thermo ondergoed

Ben ik het niet helemaal mee eens. Er is ook best Thermo Ondergoed wat gewoon goed is én betaalbaar. Ik heb paar maanden terug wat van RJ Thermo besteld. Bevalt goed. Je kan hier eens kijken http://www.ondergoedshoppen.nl/Thermo-Ondergoed-RJ-Bodywear-…

Hoe zit het met merino wool en jeuk?

Geen jeuk, ik iig niet

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Alleen als je je een paar dagen niet wast:-)

Omdat de ‘haren’ van merinoschapen veel langer zijn dan van gewone schapen heeft een centimeter draad minder uitstekende stukjes haar ‘wol’ daarom, prikt merinowol niet in tegenstelling tot gewoon wol. Mocht het wel prikken bij eerste keer dragen, een keertje in de wasmachine en hij prikt echt niet meer (zijn de losse draden)

Click. Click. Peace

Ik dacht dat de haren van de merinoschapen dunner zijn en de wol met een hogere dichtheid geweven kan worden, dat het daarom niet prikt.

Tegenwoordig zijn er ineens zoveel merken met merinowol, dat ik een beetje achterdochtig wordt of alles wel merinowol is.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Kleding 's avonds op het balkon hangen, in de ochtend weer een fris shirt. Wel even buiten het bereik van sneeuw houden.

En als ze gaan pillen kun je ze een keer met een spijkerbroek samen in de was doen, dan schuren de pluisjes er weer af. Bij icebreaker zit er trouwens bij het waslabeltje een tweede label met daarop een code van het betreffende schaap dat de wol geleverd zou hebben. Hoe ze de wol van verschillende schapen appart kunnen houden voor verschillende kledingstukken is me een raadsel maar het idee is leuk.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Vraagje over de verschillende lijnen van Craft. Ik twijfel tussen shirts in de Warm lijn (volgens diverse sites tussen de -30 en 0 graden) en de Be Active Extreme (voor tussen de 0 en 15 graden). Ik heb al een shirt in de Active Extreme lijn en die bevalt eigenlijk prima. Volgend seizoen echter naar Sölden in de 1e week januari en dan kan het flik koud zijn. Wat denken jullie?

PS ik heb het niet snel koud op de berg.

http://www.craftwear.nl/34/homecraft-herenthermokledingcraft…

http://www.craftwear.nl/33/homecraft-herenthermokledingcraft…

@Cheizz heeft de be active en ik heb de warm, ik zweet praktisch niet, maar heb het ook niet snel warm of koud. Ik vind hem heel fijn, hij ademt ook heel goed. De twee hebben wel een heel ander materiaal en pasvorm, de be active zit wat losjes om je lichaam en de warm zit strak en voelt wat synthetischer aan. Als je blij bent met de active qua materiaal en pasvorm, zou ik voor die gaan. Als je goed gebruik maakt van het laagjes systeem (thermo, fleece/midlayer, (on)gevoerde jas) moet dit ook warm genoeg zijn. Ik vind het fijn als het wat strakker aan zit en heb het niet echt snel te warm, daarom heb ik voor de warm gekozen. Mijn vader heeft denk ik 10, 15 jaar geleden iets soortgelijks als de be active gekocht en die is nu net aan vervanging toe, het is echt goed spul.

Serfaus

Heb zelf 2 setjes Craft Active - dit is alleen voor het afvoeren van vocht. Draag zowel de broek als het shirt altijd als base als ik in de sneeuw ben. Met daaroverheen indien zonnetje schijnt alleen snowboardjas en als het echt koud is nog een lekker fleece vest. Meer eigenlijk nog niet nodig gehad. Nooit te koud of te warm gehad, eigenlijk altijd precies goed

Hi Karlijn, dank voor het delen van je ervaring. Ik denk dat ik het dan gewoon bij de Active Xtreme ga houden.

Ik gebruik nu al een jaar of 3 thermo setjes van de LIDL en deze bevallen prima. Ik heb ook kraft maar vind de strakkere modellen van de LIDL toch net ff lekkerder zitten. En voor €20 ong voor een setje vind ik het prima kwaliteit.

Member of global cooling initiative

Als ik ga skieen draag ik meestal ook een boxer aan en wel eentje van dikkere kwaliteit.

Als ik ga skieen draag ik meestal ook een boxer aan en wel eentje van dikkere kwaliteit.

ininter op 15 jun. 2014 01:33

Ik denk dat een normale boxer in combinatie met je thermo ondergoed wel goed genoeg is, anders trek je dubbel thermo ondergoed aan.

-spam-

Ik draag veel Craft spul bij fietsen, hardlopen, skiën en golf, zeer blij mee en gaat echt jaren mee. Je moet een beetje geluk hebben met aanbiedingen, zoals nu bijvoorbeeld bij Zalando. 2 x lange mouwen ondershirt voor 40 euro! Dat is echt heel goedkoop. Dit betreft dan de active lijn en niet de warme. Ik heb net 2 x 2 setjes binnen gekregen en zit prima.

https://www.zalando.nl/sports-heren/craft/

ps Zal zeker op andere plekken te koop zijn want is een standaardpakket vanuit Craft zelf

Veel mensen gebruiken de naam thermo ondergoed en denken dan dat het alleen is bedoeld om je warm te houden. Thermo ondergoed is eigenlijk technisch ondergoed dat voornamelijk goed vocht en zweet afdrijft. Als je huid nat is door zweet en je koelt af, dan krijg je het koud. Technisch ondergoed zorgt er voor dat je zweet wordt afgevoerd naar je tweede laag kleding. Je huid blijft droog en warm. Katoen neemt zweet heel goed op, maar laat het heel slecht los. Katoen blijft dus nat en daarom krijg je het op ten duur koud als je stopt met bewegen.
Ik gebruik zelf altijd technisch ondergoed bij skien en fietsen (race en mountainbike). Veel van craft en odlo, maar ook merino wol broeken en shirts. Ik draag of een Gore tex softshel broek/jas of een gore tex shell broek en jas en dan is een thermo broek en shirt warm en fijn op de huid. Als tweede laag altijd een fleece en dan mijn jas. Als het echt extreem is op de berg dan nog een 4 e laag door dubbel thermo shirt aan te doen of een dikkere fleece als tweede laag.

De duurdere merken zijn doorgaan qua pasvorm en kwaliteit wat beter, maar ook erg duur. Deze spullen koop je het liefst in de sale. Als een huismerk goed bevalt qua pasvorm en functionaliteit, dan is er niets mis mee. Mijn ervaring is dat Craft, Falke, Odlo, Haglofs en Icebreaker erg fijn zijn, maar het belangrijkste is pasvorm. Zit het shirt lekker en hoe voelt het op de huid. Als dit niet naar je zin is, is zelfs het duurste shirt z’n geld niet waard imho.

Als de TS het snel koud heeft, dan denk ik dat thermo ondergoed wel aan te raden is, naast gewoon katoenen ondergoed.
Ik heb zelf een aantal verschillende shirts (van sportzaak, H en M en decathlon), aangezien ik destijds ook niet zo goed in de slappe was zat en liever skilessen wilde betalen, dan duur thermo ondergoed. Op dit vlak is het (net als met vele dingen zo): als je niet weet hoe goed een 70 euro shirt zit, mis je er geloof ik niks aan.

Verder vind ik dat sommige mensen hier een beetje laconiek reageren in de trant van ‘kom op, dat is toch niet zo duur…’ Nu kan ik uit ervaring vertellen: als student of net als beginner is het wél duur. Er zijn veel dingen die je aan wil schaffen. Je hebt de vakantie, huur, skipas en eventueel les. Dit zijn standaard dingen, waar nog een volledige uitrusting bij komt kijken met jassen, broeken, thermo-ondergoed, helm, handschoenen etc… Geen verbazing dat je geen 70 euro uitgeeft voor je eerste set ondergoed.

Kortom: de TS vraagt naar wat budget ondergoed, wat er voldoende is. In mijn ervaring kan ik zeggen dat het goedkoopste shirt van de Decathlon (5,95) een erg aardige prijs/kwaliteit verhouding heeft. Prima keuze voor 1 of 2 keer wintersporten. :)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Mee eens voor een setje onderkleding is het flink prijzig zeker als je het niet zoveel draagt. Sinds mijn vorige reactie in deze post, over LIDL thermo, heb ik doormiddel van sale verschillende merken thermo gekocht waaronder Craft en Canterburry. Mijn LIDL setjes kunnen daar nog prima in mee, dus ik persoonlijk merk geen verschil tussen de A en B merken. Ik de draag de thermo niet allen bij het skieën trouwen maar ook bij het fietsen en hockeyen.

Trouwens van de week nog een set craft be active (shirt,broek) voor zoonlief besteld mannen maat S voor €24,- inclusief verzendkosten op Amazon.de

Member of global cooling initiative

Op een gegeven moment is goed goed. 70 EUR voor thermo shirt en broek vind ik echt veel te veel. Dat kan zeker een heel stuk goedkoper. Koop het beste spul van bv. de Hema in de opruiming en je bent spekkoper.

Zoals reeds beschreven is de primaire functie van thermo vocht afdrijven en niet opwarmen. Ik loop heel het jaar 3x in de week hard, en draag nooit een thermo shirt. Een goed hardloopshirt (ook een ‘‘winterproof’’ versie), zal altijd vocht afdrijven.

Ik heb er dit jaar ook over gedacht om een duur setje aan te schaffen. Uiteindelijk voor eenzelfde prijs een hele lading aan ondershirts (ook 100% merino wol) en fleece laagjes besteld bij Decathlon van hun huismerk en een ander goedkoop merk (Queshua).

Op deze manier kan ik veel combineren en heb ik genoeg keuze. Ze zitten goed en werken voor mij perfect! Hier kan je echt geen miskoop aan doen.

Queshua is inderdaad prijs/kwalitatief erg goed met doorgaans al hun producten.

Volgens mij is er (veel) meer te koop dan Craft. Craft is goed, maar ook aan de dure kant. Ik draag in de winter altijd een thermo shirt van de Hema (de duurste lijn) tijdens het hardlopen. Bevalt me prima, niet duur en er is nog steeds geen slijtage zichtbaar (3e seizoen inmiddels).

CY325i op 30 jan 2012 11:37

Ik laatst broek en shirt met lange mouw van craft rond de 40 euro

Veel mensen gebruiken de naam thermo ondergoed en denken dan dat het alleen is bedoeld om je warm te houden. Thermo ondergoed is eigenlijk technisch ondergoed dat voornamelijk goed vocht en zweet afdrijft. Als je huid nat is door zweet en je koelt af, dan krijg je het koud. Technisch ondergoed zorgt er voor dat je zweet wordt afgevoerd naar je tweede laag kleding. Je huid blijft droog en warm. Katoen neemt zweet heel goed op, maar laat het heel slecht los. Katoen blijft dus nat en daarom krijg je het op ten duur koud als je stopt met bewegen.

poppiholla op 26 jan 2016 21:53

Vandaar dat ik het vreemd vind dat sommige mensen een katoenen boxer/slip dragen met daarboven een laag thermisch ondergoed. In de zone van je kruis, waar je toch nogal wat kan zweten, blijft het vocht gewoon in je boxer ipv afgevoerd te worden.

Ik heb sinds dit jaar een merinobroek (260) en -shirt (200) van Icebreaker en ben er alleszins heel tevreden van.

Kwam laatst thermo kleding van het Tsjechische Sensor activewear tegen, leuke en betaalbare Europese kwaliteit, zie http://www.antrekk.nl/thermo-ondergoed

Ik blijf toch echt bij odlo. Heerlijk spul

echte mannen lopen naar boven,

Veel mensen gebruiken de naam thermo ondergoed en denken dan dat het alleen is bedoeld om je warm te houden. Thermo ondergoed is eigenlijk technisch ondergoed dat voornamelijk goed vocht en zweet afdrijft. Als je huid nat is door zweet en je koelt af, dan krijg je het koud. Technisch ondergoed zorgt er voor dat je zweet wordt afgevoerd naar je tweede laag kleding. Je huid blijft droog en warm. Katoen neemt zweet heel goed op, maar laat het heel slecht los. Katoen blijft dus nat en daarom krijg je het op ten duur koud als je stopt met bewegen.

poppiholla op 26 jan 2016 21:53

Vandaar dat ik het vreemd vind dat sommige mensen een katoenen boxer/slip dragen met daarboven een laag thermisch ondergoed. In de zone van je kruis, waar je toch nogal wat kan zweten, blijft het vocht gewoon in je boxer ipv afgevoerd te worden.

ZorbaR op 27 jan 2016 17:08

…daar heb je gelijk in een daar had ik nog niet zo over nagedacht… al moet ik zeggen dat ik toch gewoon ondergoed onder m’n thermo zal blijven dragen gewoonweg omdat ik het frisser vind omdat ik niet voor elke dag een nieuw setje thermos heb ;)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@Quisa2 Er is ook thermisch ondergoed (boxers, slips e.d.) verkrijgbaar!

@Irene ja dat klopt maar elk gerenomeerd merk vraagt makkelijk 30 euro voor een merino boxershort.
Misschien heeft decathlon ook fijne?

Wat ik me afvroeg, gezien de antibacteriële werking van de merino boxers, zijn er ook mensen die deze meerdere dagen dragen?

En, andere vraag, draag je dan een merino boxer onder je base layer merino broek of doet die lange broek dan dienst als onderbroek?

Elke dag een setje is inderdaad erg prijzig, al zou je die boxers natuurlijk ook in het dagelijks leven kunnen gebruiken.

Tijd voor een uitpakparty?!

Plaats een reactie