thermo ondergoed

@Gaston geen idee of decahtlon ook merino verkoopt, ik ben super tevreden over mons royal, bergans en Supernatural, dus houd het daarbij.

Ik draag dan een boxer als ondergoed en daarover een thermobroek en nee, niet meerdere dagen (ieuw)…

Hahaha ieew. Ik snap je hoor, ook ik doe elke dag een schone boxer aan😅. Maar was meer practisch bedoeld.

Dan wordt t nog even sparen om 6 stuks merino boxers te krijgen voor een skivakantie.

Echter prioriteit 14 als ik zie wat ik aan gear nog allemaal wil en mn beschikbare budget. Voorlopig dus nog een natte katoenen naad. Voor de kerst eens eentje vragen!

*bericht bewerkt door Gaston op 23 nov 2017 09:28

Tijd voor een uitpakparty?!

Het merk Icebreaker heeft super thermisch ondergoed met Merinowol. Als we gaan trekken is gewicht belangrijk en dit ondergoed door de merinowol kan je 5 dagen dragen zonder dat het begint te ruiken en goed warmte isolerend.

Ronald op 27 dec 2011 10:33

Hebben wij ook. Investering echt waard. Dan wel de 320 serie nemen.

Als je over prijs en kwaliteit hebt. Ik heb mijn ice breacker winterkleding nu ongeveer 10 jaar misschien wel langer dus gemiddeld kost me dus ongeveer 5 A 6 euro voor een shirt of broek. Dus is in aanschaf duur maar uit eindelijk goedkoop

*bericht bewerkt door miepmiep op 23 nov 2017 22:53

De 320 serie, wat is je argument om die te nemen @miepmiep ?

Icebreaker geeft zelf aan dat de dikkere series warmer zijn dus 320 lijkt me echt voor diepvriestemperaturen.

Ik heb zelf een Icebreaker 200 shirt en dat vindt ikzelf lekker en niet te heet.

Tijd voor een uitpakparty?!

De 320 serie, wat is je argument om die te nemen @miepmiep ?

Icebreaker geeft zelf aan dat de dikkere series warmer zijn dus 320 lijkt me echt voor diepvriestemperaturen.

Ik heb zelf een Icebreaker 200 shirt en dat vindt ikzelf lekker en niet te heet.

Gaston op 23 nov 2017 22:53

Die hebben rits in de shirt zitten , zeg maar een beetje een col. Kan je open zetten. Bij 200 serie bevries ik denk. ik . Ik heb alleen 320 aan en niets anders er over.

*bericht bewerkt door miepmiep op 23 nov 2017 23:00

Waarom niet gewoon microvezel boxers? Ideaal voor dagelijks gebruik, want niet warm en perfect vochtafvoerend. In een flinterdun merino truitje heb ik het al snel bloedheet, laat staan in een boxer…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik gebruik de Rab Pull on en de Mammut neothermo als base layer. Erg fijn spul. Hebben allebei een rits.
Zie ook deze link:
https://www.switchbacktravel.com/best-baselayers

*bericht bewerkt door DrPhil op 23 nov 2017 23:10

@miepmiep aha jij hebt een base later 320 en dan een ongevoerde shell ofzo? Want dan snap ik dat wel hoor.

Ik zweet al enorm met de 200 en daarover meteen Mn gevoerde jas. Maar dat ligt meer aan de jas, tijd voor 3 lagen systeem een keer

En dan dus base 200 - fleece tussenlaag /dons bij echt koud - shell

Tijd voor een uitpakparty?!

Bij de Decathlon 1 broek en 2 shirts halen, dat is goedkoop en moet genoeg zijn. Voor een eerste skivakantie moet je echt dat dure spul niet gaan aanschaffen hoor. Shirtje om de dag dragen en tussendoor uithangen en zonodig even uitspoelen.
Als ik geen thermobroek aandoe ga ik veel te veel zweten in de skibroek, dan voelt een thermobroek veel fijner.

Echt thermisch ondergoed draag ik niet. Heb iets meer uitgegeven aan een goede skijas en broek.
Ik pak altijd wel een legging mee of wat er tegenwoordig veel wordt gedragen zowel door mannen als vrouwen is een panty. Tegenwoordig worden deze ook verkocht bij decathlon voor mannen/vrouwen.

@Shane ik denk dat iedereen andere voorkeur heeft van materiaal. Mijn huid reageert beter op natuurlijke stoffen dan synthetisch, daarnaast is merino veel minder stinkend. Vreemd dat je het zo snel warm krijgt erin, mijn filosofie is dat je andere lagen dan te warm zijn haha.
@Anki bedoel je dan de merino collectie van Decathlon? Ik weet nu al dat ik de komende jaaaren wil blijven skiën en draag mijn merino shirtjes ook in het dagelijks leven in de winter. Maar ik wil zeker eens een merino shirtje van daar proberen, de prijs is aantrekkelijk.
@DrPhil bedankt voor de link! Erg nuttig. Ik ga er eens in duiken.
@carlbelgie voor mij is thermokleding (of liever base layer) een must voor de zweet af te vangen. De duurdere jassen zijn in mijn bevinding juist dunner en koeler (wel beter ademend) maar functioneren naar mijn mening júist goed met een base layer eronder. Maar als jij er tevreden mee bent prima natuurlijk!

Tijd voor een uitpakparty?!

Jammer van Icebreaker vind ik dat de shirtjes vrij kort zijn. Hoe zit dat bij de mammut @DrPhil? En zit mammut lekker strak op de huid?

Tijd voor een uitpakparty?!

De Rab valt vrij lang en zit wat losser. De Mammut zit strak, is echt lang maar kruipt wel iets omhoog (niet veel). De Mammut is echt second skin. Persoonlijk vind ik de Rab het lekkerst.
Het is allebei Polargrid fleece.

Onder de Rab zou je nog een dunne baselayer, bv Odlo Light, kunnen dragen. Onder de Mammut niet.
Voor de duidelijkheid: ik heb ook verschillende soorten Odlo base layers. Dun, dik, strak, losser enz. Alleen nog geen Odlo Revolution. Dat is deels Merino.
Geen van allen gaan bij mij stinken.

*bericht bewerkt door DrPhil op 24 nov 2017 13:08

Ah ok. Ja ik zweer nog altijd bij merino vanwege t gevoel op de huid. Maar ik zoek wel een alternatief voor Icebreaker omdat ik tussen maat S en M (S voor de next to skin fit), M voor de lengte, val. En heb S thuis.

Maar eens gaan passen bij Bever ofzo

Tijd voor een uitpakparty?!

@Shane ik denk dat iedereen andere voorkeur heeft van materiaal. Mijn huid reageert beter op natuurlijke stoffen dan synthetisch, daarnaast is merino veel minder stinkend. Vreemd dat je het zo snel warm krijgt erin, mijn filosofie is dat je andere lagen dan te warm zijn haha.

@Anki bedoel je dan de merino collectie van Decathlon? Ik weet nu al dat ik de komende jaaaren wil blijven skiën en draag mijn merino shirtjes ook in het dagelijks leven in de winter. Maar ik wil zeker eens een merino shirtje van daar proberen, de prijs is aantrekkelijk.

@DrPhil bedankt voor de link! Erg nuttig. Ik ga er eens in duiken.

@carlbelgie voor mij is thermokleding (of liever base layer) een must voor de zweet af te vangen. De duurdere jassen zijn in mijn bevinding juist dunner en koeler (wel beter ademend) maar functioneren naar mijn mening júist goed met een base layer eronder. Maar als jij er tevreden mee bent prima natuurlijk!

Gaston op 24 nov 2017 12:54

Klopt merino wol stink je stuk minder je kleding dan synthetische spul.

Ik heb ook ski sokken icebreaker normaal moest ik mijn schoenen echt buiten zetten om te luchten. Nu ik die sokken heb nergens last meer van.

[quote]Echt thermisch ondergoed draag ik niet. Heb iets meer uitgegeven aan een goede skijas en broek.
Ik pak altijd wel een legging mee of wat er tegenwoordig veel wordt gedragen zowel door mannen als vrouwen is een panty. Tegenwoordig worden deze ook verkocht bij decathlon voor mannen/vrouwen.

[post]carlbelgie op 24 nov 2017 09:47[/post][/quot

Hier ook goede jas en broek. Maar toch heb ik wel wollen onder kleding nodig.

@miepmiep aha jij hebt een base later 320 en dan een ongevoerde shell ofzo? Want dan snap ik dat wel hoor.

Ik zweet al enorm met de 200 en daarover meteen Mn gevoerde jas. Maar dat ligt meer aan de jas, tijd voor 3 lagen systeem een keer

En dan dus base 200 - fleece tussenlaag /dons bij echt koud - shell

Gaston op 24 nov 2017 09:06

Is de puly versie en daaroverheen mijn winterjas en ook icebreaker broek, want zonder in mijn skibroek vind ik vreselijk. en skisokken. Het is lekker warm en vind temperatuur regeling van je lichaam beter en ook vochtafvoer gaat beter. Voorheen had craft en had daar met extreem kou veel sneller koud dan nu.

Ah ok. Ja ik zweer nog altijd bij merino vanwege t gevoel op de huid. Maar ik zoek wel een alternatief voor Icebreaker omdat ik tussen maat S en M (S voor de next to skin fit), M voor de lengte, val. En heb S thuis.

Maar eens gaan passen bij Bever ofzo

Gaston op 24 nov 2017 13:13

icebreaker is niet mijn merk. Het valt bij mij altijd als een tent om mijn lichaam.
Zowel de Rab als de Mammut vallen qua maat precies volgens het boekje. Mammut valt normaliter bij mij altijd veel te kort. Een grotere maat heeft dan veel te lange armen - Mammut is meestal een echte klimmerssnit: kort met apenmouwen. De base layer is de enige die bij mij goed valt.
Ik denk dat Bever de Rab noch de Mammut heeft. Ik heb ze allebei online gekocht.
Powergrid voelt extreem zacht aan op de huid.

*bericht bewerkt door DrPhil op 24 nov 2017 13:28

Ik vind mezelf niet stinken in mijn microvezel boxertjes hoor, maar het staat iedereen vrij om te komen ruiken. :P
@Gaston, qua warm hebben had ik het vooral over dagelijks gebruik van de boxers buiten de wintersport om… ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane welke merino boxer had jij weet je het merk en type?

Ik laat @DrPhil graag proefruiken😘

Tijd voor een uitpakparty?!

Off-topic: ik vind een winddichte jas (maar dan ook echt winddicht) belangrijker dan de onderlagen.

Helly Hansen @Gaston

I can stick uphill ice, on my saucer...

Off-topic: ik vind een winddichte jas (maar dan ook echt winddicht) belangrijker dan de onderlagen.

DrPhil op 24 nov 2017 13:42

Ik vind dat als je het koud hebt je niet hard genoeg skiet ;). Of gaan we nu teveel offtopic?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Off-topic: ik vind een winddichte jas (maar dan ook echt winddicht) belangrijker dan de onderlagen.

DrPhil op 24 nov 2017 13:42

Ik beide

Off-topic: ik vind een winddichte jas (maar dan ook echt winddicht) belangrijker dan de onderlagen.

DrPhil op 24 nov 2017 13:42

Ik vind dat als je het koud hebt je niet hard genoeg skiet ;). Of gaan we nu teveel offtopic?

Shane op 24 nov 2017 13:51

Dat klopt, maar in de lift kun je niet skiën.

@Shane ik denk dat iedereen andere voorkeur heeft van materiaal. Mijn huid reageert beter op natuurlijke stoffen dan synthetisch, daarnaast is merino veel minder stinkend. Vreemd dat je het zo snel warm krijgt erin, mijn filosofie is dat je andere lagen dan te warm zijn haha.

@Anki bedoel je dan de merino collectie van Decathlon? Ik weet nu al dat ik de komende jaaaren wil blijven skiën en draag mijn merino shirtjes ook in het dagelijks leven in de winter. Maar ik wil zeker eens een merino shirtje van daar proberen, de prijs is aantrekkelijk.

@DrPhil bedankt voor de link! Erg nuttig. Ik ga er eens in duiken.

@carlbelgie voor mij is thermokleding (of liever base layer) een must voor de zweet af te vangen. De duurdere jassen zijn in mijn bevinding juist dunner en koeler (wel beter ademend) maar functioneren naar mijn mening júist goed met een base layer eronder. Maar als jij er tevreden mee bent prima natuurlijk!

Gaston op 24 nov 2017 12:54

Voor de topic starter (die voor het eerst gaat en weinig geld heeft) bedoelde ik te zeggen dat hij nu gewoon 1 goedkope broek en 2 goedkope thermoshirtjes van de Decathlon koopt. Dat is prima voor een weekje skiën. Wil je investeren en ga je het vaker en intensiever dragen dan zou ik ook merino aanschaffen.

Ik kon t niet laten en heb vandaag voor mn vriendin voor kerst een merino base layer gekocht, ben benieuwd wat ze ervan vindt want ze heeft nu alleen synthetisch van de Lidl.

Hier een andere dame die ervaring heeft met het merk Kari Traa? Ik vind het er super leuk uitzien, vinden veel vrouwen niet onbelangrijk denk ik. (Heb het Vrang shirt gekocht)

*bericht bewerkt door Gaston op 25 nov 2017 22:31

Tijd voor een uitpakparty?!

Heb gewoon een thermo shirtjes van de Lidl, voeren vocht snel af, dus snel weer droog en stinken niet. Gebruik, die al jaren, gewoon iedere dag een schone, werkt prima. Goed spul voor een scherpe prijs.

*bericht bewerkt door Rob64 op 25 nov 2017 23:16

Plaats een reactie