Corona: doorreis-regels Duitsland met kinderen 6-11 jaar

Terugweg 2e week voorjaarsvakantie:

het lijkt erop dat je kinderen van 6 tot 12 jaar op de terugweg niet meer hoeft te testen:

https://www.bundesgesundheitsministerium.de/coronavirus/info….

Sind die Regelungen zeitlich befristet?
Die Verordnung tritt mit Ablauf des 3. März 2022 außer Kraft. Auch die Regelungen zur Quarantänepflicht wurden verlängert und gelten nun auch bis zum 3. März 2022

Google Translate:
Is de regelgeving beperkt in de tijd?
De verordening loopt af op 3 maart 2022. Ook de regelgeving omtrent de quarantaineplicht is verlengd en geldt nu t/m 3 maart 2022.

Arjann op 22 feb 2022 10:26

Ik heb ze via toegangsbewijs.nu

svansteenis op 21 feb 2022 14:53

Ik heb ze ook besteld. Maar hoe werkt het stappenplan nou precies? Aan het begin een selfie met de QR code en aan het einde weer een met de negatieve test (die exact dezelfde is als die van de Etos). Is dat het enige of moet je tussendoor ook nog foto’s of filmpjes maken? Dat is anders toch extreem fraudegevoelig?

Metzki op 21 feb 2022 23:48

Klopt, je kan net zo goed zelf een leuk papiertje uitprinten en een handtekening er onder zetten.

jscheeres op 22 feb 2022 08:57

Wat gebeurt er eigenlijk met de uitslag van de test als je het stokje niet in de neus doet maar gelijk in de vloeistof? Ik vraag dit voor een vriend

Terugweg 2e week voorjaarsvakantie:

het lijkt erop dat je kinderen van 6 tot 12 jaar op de terugweg niet meer hoeft te testen:

https://www.bundesgesundheitsministerium.de/coronavirus/info….

Sind die Regelungen zeitlich befristet?
Die Verordnung tritt mit Ablauf des 3. März 2022 außer Kraft. Auch die Regelungen zur Quarantänepflicht wurden verlängert und gelten nun auch bis zum 3. März 2022

Google Translate:
Is de regelgeving beperkt in de tijd?
De verordening loopt af op 3 maart 2022. Ook de regelgeving omtrent de quarantaineplicht is verlengd en geldt nu t/m 3 maart 2022.

Arjann op 22 feb 2022 10:26
Arjann op 22 feb 2022 11:18

Is natuurlijk in de basis goed nieuws, maar wat geldt er dan vanaf 4 maart? Iemand dat al gevonden?

Ik heb ze via toegangsbewijs.nu

svansteenis op 21 feb 2022 14:53

Ik heb ze ook besteld. Maar hoe werkt het stappenplan nou precies? Aan het begin een selfie met de QR code en aan het einde weer een met de negatieve test (die exact dezelfde is als die van de Etos). Is dat het enige of moet je tussendoor ook nog foto’s of filmpjes maken? Dat is anders toch extreem fraudegevoelig?

Metzki op 21 feb 2022 23:48

Klopt, je kan net zo goed zelf een leuk papiertje uitprinten en een handtekening er onder zetten.

jscheeres op 22 feb 2022 08:57

Staat niet op het certificaat dat het om zelftest gaat.

Wat gebeurt er eigenlijk met de uitslag van de test als je het stokje niet in de neus doet maar gelijk in de vloeistof? Ik vraag dit voor een vriend

snowy1978 op 22 feb 2022 11:19

Overnachting Duitsland B&B hotel. Na 20 uur inchecken krijg je een code om binnen te komen( receptie afwezig). Volgende dag alleen de vraag of we geimft waren…zeker!. Geen controle van QR. Reiscertificaat met negatieve PCR test niet nodig gehad in Flachau,ook niet bij skipas kopen ( wel QR vaccinatie 17 jarige 2 keer).

nagel op 20 feb 2022 15:44

Ons B&B hotel mailt dat inchecken nu alleen nog via de receptie kan en dat een zelftest niet geaccepteerd wordt dus toegangsbewijs.nu zou ook niet kunnen (afhankelijk van wat er op het certificaat genoemd wordt)

nielsje op 22 feb 2022 11:17

Ik heb ze via toegangsbewijs.nu

svansteenis op 21 feb 2022 14:53

Ik heb ze ook besteld. Maar hoe werkt het stappenplan nou precies? Aan het begin een selfie met de QR code en aan het einde weer een met de negatieve test (die exact dezelfde is als die van de Etos). Is dat het enige of moet je tussendoor ook nog foto’s of filmpjes maken? Dat is anders toch extreem fraudegevoelig?

Haha, gokje; Dan slaat ie negatief uit\

Metzki op 21 feb 2022 23:48

Klopt, je kan net zo goed zelf een leuk papiertje uitprinten en een handtekening er onder zetten.

jscheeres op 22 feb 2022 08:57

Wat gebeurt er eigenlijk met de uitslag van de test als je het stokje niet in de neus doet maar gelijk in de vloeistof? Ik vraag dit voor een vriend

snowy1978 op 22 feb 2022 11:19

Als je er voor een vriend vraagt, kan je dat natuurlijk even testen met een zelftest van thuis. Is namelijk dezelfde test

Ik vraag vandaag een update aan ons hotel (B&B hotel Ulm) en zij bevestigen me nu dat er voor kinderen géén test nodig is…ik begrijp er niets meer van :-)

Ik denk dat we dan gaan vertrekken zonder testen…

Let op het verschil mbt testen of niet.

Verblijf in het hotel is inderdaad anders dan de inreis-eis die Duitsland stelt.

Hotel (in dit geval) geen test.
Inreis-eis voor Duitsland vereist wél een test voor ongevaccineerde kinderen ouder dan 6 jaar.

Ik kreeg net een mail van ons hotel in München. Ook dat ín het hotel geen test nodig is voor kinderen onder 14 (eis is weer van de deelstaat Bayern om het makkelijker te maken…).

Nogmaals, staat dus los van de grenspassage om Duitsland door te reizen.

Er is geen test nodig voor het hotel, maar wel voor de inreis vanuit een hoogrisicogebied.
Dus ongeacht of je wel of niet overnacht, officieel heb je een test, of herstelbewijs of vaccinatiebewijs nodig zodra je de grens over gaat.
Je kunt er uiteraard op gokken dt je niet wordt gecontroleerd.
Ik snap bet dat Duitse hotels niet van alle landen weten of het hoogrisicogebied gebied is of niet.
Voor verblijf in een hotel hebben kinderen onder 12 niets nodig.

Wat zijn de eventuele gevolgen van een controle eigenlijk…Iemand een zicht op?

Als je er voor een vriend vraagt, kan je dat natuurlijk even testen met een zelftest van thuis. Is namelijk dezelfde test

marklit op 22 feb 2022 11:37

Met alleen de “buffervloeistof” test een andere Flowflex (zelfde test als die van toegangsbewijs.nu) negatief 🤫

Ik weet alleen niet om welke foto’s toegangsbewijs.nu vraagt…

*bericht bewerkt door Jos1982 op 24 feb 2022 17:12

FYI - Keihard doorgereden direct van grens tot grens. Nergens controle gezien.

Als je er voor een vriend vraagt, kan je dat natuurlijk even testen met een zelftest van thuis. Is namelijk dezelfde test

marklit op 22 feb 2022 11:37

Met alleen de “buffervloeistof” test een andere Flowflex (zelfde test als die van toegangsbewijs.nu) negatief 🤫

Ik weet alleen niet om welke foto’s toegangsbewijs.nu vraagt…

Jos1982 op 24 feb 2022 17:11

Alleen foto vooraf en achteraf

Als je er voor een vriend vraagt, kan je dat natuurlijk even testen met een zelftest van thuis. Is namelijk dezelfde test

marklit op 22 feb 2022 11:37

Met alleen de “buffervloeistof” test een andere Flowflex (zelfde test als die van toegangsbewijs.nu) negatief 🤫

Ik weet alleen niet om welke foto’s toegangsbewijs.nu vraagt…

Jos1982 op 24 feb 2022 17:11

Onze kleine man heeft een groen vinkje te pakken! Los geht’s!

Correctie op mijn eerdere bericht: iets te vroeg gejuichd. Het gaat om de overzeese gebieden zoals de Antillen. Niet om Nederland zelf. Ze blijven lekker verwarrend die Duitsers.

Update in Duitsland: https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus…

*bericht bewerkt door pfjth26 op 25 feb 2022 17:13

Vannacht Duitsland doorkruist. Geen files, eel baustelle, maar dus geen last van. Gingen 9 uur weg en waren 7 uur in Gastein.
Geen test voor zoon van 6, ook niet gecontroleerd. Wel was er een controlefuik vanuit Oostenrijk naar Duitsland bij grensovergang A8. Maar weet niet of het corona controle betreft.

Hier net een test gedaan voor zoon van 9 via testen voor toegang. Gelukkig negatieve testuitslag. Je kan dan gelijk een internationale bewijs printen. Prima oplossing. Wij gaan morgen rijden. Voor zover ik nu weet is op de terugweg geen bewijs meer nodig!!

Aangezien ik door de bomen het bos niet keer zie, even ter controle:

  • mijn vrouw en ik, beiden 2 x vaccinatie + booster, hoeven geen pcr testen te halen voor doorreis of overnachting?
  • de kinderen, jongeren dan 5 jaar, hoeven niet te testen voor doorreis?
  • de kinderen zouden wel moeten testen als ze gaan overnachten?

Aangezien ik door de bomen het bos niet keer zie, even ter controle:

  • mijn vrouw en ik, beiden 2 x vaccinatie + booster, hoeven geen pcr testen te halen voor doorreis of overnachting?

Voor doorreis en Oostenrijk, skipas ed allemaal prima!
Hotel overnachting onderweg even checken bij Hotel zelf. Elke deelstaat heeft zijn eigen regels.

  • de kinderen, jongeren dan 5 jaar, hoeven niet te testen voor doorreis?

Klopt!

  • de kinderen zouden wel moeten testen als ze gaan overnachten?

Officieel zouden ze in quarantaine moeten voor Hotel in Duitsland. Ook even navragen.

In Oostenrijk is niets nodig.

SanderS op 26 feb 2022 13:51

Hotel vind alles goed, die zitten in Beieren en zijn heel blij met Klandizie

Vannacht/vanmorgen naar Sölden gereden via de Fernpass. Behoudens wat file bij de pass prima rit gehad en geen enkele controle gehad.

@krajam. U reageert op een post van 26 februari 2022! Niet meer heel actueel en noodzakelijk om daar nog eens op terug te komen met de regels van nu.

Kijk eens naar de link in dit bericht en vergelijk deze met het originele bericht van pfjth26. Dit is gewoon spam, niet op klikken dus.

Plaats een reactie