Wintersport Inside (deel 3)

Off-topic politiek, die moet ik onthouden. 😂

Bla, bla, bla.

Welkom @Bonfix☃️
Je bent meteen al druk met reageren, beetje actie op het forum is top!
Ik ben dan weer niet onder de indruk van je 3 valleien jaskuh🥶

null

Wel onder de indruk van je snelle planga😎

LA NORMA😍☃️

Die helmgap en bril zijn in ieder geval expertwaardig.

Born to Ride

Welkom @Bonfix☃️
Je bent meteen al druk met reageren, beetje actie op het forum is top!
Ik ben dan weer niet onder de indruk van je 3 valleien jaskuh🥶

null

Wel onder de indruk van je snelle planga😎

Piefke op 27 okt 2022 20:43

Fijn dat je actie kan waarderen.
Om heel eerlijk te zijn: wat een ander vindt of doet ik trek mij daar doorgaans niet zoveel van aan.
Ook niet zo van ‘gevestigde orde’ op een forum.

Stammgäste die dan denken: ik ben de man/vrouw of het onzijdige type want ik ben hier al tientallen jaren dus ik weet het per definitie beter. Maar bedankt voor je complimenten qua bril.

Die helmgap en bril zijn in ieder geval expertwaardig.

Matthias123 op 27 okt 2022 20:47

Zoals deze fijn bedoelde opmerking. Ik voel de warmte!

Even een snelle foto voor het thuisfront met en zonder bril op het hoofd zoals je wellicht hebt gezien in het Mammut verkoop topic maatje M van wie nu de eigenaar maatje groter is geworden.

Je kent dat vast wel, even snel naar vriendinlief die de vraag stelt: waar zit je nou?!
Dan stuur je een blij ei fotootje en een fotootje van hoe je de dag doorbrengt.

Strekking was: KOU en de jas die ik niet bijster fantastisch vond en ook ik weet heb van -25°C.
In de gondel was het een beetje opwarmen geblazen en een goggle, er zijn serieus mensen die daar kapitalen aan uitgeven en de lens behandelen of het een iPhone 14 betreft. Dan is er weer de garde die de helm met vizier prijst.

Ik vind het simpelweg er allemaal niet uitzien en na 2 jaartjes 2 weken in de sneeuw is de bril veelal weer aan vervanging toe.
Geef mij maar een goed sluitende zonnebril (ziet er ook niet uit maar traanogen zijn lastig).

Maar ik laat het je graag zien. Nieuwe jas, nieuwe bril en zonnebril.
Altijd buiten de schoolvakanties om en een fantastische vriendin met humor.

*bericht bewerkt door Bonfix op 27 okt 2022 21:29

Het is al eens gezegd maar toch, er zijn echt veel eikels deze herfst. Het gaat me een wintertje worden. 🤔😜

*bericht bewerkt door bartvwg op 28 okt 2022 07:16

Bla, bla, bla.

Het is al eens gezegd maar toch, er zijn echt veel eikels deze herfst. Het gaat me een wintertje worden. 🤔😜

bartvwg op 28 okt 2022 07:14

Je hebt je toch niet verslikt deze ochtend tijdens het tandenpoetsen?

Dat moet toch wat zijn iedere ochtend, die ‘echte’ vent met zoveel humor in de spiegel. 🫶🏼

Weet iemand al hoe het zit met de drukte op de Fernpass in februari en maart? Vraag het voor een vriend die voor het eerst op wintersport gaat ;)

In september vond ik 'm al best druk. Veel beter zou het niet worden denk ik zo. Beste is om 's nachts te rijden ergens tussen 2 en 3.

Hoeveel sneeuw ligt er trouwens in Oostenrijk in maart? Zal dat nog genoeg zijn?

*bericht bewerkt door Tiny-M op 28 okt 2022 12:02

Het is altijd weer genieten als de eerste persoon in volledige paniek zich meld of er over 2 maanden wel genoeg sneeuw ligt

Born to Ride

Glazen bol al opgepoetst?

Het is altijd weer genieten als de eerste persoon in volledige paniek zich meld of er over 2 maanden wel genoeg sneeuw ligt

Matthias123 op 08 nov 2022 19:11

Hoe heette dat forum lid ook al weer? Was wel een echte champ op dit vlak

Edwin van Riel

Het is altijd weer genieten als de eerste persoon in volledige paniek zich meld of er over 2 maanden wel genoeg sneeuw ligt

Matthias123 op 08 nov 2022 19:11

Hoe heette dat forum lid ook al weer? Was wel een echte champ op dit vlak

evr66 op 08 nov 2022 20:20

Fanatieke L3V ganger toch? Bedoel je die?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Het is altijd weer genieten als de eerste persoon in volledige paniek zich meld of er over 2 maanden wel genoeg sneeuw ligt

Matthias123 op 08 nov 2022 19:11

Hoe heette dat forum lid ook al weer? Was wel een echte champ op dit vlak

evr66 op 08 nov 2022 20:20

Fanatieke L3V ganger toch? Bedoel je die?

Roy83 op 08 nov 2022 20:57

Volgens zijn naam was het een fanatieke freerider…

Born to Ride

Haha een echte @freerider idd. Alive and kicking @freerider? Mss kun je die Val-cenis hanger een hart onder de riem steken? Beetje paniek 2 maande tevoren kan de beste gebeuren toch?

Edwin van Riel

Ach de laatste keer dat m’n vakantie niet doorging was niet vanwege te weinig sneeuw. 1 fantastische dag in Frankrijk gehad en mocht weer terug.
Nu maar duimen dat er in januari flink sneeuw valt. We gaan naar een lager gelegen gebied dus je weet het nooit 😱

Getverdrie mannen en vrouwen, door vastgoedperikelen en daaruitvolgende verhuisplannen heb ik dit forum een tijdje uit 't oog verloren.😥

Nu moet ik 132 nieuwe topics en reacties bijlezen…🙄😨🥶

Ik hoop dat de eerste sneeuw zich niet te snel meldt wegens voorlopig géén tijd ( egoistje dat ik ben) 😁🤣😍

Born to run. B.S.

Tiens, ik dacht gisteren nog: waar ziet die @dan58 tegenwoordig uit te hangen?
En daar hebt ge hem dan ineens. :p

Bla, bla, bla.

Haha een echte @freerider idd. Alive and kicking @freerider? Mss kun je die Val-cenis hanger een hart onder de riem steken? Beetje paniek 2 maande tevoren kan de beste gebeuren toch?

evr66 op 08 nov 2022 21:11

Ik lees net dat de seizoensopening in ValTho wordt uitgesteld wegens te hoge temp en te weinig wit poeder, dus beetje paniek is best gepast!

Haha een echte @freerider idd. Alive and kicking @freerider? Mss kun je die Val-cenis hanger een hart onder de riem steken? Beetje paniek 2 maande tevoren kan de beste gebeuren toch?

evr66 op 08 nov 2022 21:11

Ik lees net dat de seizoensopening in ValTho wordt uitgesteld wegens te hoge temp en te weinig wit poeder, dus beetje paniek is best gepast!

Marijnt op 14 nov 2022 16:04

Had even contact met ze, boven is het ok, maar lager nog onvoldoende, dus niet genoeg om terug te kunnen skiën.

Edwin van Riel

Bron: https://speld.nl/2023/01/07/skivakantie-in-gevaar-klimaatver…

Skivakantie in gevaar: klimaatverandering raakt de rijken het hardst
7 januari 2023 door Matthijs van Rumpt en Bas van der Meulen

De winters worden steeds warmer en daarmee raken de skivakanties in gevaar. Dat bewijst nog maar eens wat we eigenlijk al wisten: klimaatverandering raakt de rijken altijd het hardst.

‘Het is heel oneerlijk’, zegt de 28-jarige Rosanne uit Baarn. Ze moet het dit jaar in Oostenrijk opnieuw doen met pistes van opgespoten sneeuw. ‘Waarom nu precies onze skivakantie? De 1 procent moet weer alle klappen vangen en de 99 procent kan fluitend het leven door. Ik heb het gevoel dat die enorme groep mensen daar niet genoeg bij stilstaat.’

‘Het is heel goed dat deze beelden worden gedeeld’, zegt ook de 58-jarige skifanaat Alfons. ‘Groene weiden met een klein spoor nepsneeuw, zonder jas de piste afdalen, voor ons is dat iedere dag van de vakantie de harde realiteit, maar andere mensen zullen hier nooit zelf mee te maken krijgen. Daarom is het belangrijk dat wij ons verhaal vertellen.’

‘Het is domweg ironisch’, meent Alfons. ‘Wij doen verreweg het meest om het broeikaseffect te versterken, maar ondervinden nu wel de grootste nadelen. Vroeger zette ik op wintersport altijd de champagne buiten, maar als ik dat nu doe wordt de fles nauwelijks koud. Daar betaal je toch geen honderden euro’s voor, voor een glas lauwe pis. Maar daar hoor je de jan modaal dan weer niet over.’

Rosanne is iets optimistischer dan Alfons. Zij denkt de komende jaren nog wel te overleven, ondanks de klimaatgerelateerde ontberingen. ‘We hebben een groot aanpassingsvermogen, dat wordt nog weleens onderschat. Ik pak nu gewoon het vliegtuig zodra er ergens een vlokje sneeuw valt. Nu kan dat nog en die ervaring kunnen ze dan later in ieder geval niet meer van je afpakken.’

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Vroeger zette ik op wintersport altijd de champagne buiten, maar als ik dat nu doe wordt de fles nauwelijks koud. Daar betaal je toch geen honderden euro’s voor, voor een glas lauwe pis. Maar daar hoor je de jan modaal dan weer niet over.’

Veenhoorn op 07 jan 2023 18:39

Oh, hoe toevallig!
Ik dacht laatst dat ik die oesters toch maar beter snel moest opeten voor het ijs eronder smolt.
Godzijdank was ik op tijd klaar. 🥵

Bla, bla, bla.

Iemand @DrPhil onlangs nog gesproken?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Heb nog weleens privé contact, maar dat is nu enkele weken geleden.

Hen48

Iemand @DrPhil onlangs nog gesproken?

Shane op 10 jan 2023 21:50

het gaat mij niet aan, maar hij werd een week of twee geleden (naar mijn idee onterecht) terechtgewezen door de moderator

Hij zal dan wel weer geblokt zijn, zoals al met meer accounts van hem gebeurd is. Gezien de reacties zou het me niet verbazen als hij nu Linzen heet.

Born to Ride

Bron: https://speld.nl/2023/01/07/skivakantie-in-gevaar-klimaatver…

Skivakantie in gevaar: klimaatverandering raakt de rijken het hardst
7 januari 2023 door Matthijs van Rumpt en Bas van der Meulen

De winters worden steeds warmer en daarmee raken de skivakanties in gevaar. Dat bewijst nog maar eens wat we eigenlijk al wisten: klimaatverandering raakt de rijken altijd het hardst.

‘Het is heel oneerlijk’, zegt de 28-jarige Rosanne uit Baarn. Ze moet het dit jaar in Oostenrijk opnieuw doen met pistes van opgespoten sneeuw. ‘Waarom nu precies onze skivakantie? De 1 procent moet weer alle klappen vangen en de 99 procent kan fluitend het leven door. Ik heb het gevoel dat die enorme groep mensen daar niet genoeg bij stilstaat.’

‘Het is heel goed dat deze beelden worden gedeeld’, zegt ook de 58-jarige skifanaat Alfons. ‘Groene weiden met een klein spoor nepsneeuw, zonder jas de piste afdalen, voor ons is dat iedere dag van de vakantie de harde realiteit, maar andere mensen zullen hier nooit zelf mee te maken krijgen. Daarom is het belangrijk dat wij ons verhaal vertellen.’

‘Het is domweg ironisch’, meent Alfons. ‘Wij doen verreweg het meest om het broeikaseffect te versterken, maar ondervinden nu wel de grootste nadelen. Vroeger zette ik op wintersport altijd de champagne buiten, maar als ik dat nu doe wordt de fles nauwelijks koud. Daar betaal je toch geen honderden euro’s voor, voor een glas lauwe pis. Maar daar hoor je de jan modaal dan weer niet over.’

Rosanne is iets optimistischer dan Alfons. Zij denkt de komende jaren nog wel te overleven, ondanks de klimaatgerelateerde ontberingen. ‘We hebben een groot aanpassingsvermogen, dat wordt nog weleens onderschat. Ik pak nu gewoon het vliegtuig zodra er ergens een vlokje sneeuw valt. Nu kan dat nog en die ervaring kunnen ze dan later in ieder geval niet meer van je afpakken.’

Veenhoorn op 07 jan 2023 18:39

Nouveau riche… die weten niet dat je Champagne het best kan drinken op 10 graden.

Hij zal dan wel weer geblokt zijn, zoals al met meer accounts van hem gebeurd is. Gezien de reacties zou het me niet verbazen als hij nu Linzen heet.

Matthias123 op 11 jan 2023 05:53

Ik dacht zeker dat ie bij jou zat te buurten, zo’n goede vriendjes dat jullie zijn. 😂😂😂

*bericht bewerkt door bartvwg op 11 jan 2023 07:14

Bla, bla, bla.

Iemand @DrPhil onlangs nog gesproken?

Shane op 10 jan 2023 21:50

het gaat mij niet aan, maar hij werd een week of twee geleden (naar mijn idee onterecht) terechtgewezen door de moderator

yoguido op 10 jan 2023 23:35

Inderdaad. Ik heb genoeg van die forumpolitie hier.
Thx voor de support.

https://nos.nl/artikel/2462056-dr-phil-stopt-na-21-jaar-met-…

Kan geen toeval zijn…

VBas op 02 feb 2023 12:12

Zal er nu iets genaamd Liezen ofzo terug komen op tv? hier is het tenslotte ook zijn reincarnatie. Alhoewel, iets van Uhhdinges was ook nooit een tv progromma terwijl dat ook een nick van hem is geweest.

Born to Ride

Plaats een reactie