle mep). En lastige sneeuw, goed om aan je techniek te werken zeg maar…

Plaats een reactie