Wielrentopic

Zorgde wel voor heel wat spanning. Wordt wel gek van die ladingen reclame. Ik ben ondertussen wat klusjes aan het doen. Elke keer als ik even tijd heb om te kijken, val ik in een blok reclame… ?

Bergen + Sneeuw = ❤

Wat een belachelijk spannende Giro is dit zeg, zes man binnen anderhalve minuut waarbij Quintana, Dumoulin, Nibali en Pinot allemaal een goede kans hebben om de Giro te winnen, op basis van hoe de vorm zich ontwikkelt en de tijdrit zeg ik Pinot die dankzij het gepoker gisteren de tijdrit pakt. Maar voor iedereen geldt dat alles morgen valt of staat met wie je bij je hebt op die laatste 15 kilometer, en vrees dat dat Dumoulin de kop kost…

❄️

ai ai ai… wat een spanning. Die tijdrit zondag dat gaat wat worden…

Click. Click. Peace

@Paulvw Er stond een knipoogje bij. ;-)

Maar ik vind het Sky-machines de tour soms oninteresant maken. Het poker-steekspel wat we gisteren zagen zie je toch zelden in de tour, en dat mis ik wel eens…

Rogier op 26 mei 2017 08:23

Wat dat betreft is de tour inderdaad wel anders qua karakter. Nu noemen we het Sky, voor die tijd was Astana van Contador, of het US Postal / Discovery van Armstrong, daarvoor was het Banesto van Indurain. Er is eigenlijk altijd wel een dominerende ploeg die de hele koers controleert. Dat kan schitterende duels opleveren (Ullrich / Armstrong bijvoorbeeld, maar Contador / Schleck was ook een enorm mooie strijd), maar het kan ook een saaie optocht zijn waarin iedereen het op de laatste 2 a 3 km laat aankomen en niemand meer de punch in huis heeft om echt een verschil te maken.

Ik moet overigens nog zien of dat dit jaar wederom zo zal zijn. De macht van Sky is behoorlijk gekrompen de afgelopen tijd. Vorig jaar was het al niet meer zo dominerend wat ze lieten zien, en dit jaar lijkt het absoluut niet beter te zijn. De bof die ze hebben is dat veel ploegen hun kaarten op de Giro hebben gezet, waardoor de concurrentie waarschijnlijk ook niet zo heel erg sterk voor de dag zal komen helaas.

*bericht bewerkt door Paulvw op 26 mei 2017 17:59

ai ai ai… wat een spanning. Die tijdrit zondag dat gaat wat worden…

Rogier op 26 mei 2017 17:40

Ik denk dat morgen de beslissing zal vallen. Blijven de verschillen zoals ze nu zijn, dan heeft Dumoulin de beste kaarten in handen met het oog op de tijdrit waar hij in principe wel een minuut terug moet kunnen pakken. Verliest Tom zaterdag wederom kostbare tijd, dan kan het wel eens uit met de koopman zijn. Het profiel van morgen kent 2 serieuze klimmen, maar de aankomst geeft ruimte tot het goed maken van eventueel tijdverlies. Het gaat in ieder geval billen knijpen worden.

*bericht bewerkt door Paulvw op 26 mei 2017 18:01

Toch een goede uitgangspositie voor Tom morgen. Heel weinig verloren op de andere favorieten!

Zou het dan toch lukken?

Mr. Slow

Vind het wel 1 van de leukste/spannendste grote ronde sinds jaren. Niet 1 iemand die er boven uit stijgt. Al heeft Tom de achterstand ook deels aan zichzelf te danken. Ben benieuwd of Tom morgen nog de benen heeft om iedereen op grote achterstand te rijden. Al Is de rest ook niet heel fris meer.

Übung macht den meister!!!

Vind het wel 1 van de leukste/spannendste grote ronde sinds jaren. Niet 1 iemand die er boven uit stijgt. Al heeft Tom de achterstand ook deels aan zichzelf te danken. Ben benieuwd of Tom morgen nog de benen heeft om iedereen op grote achterstand te rijden. Al Is de rest ook niet heel fris meer.

RFKANGOO op 27 mei 2017 19:29

Tom en de ploeg hadden zelf de verwachting, voor de rit van gisteren, dat het verschil maximaal 1 minuut mocht bedragen. De concurrentie sprak vrijwel allemaal over 2 minuten. Alleen Pinot is daarin dan nog een groot gevaar; Tom heeft al eens een tijdrit van hem verloren. Zakarin staat op een kleine 20 seconden van Tom en kan ook een heel aardig potje tijdrijden. Als ik nu een voorspelling zou moeten doen dan zou ik komen tot Tom als winnaar, Pinot 2e en Zakarin 3e, maar er hoeft maar 1 ding te gebeuren (valpartij, lek rijden etc) en alles kan ondersteboven liggen voor alle mannen. 16:32 start Jungels en vanaf dat moment wordt het interessant. Zo’n 5 kwartier later weten we het :)
–edit–
Ik heb nog even de tijden erbij gepakt van Nibali, Quintana, Pinot en Zakarin ten opzichte van Dumoulin, maar dat was eigenlijk best een opvallende uitslag. Nibali gaf daar 2.06 toe, Zakarin 2.19 en Pinot maar liefst 2.42. Quintana op 2.53 was te verwachten, maar met name Pinot viel daar enorm tegen en Nibali deed het niet onaardig. Jungels was die dag overigens met 0.56 redelijk kort geklasseerd op een 3e plek.
Afgaande op deze uitslag zou Tom dus inderdaad genoeg in huis moeten hebben om vandaag dat roze op het belangrijkste moment van de Giro te bemachtigen.

*bericht bewerkt door Paulvw op 28 mei 2017 13:24

null

null

*bericht bewerkt door Edwin. op 28 mei 2017 17:38

Not all who wander are lost

Tommmmmmmmmmmiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeee ??

When life gets too complicated.... SKI

Hele vervelende gif in de post hierboven van Edwin…

OT: Geef Tom een standbeeld, wat een man!

Mr. Slow

En wie zijn de kanshebbers voor la grande boucle? En de verrassingen? Nog een weekje…

Aequilater Nubila

En wie zijn de kanshebbers voor la grande boucle? En de verrassingen? Nog een weekje…

winterwonderland op 25 jun 2017 19:42

De kanshebbers op de eindoverwinning zijn er niet zo gek veel. Froome en Contador zijn the usual suspects uiteraard. Quintana en Pinot zal afhangen van hoe ze de Giro hebben verteerd, en daar heb je het in grote lijnen dan ook al wel meteen mee gehad. Porte komt als vanouds weer net tekort om bij de grote jongens aan te kunnen pikken. Aru kan al langere tijd niet echt overtuigen en ook z’n ploeg is eigenlijk niet sterk genoeg om een potje te kunnen breken in het klassement.
Voor Froome geldt dat hij het zonder meesterknecht Poels moet stellen, en Contador kan niet beschikken over onze Portugese vriend Cardoso die tegen de spreekwoordelijke lamp is gelopen.

Wel zijn er heel erg veel “dagjes”-renners in koers. Een grote groep sprinters met onder meer Kittel, Bouhanni, Cavendish, Greipel, Degenkolb, Kristoff maar ook nog met een enorme meute aan “2e garnituur” sprinters zoals Groenewegen, Impey, Renshaw etc maar ook bijvoorbeeld Sagan die nog wel een behoorlijk potje kan sprinten. Ook behoorlijk wat klassieke renners zijn te vinden die in de vlakke of de heuvel-etappes nog een ritzege proberen te bemachtigen. Bij Quickstep zien we bijvoorbeeld Stybar en Gilbert aan de start verschijnen, BMC neemt Van Avermaet mee, Kwiatkowski zal vast nog wel een dagje mogen rijden van Sky, LottoNL probeert in de bergen met Gesink en met Bennett nog een paar leuke dagen te hebben, maar nemen bijvoorbeeld ook Jos van Emden mee en ski-springer Roglic is ook van de partij.

Eigenlijk zijn het er dus te veel om op te noemen die voor dag-successen in de race zijn, terwijl het klassement dit jaar meer bijzaak dan hoofdzaak lijkt te worden. Het kan dus een heel leuke maand gaan worden, met elke dag genoeg opties voor een sensationele etappe. Hoe dan ook ga ik er maar weer eens goed voor zitten de komende weken :)

@Paulvw mee eens. Ik hoop dat bardet voor een verrassing kan zorgen

Click. Click. Peace

Het is ook een beetje afwachten wat het parcours gaat brengen. Wel veel bergen, weinig aankomsten bergop. Dus de Sky-tactiek van een treintje en dan 5 à 3 km voor de finish aanvallen zal minder goed werken. Het lijkt zo iets meer geschikt voor de aanvallers, maar het is de vraag wat het echte effect zal zijn.

Ik denk dat @Paulvw de favorieten wel goed heeft omschreven, normaal gezien zal het verschil naar de rest groot zijn. Zeker omdat veel van de net iets mindere klassementsrenners vol voor de Giro zijn gegaan en hier niet voor een verrassing kunnen zorgen. Of Porte mee zal doen voor de overwinning ligt er denk ik vooral aan of hij een zwakke dag kent, zoals hij dat tot nu toe in bijna elke grote ronde wel heeft gehad.

@ThomasG Tsja, vorig jaar heeft Froome laten zien prima te dalen. Die halen de andere jongens niet bij als ie een paar minuten pakt bergop. Dus als Froome goed zal de sky techniek prima werken.

Ik ben heel erg benieuwd naar de etappe naar de Izoard. Die letterlijk achter mijn huis langskomt. En hele delen van mijn standaard fietsrondjes fietst.

Click. Click. Peace

Waarschijnlijk gaat hij de tour niet winnen maar ik verwacht Valverde wel als kanshebber voor de top 5. En wat te bedenken van Fuglsang?? Of een chaves als hij is hersteld van zijn knieblessure. En ik ben benieuwd wat Jarlinson Pantano gaat presteren dit jaar.

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO Valverde heeft altijd kans. Maar ik vertrouw die man voor geen meter hij rijdt nu beter dan toen hij doping gebruikte, dus ik denk dat hij nog steeds niet helemaal schoon is…

Click. Click. Peace

@Rogier hoewel ik Valverde ook niet vertrouw en er minstens een schijn van doping gebruik boven hem hangt door het verleden is het wel de enige renner uit het oude tijdperk die nog mee kan. Misschien geeft dit aan dat hij, als niemand doping zou gebruiken, een van de best van de wereld is. Maar doping is natuurlijk een complex verhaal want van sommige doping heb je levenslang voordeel en dat zou in het geval Valverde wel eens kunnen het geval zijn.

Tja Valverde heeft inderdaad wel heel veel schijn tegen. Hij is ook de enige man in het peloton die 100 koersdagen op een jaar echt top kan zijn. De rest van het peloton kan maar een paar keer op een jaar pieken… En er zijn inderdaad dopingsoorten waar je de rest van je leven veel gemak van blijft houden. Zakarin is daar als Junior op betrapt en reed na z’n schorsing van 2 jaar gelijk bij terugkomst de sterren van de hemel. In die 2 jaar heeft hij zich natuurlijk nog prima een stuk verder kunnen prepareren zonder risico te lopen. Daarom vind ik ook dat je bij zulk soort doping gewoon de rest van het leven moet schorsen, simpelweg omdat je er de rest van je leven voordeel bij hebt.

Born to Ride

Waarschijnlijk gaat hij de tour niet winnen maar ik verwacht Valverde wel als kanshebber voor de top 5. En wat te bedenken van Fuglsang?? Of een chaves als hij is hersteld van zijn knieblessure. En ik ben benieuwd wat Jarlinson Pantano gaat presteren dit jaar.

RFKANGOO op 28 jun 2017 19:11

@RFKANGOO moet Pantano niet superhard knechten voor Contador? Of denk je dat hij ook voor eigen kansen mag gaan rijden…

Bergen + Sneeuw = ❤

Chaves heeft al aangegeven niet voor het algemeen klassement te gaan. Vwb Trek: zelfs Degenkolb moet knechten voor Contador, dus lijkt me sterk dat we veel van Pantano zien dit jaar.

❄️

Hij is ook de enige man in het peloton die 100 koersdagen op een jaar echt top kan zijn. De rest van het peloton kan maar een paar keer op een jaar pieken…

Matthias123 op 29 jun 2017 07:35

idd, en ik denk niet dat dat komt omdat hij toen hij klein was in een pot epo is gevallen… Hij heeft het zakje gewoon aan z’n riem hangen denk ik… 100 dagen top per jaar is gewoon onmogelijk.

Over doping, is het niet raar dat Jalabert, Virenque en Hinault bij de opening zijn van de tour (uitgenodigd) en Ullrich niet mag komen terwijl ze in Duitsland starten? Terecht opgebracht gisteren op twitter door Armstrong… Het hele gelijke monniken gelijke kappen gaat wat betreft doping niet echt op.

Click. Click. Peace

Volgens mij ligt dat laatste meer aan de Duitsers zelf. In eigen land zijn ze bikkelhard voor (zelfs vermeende) dopingzondaars. Kijk maar naar Claudia Pechstein, Erik Zabel en Jan Ulrich.

Mr. Slow

Nou de tour is echt een Frans feestje volgens mij, als zij een uitnodiging sturen dan zul je daar geen Duitser over horen. En zelfs dan nog als je om die reden Ullrich niet uitnodigt dan horen die Fransen daar ook niet te staan… toch?

Click. Click. Peace

Waarschijnlijk gaat hij de tour niet winnen maar ik verwacht Valverde wel als kanshebber voor de top 5. En wat te bedenken van Fuglsang?? Of een chaves als hij is hersteld van zijn knieblessure. En ik ben benieuwd wat Jarlinson Pantano gaat presteren dit jaar.

RFKANGOO op 28 jun 2017 19:11

@RFKANGOO moet Pantano niet superhard knechten voor Contador? Of denk je dat hij ook voor eigen kansen mag gaan rijden…

Nelis op 29 jun 2017 11:34

Ik hoop dat Contador nog steeds met de beste mee omhoog kan maar ben bang dat de jaren voor hem zijn gaan tellen. Wat ik tot nu toe dit jaar heb gezien vond ik nou niet heel sterk. Maar hopelijk hervind hij z’n oude niveau en heb ik het helemaal mis. Froome vond ik ook nog niet heel sterk rijden dit jaar dus wie weet. De enige die echt sterk heeft gereden dit voorjaar is Valverde (vind ik) maar daar kan dan het beste wel weer van af zijn.
Het blijft gewoon lastig om te voorspellen. Wie weet komt er vanuit de jeugd wel iemand heel sterk naar voren.

Übung macht den meister!!!

De enige die echt sterk heeft gereden dit voorjaar is Valverde (vind ik)

RFKANGOO op 29 jun 2017 19:33

Porte?

*bericht bewerkt door David23 op 29 jun 2017 21:03

❄️

De enige die echt sterk heeft gereden dit voorjaar is Valverde (vind ik)

RFKANGOO op 29 jun 2017 19:33

Porte?

David23 op 29 jun 2017 21:03

Vergeten je niet een zekere Dumoulin? Al rijdt die natuurlijk niet de tour ;) En tja Valverde rijdt als enige van het peloton 100 dagen per jaar sterk. En de Movistars en Astana’s hebben natuurlijk altijd nog hun derde week waarin ze opvallend veel sterker en beter zijn…

Born to Ride

Vooral na een laatste rustdag… zijn ze opeens weer heel fris

Click. Click. Peace

@rogier, jij vertrouwt het écht niet hè? ;) - ik ook niet hoor!

Bergen + Sneeuw = ❤

Plaats een reactie