Corona: doorreis-regels Duitsland met kinderen 6-11 jaar

In januari hoefde onze kinderen die ene nacht niet in quarantaine, en de negatieve test hadden we ook nodig voor Italië.
Nu allemaal herstelbewijs. Achteraf was die besmetting half januari wel goed getimed voor deze wintersport.

Ik heb een aantal testen besteld bij toegangsbewijs.nu. Gisteravond 2 afgenomen bij de kinderen van 9 en 11 jaar en daar heb ik inmiddels een test certificaat voor ontvangen. Voor de terugweg heb ik voor 1 kind nog een test mee. Voor het andere kind geldt heeft een genezen verklaring die op dat moment geldig is in Duitsland.

Er zijn blijkbaar hotels die aanvullende eisen stellen. Wellicht omdat het bundesland aanvullende eisen stelt. Het bundesland en hotel waar wij overnachten stelt echter geen aanvullende eisen. Voor de overnachting hoeven kinderen onder de 12 niets te laten zien.

Maar ook voor doorreis door Duitsland zonder overnachting dus laten testen omdat herstelbewijs daar maar 90 dagen geldig is ipv 180mm

@Ronski, en ook omdat je herstelbewijs in Duitsland pas na 28 dagen geldig is, ipv de 11 dagen hier in Nederland.

Hi,
Ik ga even reageren naar aanleiding van dit onderwerp; as we speak zitten we in duitsland.
Onderweg naar oostenrijk, twee families met jonge kinderen.
Wij werden gisteren geweigerd bij Een hotel in de buurt van heidelberg, omdat een van onze kinderen een herstelbewijs had, maar nog niet vanaf 28 dagen geldig was. Ook was heel onduidelijk hoe het zat met kinderen Onder 6 jaar, wat op anwb werd aangegeven ok was. Mijn dochter heeft ook een herstelbewijs, 28 dagen geldig was ok. Toch lieten ze ons niet overnachten. Elk hotel lijkt zn eigen regels te hebben, en wij hadden net de pech een zeer empathisch persoon te hebben; NOT. Uiteindelijk in een hotel gestrand waar meneer zo vriendelijk was ons te laten overnachten, let dus goed op en bel met het hotel. We zn met zijn allen totaal doorgeslagen met corona. Wij zijn schijnbaar als nederland een risicogebied voor de duitsers. Laat bv ANWB dat voortaan even met koeienletters op hun website zetten. De betreffende mevrouw achter de Balie wees ons als alternatief; naar frankrijk te rijden want daar waren andere regels, niet goed bij haar hoofd, wat betreft het hotel/medewerkster, dat gaat nog een staartje krijgen. fijne vakantie voor wie gaat, wij vertrekken weer vroeg naar de alpen waar de regels wél wat duidelijker zn. Groet,

Hi, Ik reageer even naar aanleiding van dit onderwerp; as we speak zitten we in duitsland.
Onderweg naar oostenrijk, twee families met jonge kinderen.
Wij werden gisteren geweigerd bij Een hotel in de buurt van heidelberg, omdat een van onze kinderen een herstelbewijs had, maar nog niet vanaf 28 dagen geldig was. Ook was heel onduidelijk hoe het zat met kinderen Onder de 6 jaar, wat op de anwb website werd aangegeven ok was. Mijn dochter heeft ook een herstelbewijs, 28 dagen geldig, was ok. Mijn jongste dochter negatieve pcr. Toch lieten ze ons niet overnachten. Elk hotel lijkt zn eigen regels te hebben, en wij hadden net de pech een zeer empathisch persoon te hebben; NOT. Uiteindelijk in een hotel gestrand waar meneer zo vriendelijk was ons te laten overnachten, let dus goed op en bel met het hotel. We zn met zijn allen totaal doorgeslagen met corona. Wij zijn schijnbaar als nederland een risicogebied voor de duitsers. Laat bv ANWB dat voortaan even met koeienletters op hun website zetten. De betreffende mevrouw achter de Balie wees ons als alternatief; naar frankrijk te rijden want daar waren andere regels, niet goed bij haar hoofd, wat betreft het hotel/medewerkster, dat gaat nog een staartje krijgen. Ik lees hier dat sommige mensen gewoon welkom waren, gelukkig zijn er duiters die wel een beetje medeleven hebben. fijne vakantie voor wie gaat, wij vertrekken weer vroeg naar de alpen waar de regels wél wat duidelijker zn. Groet,
Jraack op 19 feb 2022 06:29

*bericht bewerkt door Jraack op 19 feb 2022 06:47

Hier nu ook in een hotel in de buurt van Heidelberg, gisteren bij het inchecken nergens om gevraagd, heb niets hoeven laten zien wat betreft qr codes.

Wij zijn vandaag door Duitsland gereden naar Oostenrijk. We hadden alles netjes geregeld, maar geen enkele controle op doorreizen gehad, en ook niet gezien dat anderen staande werden gehouden.

. Wij zijn schijnbaar als nederland een risicogebied voor de duitsers. . Groet,
Jraack op 19 feb 2022 06:29

Jraack op 19 feb 2022 06:32

Duitsland heeft naast Nederland meer dan 100 verschillende landen aangewezen als hoogrisicogebied: https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus…

Hier nu ook in een hotel in de buurt van Heidelberg, gisteren bij het inchecken nergens om gevraagd, heb niets hoeven laten zien wat betreft qr codes.

Jannanas op 19 feb 2022 01:39

Welk hotel alstublieft?

Ik las hierboven een paar keer dat mensen testen voor toegang hebben gebruikt voor hun kids voor de duitse inreisregels.

Mijn dochter is 11 en heeft dus ook een test nodig. Maar kan een kind van 11 ook gebruik maken van testen voor toegang?

Aangezien het in NL vanaf 13 jaar is dat je een qr moet kunnen laten zien dacht ik

Overnachting Duitsland B&B hotel. Na 20 uur inchecken krijg je een code om binnen te komen( receptie afwezig). Volgende dag alleen de vraag of we geimft waren…zeker!. Geen controle van QR. Reiscertificaat met negatieve PCR test niet nodig gehad in Flachau,ook niet bij skipas kopen ( wel QR vaccinatie 17 jarige 2 keer).

Ik las hierboven een paar keer dat mensen testen voor toegang hebben gebruikt voor hun kids voor de duitse inreisregels.

Mijn dochter is 11 en heeft dus ook een test nodig. Maar kan een kind van 11 ook gebruik maken van testen voor toegang?

Aangezien het in NL vanaf 13 jaar is dat je een qr moet kunnen laten zien dacht ik

Tony83 op 20 feb 2022 14:03

Ja hoor, ik ben er met m’n zoontje van 6 jaar geweest

Ok top! Thanks voor je reactie.

En de qr die je krijgt via testen voor toegang kan dus ook aangemaakt worden als internationale qr code? (Dat kon vorig jaar namelijk nog niet)

Wij hebben vrijdag avond een hotel in de buurt van Wurzburg. Die heb ik gisteren gebeld en het was geen probleem om met 3 ongeteste kinderen van 7 en 8 jaar te komen. Reactie: “Er zijn hier zoveel Nederlanders, wij doen niet moeilijk”. De ouders zijn overigens allemaal gevaccineerd.

Heen gaan we dus niet testen en terug moet ik nog even zien.

Wij hebben vrijdag avond een hotel in de buurt van Wurzburg. Die heb ik gisteren gebeld en het was geen probleem om met 3 ongeteste kinderen van 7 en 8 jaar te komen. Reactie: “Er zijn hier zoveel Nederlanders, wij doen niet moeilijk”. De ouders zijn overigens allemaal gevaccineerd.

Heen gaan we dus niet testen en terug moet ik nog even zien.

jscheeres op 21 feb 2022 08:43 Wij hebben precies het tegenover gestelde. Bij ons overnachtingshotel willen ze beide kinderen (4 en 6) getest hebben.

Dit gaan we donderdagmiddag dus maar doen bij https://www.testenvoortoegang.org/ en dan een internationaal bewijs aanmaken. Gelukkig een maand geleden Dig-ID aangevraagd voor ze.

Wij hebben vrijdag avond een hotel in de buurt van Wurzburg. Die heb ik gisteren gebeld en het was geen probleem om met 3 ongeteste kinderen van 7 en 8 jaar te komen. Reactie: “Er zijn hier zoveel Nederlanders, wij doen niet moeilijk”. De ouders zijn overigens allemaal gevaccineerd.

Heen gaan we dus niet testen en terug moet ik nog even zien.

jscheeres op 21 feb 2022 08:43

De test heb je toch nodig voor in/doorreis, en niet per se voor het hotel?

Wij hebben vrijdag avond een hotel in de buurt van Wurzburg. Die heb ik gisteren gebeld en het was geen probleem om met 3 ongeteste kinderen van 7 en 8 jaar te komen. Reactie: “Er zijn hier zoveel Nederlanders, wij doen niet moeilijk”. De ouders zijn overigens allemaal gevaccineerd.

Heen gaan we dus niet testen en terug moet ik nog even zien.

jscheeres op 21 feb 2022 08:43

De test heb je toch nodig voor in/doorreis, en niet per se voor het hotel?

Biebs op 21 feb 2022 12:27

Klopt helemaal. Maar verwacht nergens problemen. Verwacht niet dat ze iedere auto aanhouden.

*bericht bewerkt door jscheeres op 21 feb 2022 14:11

Wellicht is deze vraag al eerder gesteld, maar kan het even niet zo snel vinden. Waar kan ik het beste online een antigeen-test bestellen voor onze 9-jarige voor doorreis door Duitsland? En hoe lang is deze geldig?

Ik had eigenlijk gehoopt dat Duitsland deze week zou versoepelen en dat het niet nodig zou zijn. :-(

Ik heb ze via toegangsbewijs.nu

29 euro voor een sneltest via de ANWB: https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/coronatest

Duitsland bepaalt dat een test niet ouder dan 48 uur mag zijn…

Ik heb ze via toegangsbewijs.nu

svansteenis op 21 feb 2022 14:53

Ik heb ze ook besteld. Maar hoe werkt het stappenplan nou precies? Aan het begin een selfie met de QR code en aan het einde weer een met de negatieve test (die exact dezelfde is als die van de Etos). Is dat het enige of moet je tussendoor ook nog foto’s of filmpjes maken? Dat is anders toch extreem fraudegevoelig?

Ik heb ze via toegangsbewijs.nu

svansteenis op 21 feb 2022 14:53

Ik heb ze ook besteld. Maar hoe werkt het stappenplan nou precies? Aan het begin een selfie met de QR code en aan het einde weer een met de negatieve test (die exact dezelfde is als die van de Etos). Is dat het enige of moet je tussendoor ook nog foto’s of filmpjes maken? Dat is anders toch extreem fraudegevoelig?

Metzki op 21 feb 2022 23:48

Niet druk om maken!

Geen idee… we hebben ze thuis liggen en daar gaan we het mee doen.

Ik heb ze via toegangsbewijs.nu

svansteenis op 21 feb 2022 14:53

Ik heb ze ook besteld. Maar hoe werkt het stappenplan nou precies? Aan het begin een selfie met de QR code en aan het einde weer een met de negatieve test (die exact dezelfde is als die van de Etos). Is dat het enige of moet je tussendoor ook nog foto’s of filmpjes maken? Dat is anders toch extreem fraudegevoelig?

Metzki op 21 feb 2022 23:48

Klopt, je kan net zo goed zelf een leuk papiertje uitprinten en een handtekening er onder zetten.

Of gewoon niet testen… Nu alles eraf gaat, zal er weinig langs de weg gecontroleerd worden.

het lijkt erop dat je kinderen van 6 tot 12 jaar op de terugweg niet meer hoeft te testen:
https://www.bundesgesundheitsministerium.de/coronavirus/info….

Sind die Regelungen zeitlich befristet?
Die Verordnung tritt mit Ablauf des 3. März 2022 außer Kraft. Auch die Regelungen zur Quarantänepflicht wurden verlängert und gelten nun auch bis zum 3. März 2022

Google Translate:
Is de regelgeving beperkt in de tijd?
De verordening loopt af op 3 maart 2022. Ook de regelgeving omtrent de quarantaineplicht is verlengd en geldt nu t/m 3 maart 2022.

Of gewoon niet testen… Nu alles eraf gaat, zal er weinig langs de weg gecontroleerd worden.

Sudelfeld op 22 feb 2022 09:21

Idd dat is wat wij doen ;-)

Of gewoon niet testen… Nu alles eraf gaat, zal er weinig langs de weg gecontroleerd worden.

Sudelfeld op 22 feb 2022 09:21

Idd dat is wat wij doen ;-)

Bij overnachtingshotel in memmingen hoeven wij ook geen negatieve test te laten zien

*bericht bewerkt door snowy1978 op 22 feb 2022 11:17

Overnachting Duitsland B&B hotel. Na 20 uur inchecken krijg je een code om binnen te komen( receptie afwezig). Volgende dag alleen de vraag of we geimft waren…zeker!. Geen controle van QR. Reiscertificaat met negatieve PCR test niet nodig gehad in Flachau,ook niet bij skipas kopen ( wel QR vaccinatie 17 jarige 2 keer).

nagel op 20 feb 2022 15:44

Ons B&B hotel mailt dat inchecken nu alleen nog via de receptie kan en dat een zelftest niet geaccepteerd wordt dus toegangsbewijs.nu zou ook niet kunnen (afhankelijk van wat er op het certificaat genoemd wordt)

Plaats een reactie