Nog nooit zo'n dramatische wintersport gehad!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Menuires

@Freerider kiest nog weleens verkeerd, terwijl we eerder beiden in een perfect appartement in Preyerand (Les Menuires) hebben gezeten, waarin ik meer dan 10 jaar heb verbleven. Het verbaasd me wel dat hij zich niet uit zijn tent laat lokken. Maar goed, na eerdere door hem verwachte sneeuwproblemen, die achteraf altijd voorbarig bleken, was dit weer eens een nieuwe insteek.

Hulst op 20 feb 2024 15:31

we wachten af waar hij in 2025 tegen aan loopt ;)

evr66 op 20 feb 2024 15:39

Ik denk dat hij zich pas op zijn vroegst 2045 hier weer durft te vertonen…

Born to Ride

Uit betrouwbare bron vernam ik dat hij het topic -drukte 24-25 - volledig vanbuiten aan het leren is en aan de redactie heeft gevraagd om ook zon lijstje te maken met de gemiddelde hoeveelheden sneeuw per week.🤔

Born to run. B.S.

Ik denk dat Freerider een ander account aan gaat maken.
Ergens heb ik ook wel een twijfelachtig gevoel over hoe er hier met bepaalde zaken omgegaan wordt. alhoewel het trackrecord van Freerider vrij “probleem gefoccused” is, vind ik niet dat je hier dan zo afgezeken moet worden.

*bericht bewerkt door Dinictus op 20 feb 2024 15:53

Kijk Freerider heeft het niet naar z n zin en deeld dat met ons. Wel jammer dat deze persoon zo wordt aangepakt. Niemand is hier verplicht om een topic te volgen en te lezen.
Ik lees hier weinig support voor deze persoon.
Gewoon kop op en maak er het beste van. 👍

Kijk Freerider heeft het niet naar z n zin en deeld dat met ons. Wel jammer dat deze persoon zo wordt aangepakt. Niemand is hier verplicht om een topic te volgen en te lezen.
Ik lees hier weinig support voor deze persoon.
Gewoon kop op en maak er het beste van. 👍

Teekidiezie op 20 feb 2024 18:25

Dat zal komen door de jarenlange voorgeschiedenis over heel veel paniek zaaien etc.

Born to Ride

Kijk Freerider heeft het niet naar z n zin en deeld dat met ons. Wel jammer dat deze persoon zo wordt aangepakt. Niemand is hier verplicht om een topic te volgen en te lezen.
Ik lees hier weinig support voor deze persoon.
Gewoon kop op en maak er het beste van. 👍

Volgens mij is vrijwel iedereen hier best supportive. Echter omdat freeride zelf niet meer reageert krijg je allerlei speculaties en wees nou eerlijk als je zoiets dramatisch post dan is het vrij normaal dat mensen dit gaan relativeren. Kan iemand daar niet tegen ‘get over it’

Teekidiezie op 20 feb 2024 18:25

*bericht bewerkt door Mr79 op 20 feb 2024 18:51

Ik heb zitten lachen en heb me enorm vermaakt op alle comments, helaas is er nu bijna niemand meer op het forum maar er moet echt iets fout zijn gegaan, ik kon mijn eigen topic niet meer terug vinden en dacht dat vanwege het grote geklaag dat het verwijderd was…en dacht bij mezelf nu het eruit was…gelukkig maar dan heeft bijna niemand het gelezen!!..totdat ik weer een keer inlog om te reageren en zie dat het topic wel gewoon aanwezig was!! LOL
Voor degene die nog hier soms nog zijn (zal 95% niet meer zijn) hierbij mijn verhaal nog een keer uitgelegd (kort!)

Op het moment van schrijven lagen de emoties uiteraard hoog door verschillende factoren en we hebben altijd luxe acco’s gehad en doordat het acco smerig was, geen receptie had en niet was wat wij ervan hadden verwacht was het even behoorlijk binnen gekomen…maar gaandeweg ging het al vrij snel wat beter gelukkig.

Mijn dochter heeft door de skiles spanning in de ochtend 12-2 helaas een epileptische aanval gehad, verder is mijn schroef uit de binding gegaan op de berg waardoor ik weer pech had, heb stuk plastic vast geschroefd (schroef lag wonderbaarlijk in de sneeuw op mijn board!!) en daarmee naar beneden gegaan, 5 winkels verder een ijzeren ring op aandringen gekregen die de boel voor de rest van de vakantie bij elkaar heeft gehouden.
Ook was mijn omgebouwde switch met 4500,- aan spellen door de nieuwe reiscase helemaal leeggelopen, dit zorgt ervoor dat het hackprogramma uitvalt en je dus in feite niets meer kunt spelen op de switch!
De hele vakantie dus niets kunnen doen met de switch maar heb hem gelukkig niet zo gemist door het prachtige weer!

Op deze pech na hebben we met het weer ondanks de warmte het ONWIJS goed getroffen, er lach voldoende sneeuw en zowat elke dag zon gehad!, wat wil men nou nog meer op wintersport!?
De sneeuwval van dag 1 gaf ook dat heerlijk verse laagje en winters plaatje die op dag 3 al weer ver weg was maar toch was dat ook heel lekker!

Kortom had even een uitlaat klep nodig en koos voor dit forum, tot enig vermaak bij sommige en vermaak voor mij nu achteraf! :P
Maar we begrijpen nu we voor een ander type acco hebben gekozen voor het eerst wat men bedoeld met de bezemkast kamer in Frankrijk…al was het appartement waarbij onze dochter apart in een nis sliep eigenlijk ruim genoeg voor ons 3en, het kon voor 5 man gebruikt worden en het had een aparte zithoek, eethoek.
Dus we konden vrij relaxed liggen op de bedbanken.

We hadden voor het eerst een tussenstop gemaakt vlakbij Lyon en dat is enorm goed bevallen en dat gaan we dan ook zeker weer op dezelfde manier doen!
We kamen zaterdag uitgerust uit en ik heb goed kunnen slapen, we hadden ook geen enkele file of ophoud laatste 3 uurtje rijden.
Maar we hebben een behoorlijke uitdaging voor volgend seizoen!, zoiets als we nu hadden willen we nooit meer maar 4.000 betalen is ons ook een stap te ver…Skigebied staat niet vast dus veel zoekwerk in augustus! ;)

Eind goed al goed dus met nog wat pech tussendoor, Het weer heeft zowat alles goed gemaakt! ondanks dat de voorspelling compleet anders liep was de zon onze grote vriend! :)

*bericht bewerkt door Freerider op 29 apr 2024 08:31

ALs je nou in juni al gaat zoeken en niet pas in augustus, dan is er gewoon meer beschikbaar aan betaalbare en prima accommodaties…

Een amateur is gewoon een liefhebber

ALs je nou in juni al gaat zoeken en niet pas in augustus, dan is er gewoon meer beschikbaar aan betaalbare en prima accommodaties…

Biggie op 29 apr 2024 08:31

Voor Frankrijk is augustus vroeg genoeg, in juni staat meestal pas een derde van het aanbod online.

@Freerider kijk eens naar de wat kleinere gebieden in Frankrijk zoals Valloire/Valmeinier of Val Cenis. Nog steeds groot genoeg voor een week, maar veel goedkoper dan Trois Vallées en nog sfeervoller ook!

*bericht bewerkt door paolie op 29 apr 2024 09:14

Gelukkig, je bent er niet compleet aan onderdoor gegaan!

Volgens mij zijn er ergens in een ander topic vorig jaar heel veel goede tips gegeven voor meer betaalbare opties. Goed om die nog eens terug te lezen.

@Tiny-M
Nee als we de acco en pech weg laten hebben we een hele goede wintersport vakantie gehad gelukkig :-)
Ik weet welke skigebieden ons liggen, dit is in Frankrijk als je rekening houd met de hoogte niet veel helaas.
Tignes, L3V Valloire/Valmeinier zijn onze top 3 voor nu…la plagne vinden we ook heel fijn maar dit gebied is een no-go in het hoogseizoen…van en naar het centrum van La plagne heb je maar 1 lift die je heen en terug brengt.
Dit is zon gigantische bottleneck dat je daar gegarandeerd lange rijen gaat krijgen…iets wat ons in L3V heel erg opviel is dat het wel redelijk mee veel met de drukte…behalve dus bij de verbindingsliften!
Onze eerste vakantie in het hoogseizoen was dus prima en leerzaam tegelijkertijd, een gebied met hoge capaciteit zoals L3V is dus goed te doen in het hoogseizoen maar de vraag is of de prijs dat ook is :-)

Ik vind de combinatie: Tignes / L3V en Valloire best bijzonder. Als in Valloire is een geweldig gebied maar wel echt anders dan die twee enorme gebieden.

Want als je Valloire een fijn gebied vindt zijn er nog wel heel veel meer gebieden die je echt wel aan kunnen staan en waar je voor minder geld dan in l3v of Tignes hele fijne acco’s kunt vinden.

Click. Click. Peace

@Rogier

Tignes, L3V, Les Sybelles en Paradiski zijn de gebieden waar we zelf ook echt zijn geweest, Galibier Thabor zoals het hele gebied natuurlijk heet nog niet, we waren van plan om daar dit jaar heen te gaan omdat onze vrienden niet mee gingen dit is uiteindelijk anders gelopen.
Maar wat ik van filmpjes, pistemap en reviews ,mee krijg lijkt het me een prima skigebied :-)
We willen beetje in de zelfde regio blijven met gebieden die meer moderne liften heeft en goede verbindingen grotendeels, maar ook heel belangrijk meeste boven de 1800 meter als het om de pistes gaat.

Dat bleek dit jaar echt de grenslijn te zijn tussen goede en minder goede sneeuw.

Zijn er nog gebieden die je in gedachten hebt, die de moeite waard zijn om te bekijken en als optie te houden?
Ik hoor het graag :-)

Freerider is nu al helemaal geïntrigeerd in de Franse mentaliteit.
“ Laissez Faire laissez passer”
Vrij vertaald “Op zijn beloop laten laten gaan”
Zo dachten de schoonmakers van zijn appartementje er kennelijk ook over 😃😃
(Grapje)

Hooykaas op 17 feb 2024 12:49

Ik ben niet anders gewend in Frankrijk. Dit jaar in Tignes liet het hokje ook te wensen over…Een Oostenrijker zou nog liever levend begraven worden dan zo’n apt te verhuren ;-) Uiteindelijk is alles ondergeschikt aan het buitenspelen.

null
null

*bericht bewerkt door KrisWeer op 29 apr 2024 11:12

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Wat een zooi zeg.

Dan toch liever het oostenrijkse oubollige.

Maar nog liever italiaans. Met fatsoenlijke koffie.

Totales Vollidiot

Volgende keer bij wat voor vreemde spullen neem je mee op wintersport? Emmer gevuld met schoonmaakmiddelen, stofzuiger en een dweil.

Of de schoonmaakster natuurlijk.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 29 apr 2024 11:29

Plaats een reactie