To the next question...?

Hangt er van af boe lang ik het vol houd

Er zijn avonden dat het lichtje om 7u savonds al uit gaat, soms houd ik het tot 10u vol

Sowieso maak ik het nooit te laat
Lekker vroeg er uit en corduroy rijgen

Wat is jouw top tip snack om op de berg de hongerstuip op te vangen?

Ben dol op de repen van Eat Natural met de smaak pure chocolade, cranberries en macadamianoten! Of een Hero B’tween met kokos.

In lijn met de opmerking over corduroy hierboven:
Op welke type sneeuw ski of board jij het liefst?

Uitrusten doen we thuis wel!

Op perfecte sneeuw natuurlijk: poeder met een harde ondergrond.

Wat is de grootste ‘ski-gear fail’ die je ooit had?

Life is what happens while you were checking your phone

Dat mn binnenschoen van net 2 jaar oud helemaal uitscheurde voor ik wilde gaan skieen 😅

Hoe lang heb jij erover gedaan voor je ‘plezier’ haalde uit alle piste types en omstandigheden?

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Hoe lang heb jij erover gedaan voor je ‘plezier’ haalde uit alle piste types en omstandigheden?

LoveToSki op 18 feb 2024 16:02

Tijdens mijn tweede skivakantie kon ik opeens parallel en heb een mooi tochtje gedaan. Fantastisch. Ik ben verkocht.

Wat is je grootste fantasie tijdens skivakantie?

Skiën in het Italiaanse gebied Grada Padano 😂🧀

Hoe bevalt kaasfondue jou?

openskimap.org toont hoe steil een piste nu echt is.

Heel wisselend, ene keer kan ik het heel lekker vinden, andere keer word ik alleen van de geur al naar. Hangt heel erg van de kaas af, zelfde met raclette.

Hoe ziet jouw ideale avond eruit op wintersport?

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Kaas kun je nooit genoeg hebben!

Wat is je favoriete kaas?

Heerlijk!
Maar die maak ik het liefste zelf; in het restaurant zit er altijd te weinig in het pannetje.
Op skivakantie ga ik voor raclette à la volonté met zelfbediening. De kaas in zo’n houder op tafel met een verwarmingselement erboven. Staat garant voor een topavond!

Je komt een perfecte piste tegen. Ski (of board) je die dan vervolgens 5 of meer keer?

Wat is je favoriete kaas? Epoisses, die precies rijp genoeg is dattie bij kamertemperatuur de structuur van gesmolten kaas krijgt.

Hoe ziet jouw ideale avond eruit op wintersport? Eerst après-ski tot een uurtje of 18/18:30 u, dan eten (lekker makkelijk in het hotel), dan lekker douchen en nog borrelen en kletsen in de bar van het hotel. Misschien een spelletje spelen. En uiterlijk om 23:00 uur gaat het licht uit.

Je komt een perfecte piste tegen. Ski (of board) je die dan vervolgens 5 of meer keer?
Ik zou er zeker iedere dag naar terugkeren en 'm een paar keer mee proberen te pakken, maar ik doe 'm niet vijf keer achter elkaar.

Waar let jij het meeste op bij het kopen van nieuwe skikleding?

Uitrusten doen we thuis wel!

Q = Waar let jij het meeste op bij het kopen van nieuwe skikleding?
kwaliteit, pasvorm, functionaliteit, en dan pas de kleur. als laatste de prijs, maar dan stap ik al snel overheen als de eerste 3 100% score heeft…

Ik ga al jaren alleen op wintersport, vriendin kan / wil niet mee. geen vrienden ook ( NEE ik ben niet zielig…! )
en voel ook geen enkele behoefte om bij een onbekende groep aan te sluiten. meestal ga ik meerdere malen en voor een periode van 2 of 3 weken.

Wat zou voor jou het moment zijn om te besluiten: ik ga niet meer op wintersport…???

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Als de sneeuw op is en alle bergen strandtentjes hebben

Wat is je favoriete lunchgerecht? De klassieke schnitzel met patat (of friet)? Backerbsensuppe? Pasta met saus? Iets anders?

Steak tartare

Probeer je ook weleens nog onbekende gerechten die op de kaart staan? Zo ja, viel het mee of tegen?

Steak tartare

Probeer je ook weleens nog onbekende gerechten die op de kaart staan? Zo ja, viel het mee of tegen?

Tiny-M op 20 feb 2024 14:04

Ja ik probeer bij voorkeur lokale en voor mij onbekende gerechten te proberen, waar ik ook ben ter wereld. Heerlijk letterlijk de locale cultuur proeven.

Wat is je grootste wintersport flater?

Born to Ride

Mijn been breken bij een botsing met een sneeuwhoop op een blauwe piste staat best hoog op het lijstje 🙈

Waar ben je het meest trots op met betrekking tot wintersport?

Uitrusten doen we thuis wel!

sella ronda gedaan in 2.5-3u en dat ik nog net op tijd was voor de laatste bus naar kronplatz en nog net de lift aan piculien in mocht omdat ik hopeloos verdwaald was in alta badia tot 13.00. helaas was de verbindingslift naar san vigilio al dicht en kon ik nog een halfuur naar boven klauteren tot het appartement.

hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn vrouw skilessen wil nemen omze zo iets vlotter naar beneden te komen terwijl het voor haar meer dan goed genoeg is :)

Rollerband proberen? Onder het mom van alvast een beetje inkomen?

Wat voor ski/ snowboard stijl heb je?

Mijn skistijl is technisch heel goed, maar zoooooo langzaam. Als er een beetje snelheid in komt, verkramp ik in de basishouding dwars de piste over, zodat ik rustig snelheid minder, zonder hard te hoeven remmen 😂

Hoe lang van tevoren begint bij jou gevoelsmatig de voorpret voor de volgende wintersport pas écht?
Ik ga zelf over 2,5 week en daar verheug ik me al bijna 3 weken op!

Uitrusten doen we thuis wel!

Ik ga pas met pasen skieen en ben al sinds november de wecams in het hoog aan het houden en youtube af te schuimen voor ski films kijken voor nieuw ski materiaal etc.

Op welk moment besefte je dat je techniek minder goed is dan je jezelf inschatte

Toen ik daags na de Hahnenkamm-Rennen de Steilhang net na de Mausefalle af skiede en dacht daar even een paar mooie bochten te maken. Niet voor niets dat de racers daar alleen maar rechtdoor gaan! De piste is puur ijs en bochtjes maken kun je vergeten. Gelukkig liep mijn gevalletje van overschatting goed af, want aan de rand van de piste vond ik tenminste iets meer grip.

Mijn vaste wintersport frustratie: Je kunt in je hotel pas vanaf 7.30 uur ontbijten. Hoe lukt het jou om toch nog lekker vroeg bij de lift te komen?

Ontbijten doe ik niet aan, dus herken het probleem niet.
Andere oplossingen: een appartement boeken, zodat een ander je geen tijden oplegt. Of een hotel aan de piste, zodat je meteen door kunt. Of kiezen voor Frankrijk waar de liften doorgaans wat later starten en doorgaan vergeleken Oostenrijk.

Wat voor soort accommodatie kies je voor en waarom?

Een appartement, omdat de hotels zo duur zijn geworden.

Wat zou je tijdens de wintersportvakantie nog wel eens uit willen proberen?
Ik zelf zou wel eens met een auto op het ijs willen driften

Ik zou ooit nog wel eens in een bobslee willen zitten. Doodeng, maar ik zou het wel willen.

Welk gevoel bekruipt je als je aan het eindvan je vakantie/seizoen je skischoenen voor het laatst uittrekt?

Life is what happens while you were checking your phone

“Dat was weer een fijne vakantie. Wanneer kan/mag ik die schoenen weer aandoen?”

Wat eet en/of drink je op wintersportvakantie wat je de rest van het jaar niet eet/drinkt?

Uitrusten doen we thuis wel!

Schiwasser als we even doen alsof het niet gewoon siroop op water is

Heb je wel eens bovenaan een piste gestaan en gedacht: fuck it ik ga terug

Welke piste was dat? En waarom ging je terug?

Kaiserschmarren! Die eet ik echt alleen maar in Oostenrijk op wintersportvakantie.

Hoor je liever authentieke Oostenrijkse muziek of stampende beats in een skitentje?

Weer een dit of datje

Ik ga voor een beetje lounge achtige muziek. Lekker chillen met een drankje.

Nog even de vraag herhalen van erboven: ben je weleens terug gegaan toen je bovenaan een piste stond en welke was dat?

*bericht bewerkt door Tiny-M op 26 feb 2024 21:01

Niet van bovenaf maar na 2 bochten en wat ploeteren… Geen idee hoe de piste heet maar het was in Neukirchen de rode afdaling naast de gondel, het lag ook niet aan de piste eigenlijk. Ik had 2 uur privéskiles gehad die dag en dacht nog 1x de rode afdaling tot het midden station te doen. Ging met les ook netjes gecontroleerd en goed. Na 2 bochten en een uitglijder kon ik niets meer, althans zo voelde het. Ik probeerde nog een bocht maar het lukte me niet en ik ben naar boven gelopen. Op mijn snowboard is dat eigenlijk ondenkbaar maar ik voelde me vrij vermoeid en daardoor onzeker en onveilig op de skis en wilde geen blessures riskeren. Dat was vorig jaar februari en tot nu toe heb ik geen meter meer geskied. In de rest van die vakantie en de afgelopen 2 wintersports ben ik weer lekker gaan boarden. Skiën komt nog wel weer een keer.

Houd een echte regenachtige dag je tegen om de pistes op te gaan?

🏂

Ja, regen op de piste vind ik echt verschrikkelijk. Sneeuw en mist durf ik nog wel mee te dealen, maar regen, blegh, ik word al chagrijnig als ik eraan denk 🙈

Hoe belangrijk vind je het om veel kilometers per dag te skiën?

Uitrusten doen we thuis wel!

Niet heel erg belangrijk. Heb ook eigenlijk nooit een tracker aan. Als ik een lekkere dag heb, kunnen het zomaar redelijk veel km zijn. Op een off day, of een dag met slecht weer is het een stuk minder. Met poeder op de piste is het ook meestal niet heel veel km, maar wel heel veel fun, zeker als de piste rustig is.

Wat maakt naar skiën/ boarden een wintersport vakantie compleet voor jou?

*bericht bewerkt door Tiny-M op 28 feb 2024 10:45

Plaats een reactie