Powerbank voor QR

Je kunt met de nieuwste smartwatches ook betalen, @bartvwg. Dat is met skiën handig omdat je horloge nauwelijks leegloopt in de kou.

Je kunt met de nieuwste smartwatches ook betalen, @bartvwg. Dat is met skiën handig omdat je horloge nauwelijks leegloopt in de kou.

DrPhil op 17 dec 2021 11:25

Meestal betaal ik met de foon en gebruik ik de horloge om te bellen. 2021-logica. :-D

Bla, bla, bla.

Of je betaalt met een pasje of contant. Die lopen zeker niet leeg bij kou.

Hee Mike, wat heb je daar nou?
Ik heb iets heel bijzonders. Iets waar de wereld al lang op zit te wachten.
Ongelooflijk, vertel ons snel wat het is…
Ik heb een wit vierkant materiaal en een stokje. U zult zich wel afvragen, wat is dit nu weer.
Ja Mike, laat ons niet in spanning
Als ik met dit stokje over het witte materiaal beweeg, dan verkleurt het op de plek waar ik met het stokje over heen ben gegaan.
Ongelooflijk…
Ja, maar dat is nog niet alles. Als ik met het stokje, wat overigens een Pen heet, een letter, zoals je die normaal op het scherm ziet, op het materiaal teken…
Ongelooflijk, ik begin het te snappen… dus als je meerdere letters neerzet kan je gewoon lezen zonder dat je een beeldscherm nodig hebt.
Inderdaad, jij snapt het. Als dat geen amazing discovery is; het materiaal heet trouwens Papier.
Ongelooflijk, en je hebt helemaal geen stroom nodig Mike?
Nee, geweldig he, er zitten zelfs geen batterijen of accu in.
Nou, nou, nou zeg. Onvoorstelbaar.
Ha, Mike, je klapt het dicht. Dat kan mijn notebook ook.
Nee, dit is anders, je kan het zovaak vouwen als je wilt tot het de door jouw gewenste afmeting heeft.
Oooh, Mike je gaat maar door en het wordt kleiner en kleiner.
Ja, nu past het zelfs in mijn portefeuille.
Ongelooflijk, dus ik kan het altijd bij me dragen.
Kom eens Mike, mag ik het eens vasthouden.
Maar natuurlijk, ga je gang.
Maar dit is ongelooflijk, het weegt bijna niets.
Dat klopt, het weegt 100 maal lichter dan het kleinst verkrijgbare notebook. Dat komt natuurlijk omdat er geen accu in zit.
Nee, nee, je droomt niet, knijp maar flink in je arm. Kijk, ik vouw het weer uit en…
Maar Mike, wat doe je nu??
Nee, dat kan niet, je scheurt het papier doormidden.
Dit materiaal is zo geweldig. Kijk, ik houd de helften gewoon tegen elkaar aan en je kan het gewoon weer lezen.
Ongelooflijk, dat moet je met een diskette niet proberen, ha ha ha.
Maar wat doe je nu? Nee, niet doen, niet doen!! Je gaat er zomaar op staan springen.
Ongelooflijk, en je kan het nog steeds lezen!!
Stel je voor zeg, als je zo op je monitor zou gaan springen.
Ongelooflijk, wat een discovery! Zeg Mike, hoe lang kan je papier eigenlijk bewaren?
Nou, veel langer dan een diskette of hard-disk waarvan de magnetische gevoeligheid op den duur verdwijnt.
Ongelooflijk, wat een amazing discovery.
Maar dat is nog niet alles!
Maar dat is nog niet alles!
Nee ???
Je kan het overal mee naar toe nemen, je kan het gebruiken bij hoge en lage temperaturen.
En als je het niet meer nodig hebt, kan je altijd nog je neus erin snuiten en…
Ja Mike, ongelooflijk…
Zeg Mike, maar dat zou betekenen dat we op een dag helemaal geen beeldschermen, computers en notebooks meer nodig hebben!

DrPhil op 17 dec 2021 11:04

Dit is wel humor XD
Maarre… je neus snuiten met je QR code… Weet niet hoe ze daar naar kijken ;-)

Ik heb even mijn QR in mijn oude Garmin 230 gezet. De code erin zetten is makkelijk. Maar helaas kunnen de Coronascanners hem niet lezen. De Nederlandse, Duitse noch de Franse. Ik vermoed dat de schermresolutie van de 230 te laag is. De gewone QR scanners pakken m wel, zij het met de nodige moeite. @evr66.

De Franse App (Tousanticovid) heeft een Apple Watch app. Ik heb daar mijn internationale code ingezet. Nog niet geprobeerd, maar ik neem aan dat die resolutie goed moet zijn.

Linksonder de link naar de QR code. Zodra ik er op druk verschijnt deze in beeld.

null

*bericht bewerkt door JaapD op 17 dec 2021 13:08

Update. Garmin in het licht gelegd en opnieuw geprobeerd. Dan lezen de QR-scanners hem wel. Geprobeerd met de volgende apps en Tac Verif:

  • Garmin QRcode: Tac Verif geeft foutmelding;
  • Garmin QR code viewer: Tac Verif accepteert meteen.
    Het werkt dus! Thx, evr66!

Zoals gezegd gaat het met de nieuwere Garmins vermoedelijk veel makkelijker. De 230 heeft een hele lage schermresolutie. Ik zal morgen een 245 van een vriendin proberen.

Update. Garmin in het licht gelegd en opnieuw geprobeerd. Dan lezen de QR-scanners hem wel. Geprobeerd met de volgende apps en Tac Verif:

  • Garmin QRcode: Tac Verif geeft foutmelding;
  • Garmin QR code viewer: Tac Verif accepteert meteen.
    Het werkt dus! Thx, evr66!
DrPhil op 17 dec 2021 13:16

Kan je even een link naar diegene die werkt op GarminIQ plaatsen? Er zijn er nogal veel beschikbaar ;)

Voor welk type Garmin?

QRcode: https://apps.garmin.com/nl-NL/apps/91da4a8c-9b46-4819-9aee-4…
QR code viewer: https://apps.garmin.com/nl-NL/apps/6e18745c-4f66-4dd6-b7b4-0…
Op het tabblad compatibele toestellen kun je zien voor welke toestellen het werkt (=de meesten).
QR code: https://apps.garmin.com/nl-NL/apps/d5a23433-7bb6-4ddf-87aa-f…
Compatible oa x45 serie (245, 645 etc)

Je kunt in de Garmin Connect app ConnectIQ-store selecteren, dan je toestel selecteren, en dan krijg je alleen voor dat toestel de compatible apps. Dan zoeken op bv QR.

*bericht bewerkt door DrPhil op 17 dec 2021 19:42

Nog even gestoeid met de QR code op mijn oude Garmin 230.

  1. Hij maakt de QR code alleen zichtbaar op het horloge als ik Connect open heb staan (>??)
  2. De Oostenrijkse scanapp leest de QR code op de 230 met geen mogelijkheid, de QR code is véél te klein. Ook met een beter scherm zal dat niet werken.
    Kortom: beperkt nut en in Oostenrijk zal het niet werken.

Haha, dan word ik toch heel nieuwsgierig naar die broer van @Havana … Is het een risicogroeper die de moderniteit niet heeft ontdekt/niet wil ontdekken, een wappie 2.0 die zelfs geen pinpas heeft, zodat hij niet getracked kan worden, of een keiharde gangster die alleen anderen namens hem appjes laat sturen en een absolute schim is voor de diensten…

Ik neig, gezien de profielnaam van broerlief, heel erg naar het laatste 😁🤟.

Shane op 16 dec 2021 21:01

Mijn broer zou ik het best kunnen omschrijven als een geitenwollensokkentype. Hij is netjes gevaccineerd overigens. Maar hij is gewoon wat ouderwets. Een soort Maarten van Rossem. Een smartphone ziet hij het nut gewoon niet van in. Hij doet wel aan zaken als Google Maps en internetbankieren maar dan gewoon via de computer. Je kan er heel veel van vinden, maar het lijkt me soms ook wel heerlijk rustig :)

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

QRcode: https://apps.garmin.com/nl-NL/apps/91da4a8c-9b46-4819-9aee-4…
QR code viewer: https://apps.garmin.com/nl-NL/apps/6e18745c-4f66-4dd6-b7b4-0…
Op het tabblad compatibele toestellen kun je zien voor welke toestellen het werkt (=de meesten).
QR code: https://apps.garmin.com/nl-NL/apps/d5a23433-7bb6-4ddf-87aa-f…
Compatible oa x45 serie (245, 645 etc)

Je kunt in de Garmin Connect app ConnectIQ-store selecteren, dan je toestel selecteren, en dan krijg je alleen voor dat toestel de compatible apps. Dan zoeken op bv QR.

DrPhil op 17 dec 2021 19:17

Voor een Fenix 6 pro. Maar maakt niet uit, met je links weet ik al voldoende :)
Thx!

In navolging van @Drphil ook nog maar even een verse powerbank besteld zojuist. Komen we de dag wel mee door.

null

Edwin van Riel

Plaats een reactie