Sneeuwsituatie Winterberg (deel 2)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

: en dan zou de Quickjet bovenin ook wel beter kunnen, je moet nu echt enorm omhoog als je niet de bijbehorende pistes neemt (of mis ik het truukje/pad waarmee ik alsnog zonder ellende weer de rest van het gebied in kan?

Roy83 op 15 dec 2017 12:19

Je kan vanuit de lift linksaf en dan meteen onder de lift door weer richting de Poppenberg lift. Vanuit die lift heb je dan weer alle mogelijkheden.

Fabian op 15 dec 2017 16:03

Je kunt ook vanaf de uitstap van de QuickJet rechtdoor skiën (boven de Parallelhang blijven) en piste 10a aan de oostelijke zijde van de lopende bandjes nemen om bij stoeltjeslift 10 te komen. Deze vrij onbekende verbinding is dit jaar verder verbeterd en klimmen of klauteren hoeft niet meer.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

: en dan zou de Quickjet bovenin ook wel beter kunnen, je moet nu echt enorm omhoog als je niet de bijbehorende pistes neemt (of mis ik het truukje/pad waarmee ik alsnog zonder ellende weer de rest van het gebied in kan?

Roy83 op 15 dec 2017 12:19

Je kan vanuit de lift linksaf en dan meteen onder de lift door weer richting de Poppenberg lift. Vanuit die lift heb je dan weer alle mogelijkheden.

Fabian op 15 dec 2017 16:03

Je kunt ook vanaf de uitstap van de QuickJet rechtdoor skiën (boven de Parallelhang blijven) en piste 10a aan de oostelijke zijde van de lopende bandjes nemen om bij stoeltjeslift 10 te komen. Deze vrij onbekende verbinding is dit jaar verder verbeterd en klimmen of klauteren hoeft niet meer.

Harry(Winterberg) op 15 dec 2017 16:09

deze geprobeerd woensdag maar raakte door de enorm sterke wind geen meter vooruit meer…

Hij is wel behoorlijk vlak ja, maar werkte voor mij toen prima!

Morgen goed weer voorspeld in Winterberg. Wie gaat er?!

👆🏻

Let it snow

ik hoop op mooi weer voor donderdag, dan wil ik een dagje gaan! Maar de voorspelling is regen, dan helaas pindakaas…

Jup!

I can stick uphill ice, on my saucer...

ik hoop op mooi weer voor donderdag, dan wil ik een dagje gaan! Maar de voorspelling is regen, dan helaas pindakaas…

elisabeth101 op 16 dec 2017 17:31

Ga dan morgen 😁

Let it snow

Vandaag een dagje winterberg gedaan.
De pistes liggen er fantastisch bij.
Het was redelijk druk maar met alle nieuwe liften van nu sta je maar een paar stoeltjes in de rij.

Draait winterberg of willingen aanstaande maandag ook?

Winterberg draait vanaf nu alle dagen door.

Zowel winterberg als willingen draaien gewoon door na het weekend. Winterberg zal zelfs gewoon alles open houden wat nu open is denk ik.

Born to Ride

ik hoop op mooi weer voor donderdag, dan wil ik een dagje gaan! Maar de voorspelling is regen, dan helaas pindakaas…

elisabeth101 op 16 dec 2017 17:31

Ga dan morgen 😁

JurrianvanLoo op 16 dec 2017 18:51

Erik is nog aan het uitzieken ;)

Was een prima dag vandaag! Sneeuw hield zich ondanks de toch redelijke drukte zeer goed!

null
null

*bericht bewerkt door Atomic- op 16 dec 2017 20:13

Was een prima dag vandaag! Sneeuw hield zich ondanks de toch redelijke drukte zeer goed!

null
null

Atomic- op 16 dec 2017 20:11

Ziet er niet druk uit;)

Let it snow

Opmerkelijk genoeg zit de lift wél vol.

Maar is @Shane ter plekke om live updates te kunnen doen?

Op de webcams ziet er niet echt leeg uit, maar volgens mij is het nog steeds prima te doen én als de pistes net zo lekker zijn als vorige week, dan is het echt wel weer een fijn dagje denk ik (en wellicht de laatste keer tot aan maart dat het in weekend echt leuk is, misschien volgend weekend nog?).

Mijn agenda, qua werk, laat woensdag nog wel een potentieel dagje Winterberg zien…even kijken met wie en hoe, heb de puntjes op de I laten zetten bij mijn schoenen dus die moeten ook getest worden…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik zal morgen nog wel een live update doen. Het ziet er naar uit dat er vannacht een lekker laagje verse sneeuw gaat vallen. Als het een beetje meezit ligt er dus een laagje poeder over de strak geprepareerde pistes.

Born to Ride

Jij gaat morgen sowieso een topdag hebben. Lege pistes, goede sneeuw, veel plezier!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik wil aankomende week (doordeweeks) maybe ook naar Winterberg. Iemand interesse in samen rijden?

Heerlijk dagje vandaag. Vanmorgen achter de sneeuwschuivers aan richting het dorp, dus een heerlijk laagje vers. Condities en pistes zijn top en het sfeertje is goed voor de kerstgangers. Als je van de week nog kunt, zeker gaan.
De drukte is me trouwens alles meegevallen. Sommige pistes zijn erg vol en je ziet hier ongekend veel debielen, maar voor de liften weinig wachten eigenlijk. Gelukkig maar, want je bent zo beneden 😉.
Ik heb me super vermaakt in elk geval!

I can stick uphill ice, on my saucer...

nou nou shane, debielen… Jij hebt ook ooit je eerste piste genomen.

@Shane beter dan een dagje zoetermeer?

Born to Ride

nou nou shane, debielen… Jij hebt ook ooit je eerste piste genomen.

Frank66 op 17 dec 2017 17:29

ja wij allemaal, maar wel met echte les en niet zo maar wat aan klooien met vrienden die zeggen dat je die rode wel kan 😉.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

nou nou shane, debielen… Jij hebt ook ooit je eerste piste genomen.

Frank66 op 17 dec 2017 17:29

Kunnen heeft er weinig mee te maken. Meer dat er vaak types zijn die denken dat zonder enige vorm van instructies/ les het een goed idee is om van de piste af te gaan. Liefst in spijkerbroek natuurlijk. In zoetermeer meestal ook wel 1 of 2 van te vinden ;)

Maar goed om te horen dat je het leuk hebt gehad @Shane

wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Oostenrijk, maar willen in de week van oud&nieuw voor het eerst een dag gaan skiën in Winterberg. Ik weet dat het anders is dan Oostenrijk en druk, maar kunnen niet anders met de kids. We zitten nog in twijfel om de caravan te pakken ( maar eigenlijk zitten we daar niet op te wachten voor 2-3 dagen) of een hotel op weg daar heen te pakken. We komen zelf uit omgeving van Rotterdam, 1 dag op en neer is wat te ver met 3 kids. Heeft iemand een tip voor een hotel van max 1 uur rijden van Winterberg?

In januari van dit jaar 1 nacht geslapen in dit hotel: http://www.booking.com/Share-obJ1AM - Hotel & Gasthof Hubertushohe nabij Schmallenberg. Schitterend gelegen, super ontbijt dito kamer en dat voor een prima prijs. Op ongeveer 30 minuten rijden van Winterberg.

Ibis hotel Arnsberg. Een uurtje vanaf Winterberg

Winterberg draait vanaf nu alle dagen door.

dirkwilmawoord op 16 dec 2017 19:05

In principe is Winterberg vanaf nu tot en met 2 april dagelijks open, met tot medio maart een zo volledig mogelijk aanbod.
Vandaag was een mooie dag, liften wel vol, maar wachttijden waren er niet of nauwelijks, ook bij populaire liften als nr 5 en 8 hooguit een minuutje of 2.
Tot en met 2e Kerstdag is het relatief rustig, morgen tot donderdag écht rustig, na de kerstdagen… Volle bak, maar bij zoveel sneeuw in heel het Sauerland spreidt het heel aardig en zullen de wachttijden wellicht meevallen.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie