To the next question...?

Après-ski!
Afgelopen jaar viel onze groep volledig uit elkaar, doordat sommigen naar de gletsjer gingen, sommigen naar Zell am See en anderen op de Maiskogel. Gevolg: geen gezamenlijke après-ski. Mede de oorzaak van de minst bevredigende wintersportvakantie van de afgelopen 10 jaar. Zelfs slechter dan die van het jaar ervoor waarin ik op dag twee mijn been brak 😉

Neem je nog steeds (weleens) les en waarom doe je dat wel/niet?

Uitrusten doen we thuis wel!

Afgelopen jaren een paar keer skiles gehad maar dat was omdat ik na 20+ jaar snowboarden wat nieuws wilde leren.

Snowboardles is alweer een jaar of 5 geleden geweest dat ik een keer privéles genomen heb. Gewoon wat bijleren, techniek bijschaven etc. Maar ook omdat mijn vriendin toentertijd ook privéskiles nam om haar techniek bij te schaven dus ik kon of alleen gaan boarden of dat met een leraar samen doen.

Als ik weer ga skiën zal ik zeker les nemen. Snowboarden niet zo snel alleen ik zou weleens wat lessen op de roller aan willen nemen om te zien of ik er iets aan heb.

Ruim je je spullen meteen na de laatste wintersport helemaal op??

Hier ligt alles vaak nog wel een week, of langer…, uit de tassen om goed op te drogen en dan ruimen we alles op achter de knieschotten op zolder. De zolder hier is nu een soort wintersport uitstalling met overal gewassen kleding, schoenen helmen, skis etc wat allemaal weer netjes opgeruimd moet worden.🤣

*bericht bewerkt door Martin9 op 02 mrt 2024 17:28

🏂

Vorige week terug gekomen, vandaag alles opgeruimd op zolder (na het vorige week gewassen te hebben). Eigenlijk gaat het met elke was zo…
Mijn man is nogal van het opruimen en minimalisme, dus de skies, stokken en schoenen al achter schot na ze een extra dagje op zolder mochten drogen.

Voor een groot deel van ons zit de wintersport er waarschijnlijk op. Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Voor een groot deel van ons zit de wintersport er waarschijnlijk op. Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Draak op 02 mrt 2024 18:25

Vooral wat vaker op wintersport. Dit seizoen door een blessure veel minder kunnen skiën dan gepland. Misschien nieuwe ski’s kopen.

Hoe veel kilometer ski jij op een gemiddelde skidag? Wat vind jij ‘veel’?

Een amateur is gewoon een liefhebber

Ik ski ong 30 km met het gezin, 50+ op mezelf gemiddeld.

Maar je kan je blindstaren op kms, heb je niets aan.

Beter is gewoon om te stoppen als je het wel goed vindt. Bv als de pistes er nog goed bij liggen ga dan door, maar is het witte snot stop dan vooral lekker en morgen weer met de eerste lift mee

Heb je een vast stekkie waar je elk jaar terug komt? Welke is dat?

Nope, heb ik niet, maar als het aan mij zou liggen, zat ik elk jaar in Alpenhotel Tirolerhof in Gerlos en huurde ik een lockertje bij de Dorfbahn.
Koffiepauze (nou ja, schiwasser natuurlijk) bij de Panorama Alm. Lunchen bij de Rosenalm, Duxer Stadl of Hannes’ Alm. Borrel met een snackje bij de Rösslalm en dan met de gondel naar beneden.

Wat voor voorbereidingen tref je als je naar een nieuw skigebied gaat?

Uitrusten doen we thuis wel!

Ik bekijk de pistekaart, zoek een goede locatie voor accommodatie in de buurt van een lift (ook altijd even het hoogteverschil checken, voor de wandeling erheen), bekijk wat mogelijke restaurantjes, lees ervaringen en hou het weerbericht in de gaten.

In hoeverre ga je af op aanbevelingen van anderen?

Eigenlijk niet of nauwelijks. Niet omdat het beter weet maar omdat ik een beetje avontuur wel aardig vind en niet alles hoef te ‘micro-managen’ vooraf. Of een restaurant, piste, dorp me goed of niet goed bevalt, zó belangrijk is dat nou ook weer niet. Eigen ervaringen opdoen is leerzamer dan elk risico van te voren willen afdekken.

Of geloof je in de totale maakbaarheid van het leven cq vakantie en wil wel van elk detail op de hoogte zijn?

Life is what happens while you were checking your phone

Ik geloof zeker niet in de totale maakbaarheid van het leven alsook vakantie. Dan zouden mijn leven en mijn vakanties er wel anders uit hebben gezien, denk ik :) Desalniettemin is mijn voorbereiding op een nieuw skigebied (volgende week ga ik naar Flachau) wel vergelijkbaar met die van @Tiny-M. En verder ga ik vooral af op de positieve aanbevelingen van anderen ;) Heb gelukkig al van veel mensen gehoord dat Flachau heel mooi is!

Wat zijn voor jou de minder leuke kanten van een wintersportvakantie? De kleine en/of grote irritaties?

Uitrusten doen we thuis wel!

Het feit dat de wc’s ALTIJD in de kelder zijn, dat als het bloedheet is de stoelverwarming gewoon nog aanstaat in liftjes en dat je op de weg heen èn op de weg terug gegarandeerd een baustelle tegenkom.

Kortom: niks onoverkomelijks 😜

Heb jij een stop onderweg waar je -expres of per toeval- altijd terechtkomt? Welke is dat, en waarom stop je daar?

Wij stoppen in het naar huis gaan zeer vaak bij landgasthof am frauenstein. De bediening is snel, het eten is lekker en de prijs is ok. De keuken is ook laat open.

Neem je onderweg bewust secundaire wegen en waarom?

Nee niet bewust, ik ben een echte snelweg cruiser, cruise control aan en gaan.

Alleen als we ergens overnachten waarvoor in een B nodig heb pak ik die.

Bij welke piste moest je drie keer slikken?

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

De laatste keer dat ik 3x moest slikken bij/op een piste, was volgens mij ruim 2 jaar geleden op een zwarte bij de Schmittenhöhe. Ik weet niet meer of het de 13 of de 14 was, maar ik denk de 13. IJzig en spekglad en ik had voor het eerst m’n nieuwe ski’s (toen nog gehuurd) onder. Wel gelijk een goede test en deze piste gaf mede de doorslag om deze ski’s te kopen. Als een scherpe schaats sneden de kanten door het ijs en gaven zelfs grip, maar bij elke bocht slikte ik toch wel even…

Is er in jouw reisgezelschap (jijzelf misschien) weleens iemand gewond geraakt op wintersport, wat voor die persoon in ieder geval einde vakantie betekende? En wat deed dat met de rest van het gezelschap?

Uitrusten doen we thuis wel!

Plaats een reactie