helmplicht

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Ik word er zo moe van

helemmal mee eens!!!

Ik ken mijn eigen kwaliteiten, maar die van medepistegebruikers niet. Een groot deel van de ongelukken gebeurt door botsingen.

Gelukkig zijn kinderen vaak verstandiger dan hun ouders en dragen graag een helm. Kinderen zonder helm zijn tegenwoordig vrij zeldzaam, zijn er nog kids die geen helm willen?

Ik ken meerdere ongelukken van mensen zonder helm, waaronder (minstens) één met permanent hersenletsel. Neem wel een A-merk, vanaf ongeveer 50 Euro, want de B-merken zijn dramatisch slecht.

@Jordy: ach jongen toch, zet toch gewoon zo’n ding op je hoofd zodat als er iets gebeurt (bijvoorbeeld die ander die hard en ruw skiet en jou aanskiet) je het op een fatsoenlijke manier kan navertellen als je straks 13 bent.

mama on a mission in the snow

Nog nooit een op gehad, maar nu voor het eerst met de kinderen… Dus ook papa zo’n ding op z’n hoofd. Onze kinderen hebben ook een helm op bij het fietsen. Nu zijn wij echt geen watjes thuis, maar je moet er toch niet aan denken dat… En daar mikt men nu op bij het aanschaffen het aanspreken op je schuldgevoel. Dus ik snap de vraag wel. Ja en wat is wijsheid. Ik kan ht jou niet zeggen.

Ik ben er ook over aan het denken om een helm te kopen. Maar ik vroeg me af of dit niet ontzettend warm is als het zonnetje fel schijnt en zeker met de ‘tropische’ temperaturen de laatste weken?

Ehm Femke, Is een muts dan niet net zo warm met ‘tropische’ temperaturen?

om het zeker te weten zou je een helm kunnen huren, Mocht je het dan echt niks vinden scheelt het je wat centen.

Als het echt te warm is doe ik gewoon een Buff rond mijn oren, dat is meer dan warm genoeg. :-)
Dat huren kan ik idd wel eens doen. Thanks

@Femke: de betere helmen hebben goede (regelbare) ventilatie en de oorkleppen kunnen ervan af, dus ook tijdens het lente skien geen enkel probleem. Ik krijg makkelijk zweet op mijn hoofd bij de minste geringste inspanning, maar zelfs tijdens het zomerskien in Zermatt heb ik probleemloos een helm gedragen. Oorkleppen eraf doet wonderen…

Nou als skileraar in Oostenrijk kan ik jullie zeggen dat het inderdaad per regio verscheelt. Warm is het zeker met een helm op alleen zag een opmerking over of een muts dan niet warm is?? Maar neem aan dat als je geen helm op hebt je zeker geen muts op zal doen als het warm is. Kinderen zijn in tirol niet verplicht een helm op te doen, wordt alleen aanbevolen!!

In Tirol is het fifty fifty met en zonder helm. Als ik vrij ski of priveles geef dan zal je mij 9 van de 10 x zonder helm zien en zeker in Februari zonder helm en dan ook zeker geen muts.

"" Wer Hirn hat der schützt es! ""
Het is bewezen dat je tot 85% hersenletsels kan reduceren.
Wat ik hierboven moest lezen vind ik erg.
Maarja, deze zinloze diskutie zal nog veel te veel slachtoffers eisen, enkel en alleen door ijdelheid!
En 50 % ? Ca 73% is slimmer !

http://www.bikeboard.at/Board/showthread.php?3831-Helm-oder-…

helm op bij het fietsen…dat hadden we vroeger toch ook niet…
en als iemand een helm op wilt dan doet ie dat toch en als ie er geen op wil…dan lekker niet.
Het is je eigen keuze en verantwoordelijkheid
dus hou alsjeblieft op met dat spastische gedoe over "we moeten allemaal een helm op!"
is het nu eens een keertje klaar daarmee?
gegroet

@ Zonder helm = rechtevenredig gelijk aan zonder hersenen!

Met helm ook, net zo goed!

Een gerichte vraag - een gericht antwoord.

Voor == SkiWelt Wilder Kaiser .

http://www.skigebiete-test.de/news/helmpflicht-ja-oder-nein-…

Hier spreekt men bij de kinderen van 98% Helmdragers !

@ Johan 487 : u geloven we direct! :-))

Ben pas een week terug van twee weken skien in Ellmau,alle kinderen hebben een helm op.
Het is ook verplicht in heel Oostenrijk, je wil toch ook wel veiligheid voor je kinderen.

lekker een mutsie op

@Henk

Het is niet verplicht in heel Oostenrijk!
Het is een advies en deze geld ook weer alleen voor kinderen

Niet verplicht in Tirol en Vorarlberg, de rest van Oostenrijk wel. Vanaf seizoen 2011-2012 ook voor kinderen tot 15 jaar verplicht in de meeste indoorbanen in NL.
Dus laat de kids zo’n ding gewoon opzetten…op den duur zal het overal verplicht worden.

Helm ja of nee ook wij 54 jaar zijn dit jaar overgestapt op een helm. Niks met verplichting te maken gewoon jezelf verplichten. Je veiligheid is een bewuste verplichting. Tenslotte volgende keer weer veilig op de ski. En confort, vind het uiteindelijk prettigers als een ust op je kop die toch alle kanten opgaat.
Veel en veilig gehelm skiplezier.

Natuurlijk doe je je kinderen een helm op. Dat je vroeger geen helm op had als je ging fietsen is (letterlijk) een dooddoener; vroegah hoefde je ook geen autogordel, kinderen, babies zelfs, vervoerde je los in de reiswieg op de achterbank. Dat doen we toch ook niet meer? En voor een goede reden lijkt mij. Need I say more?

@ marieke: need I say more? wat mij betreft niet, ik vind dat veel mensen veel te spastisch omgaan met die helmpjes en zo…
als je kinderen in de boom gaan klimmen (zonder dat jij het weet) moeten ze dan ook een klimgordeltje om en een klimhelmpje op…stel je voor dat ze iets overkomen…of als ze een hoogslaper hebben…dan moet je ook een helmpje op …valt best hard hoor vanaf die hoogte!!
hou toch op met die vertroeteling…get real!
@verekteneger…vergeet je polsbeschermers niet he!

@no need; jij draagt dus geen autogordel, hebt geen airbag in je auto of als je had kunnen kiezen voor geen airbag en dan een goedkopere auto had je daarvoor gekozen, in het vliegtuig doe je ook geen riem om. Als je met kinderen reist laat je hen ook niet in een autostoel zitten en/of gordels dragen? Ik weet, er is een grens aan overpampering maar een skihelm vind ik niet overbodig. Zeker bij kinderen niet. Kijk, dat je het zelf niet draagt is tot daar aan toe. Ik zal je niet missen :-)

@no need: niet zo simpel joh. Get real yourself. Misschien overkomt het je bijvoorbeeld eens dat je onderuit gaat op een ijsplaat en met je hoofd een paar keer keihard tipt op die ijsplaat. Dan ben je niet zo blij hoor.
En kinderen zijn hardstikke kwetsbaar met hun hoofdjes. En nee, als ze bij mij in de appelbomen klimmen krijgen ze geen klimgordel om, maar als ze de sneeuw ingaan, gaat die helm op, ook bij die kleine van nog geen 2. Skiën is en blijft nog altijd een risicosport.
En sterker nog: dochterlief (nu 6) vraagt er zelf om en vindt het raar als andere kindjes geen helm op hebben.
Gewoon een kwestie van gewenning dus.
Het gaat er niet om of het wel/niet verplicht is; het gaat erom dat je als ouder je verantwoording voor je kids neemt.

mama on a mission in the snow

Is er al een gedegen onderzoek bij hoeveel % van ALLE SOORTEN wintersportongevallen een helm voor minder letsel heeft gezorgd? En is er al een gedegen onderzoek hoeveel % van ALLE SOORTEN wintersportongevallen hoofdletsel betreft?

@Johan: ha die 487 :-) ja die onderzoeken zijn er volgens mij wel, geloof dat ik ze hier zelfs wel eens langs heb zien flitsen.
Voor mijzelf is het simpel: die % zullen me worst zijn. Die helm gaat op (maar ik heb zelf dan ook 2x een zeer ernstig ongeval gehad en beide keren was ik zeer blij dat ik een helm op had)

mama on a mission in the snow

@Johan: en hoeveel % van de mensen die een helm op heeft gaat roekelozer skien/boarden omdat ze denken dat ze met een helm op veilig bezig zijn. En door dit gedrag juist een groter gevaar zijn (voornamelijk voor andere) dan zonder helm. Ik weet dus niet of een helm echt veel veiliger is.

Wel of niet verplicht hou op te zeuren, laat iedere volwassene het voor
zichzelf bepalen.
Maar met kinderen neem je toch geen risico.

Plaats een reactie