helmplicht

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Iedereen moet het lekker voor zijn eigen veiligheid zelf weten.Ik ben in ieder geval blij dat ik er vorig jaar een helm gekocht heb want ik ben behoorlijk op mijn hoofd gevallen,als ik hem niet op zou hebben gehad was het heel anders afgelopen denk ik.

Ik ben het in zoverre wel eens met "no need" dat die vertroeteling en betutteling een keer moet ophouden. Vroeger klommen we in iedere boom die te beklimmen was (en ook als dat niet het geval was zaten we er nog in) en ja, we vielen er ook nog wel eens uit… Tegenwoordig moeten er onder die bomen rubber tegels of kunstgras met een valdemping liggen, want STEL je voor dat er eens mensen uit zouden kunnen vallen…

Met skiën vind ik het voor volwassenen een kwestie van eigen verantwoordelijkheid. Ik heb zelf een helm voor het snowboarden maar die heb ik niet altijd op. Twee weken geleden in Flaine bijvoorbeeld de hele week in het appartement laten liggen. Als het drukker was geweest had ik hem waarschijnlijk wel opgedaan, maar er was soms geen kip op de pistes…

Voor kinderen snap ik de regel wel dat het dragen van een helm verplicht is en vind ik het ook wel goed, maar volwassenen moeten het wat mij betreft zelf weten en ook in zijn of haar waarde gelaten worden indien men ervoor kiest om geen helm te dragen…

In Oostenrijk viel het mij in november op dat daar 95% van de mensen een helm op heeft, in Frankrijk was dat onlangs nog niet de helft…

Plaats een reactie