The north face ZINNIA (snowboard/ski) jas

En, Ja ik heb inmiddels de conclusie getrokken dat het gele jassen terug gaat naar Zalando.

jessehuijers op 7 dec 2017 17:11

Nee!! Niet doen, prachtige jas! Koop gewoon een lichte hardshell er bij, wedden dat het 90% van de tijd toch warm genoeg is of zelfs te warm. Gewoon een goede eerste laag en een dunne longsleeve er onder en je kunt prima dit seizoen door. Kijk je volgend jaar weer verder.

HN65 op 7 dec 2017 17:20

Die had hij er al bijgezocht. TNF, waterdicht, € 70. Maar dat werd hier helemaal afgebrand. Ik geef het op.

*bericht bewerkt door DrPhil op 07 dec 2017 17:32

En, Ja ik heb inmiddels de conclusie getrokken dat het gele jassen terug gaat naar Zalando.

jessehuijers op 7 dec 2017 17:11

Nee!! Niet doen, prachtige jas! Koop gewoon een lichte hardshell er bij, wedden dat het 90% van de tijd toch warm genoeg is of zelfs te warm. Gewoon een goede eerste laag en een dunne longsleeve er onder en je kunt prima dit seizoen door. Kijk je volgend jaar weer verder.

HN65 op 7 dec 2017 17:20

Die had hij er al bijgezocht. TNF, waterdicht, € 70. Maar dat werd hier helemaal afgebrand. Ik geef het op.

DrPhil op 7 dec 2017 17:28

Wat een onzin mensen. Ik ben dan wel echt geen koukleum maar dat is toch een prima combi, en mooi bovendien. Goede eerste laag erbij en hele dunne 2nd layer en je bent klaar. Ik durf de gok aan dat je 90% van de tijd je hardshell niet eens nodig hebt

Met die dunne mouwen? :o
Een beetje wind in een skilift op 2000+m en je bent oppervlakkig bevroren!

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

…nou als je googled kom je al een aardig end.
Overigens om een lans te breken vopr de onderste Wed’ze jas: ik ken iemand die daar het complete pak van heeft gekocht en dat zag er naar uit als een perfecte prijs/kwaliteit verhouding: met allerlei snufjes.

Overigens: voor 3 weken per jaar zou ik wel een aantal snufjes overwegen zoals die pitzips bijvoorbeeld. De kans dat je dan nl verschillende condities tegenkomt is groter en je wil je met alle condities comfortabel kunnen voelen.

null
null

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Met die dunne mouwen? :o
Een beetje wind in een skilift op 2000+m en je bent oppervlakkig bevroren!

Quisa2 op 7 dec 2017 19:02

Nou, met zijn hardshell aan zou voor mij vodoende zijn, dat zijn dan 4 lagen. Maar je opmerking brengt wel een andere vraag @jessehuijers waar ga je eigenlijk naar toe?

Gewoon dikke baselayer met lange mouwen eronder.

Met die dunne mouwen? :o

Een beetje wind in een skilift op 2000+m en je bent oppervlakkig bevroren!

Quisa2 op 7 dec 2017 19:02

Nou, met zijn hardshell aan zou voor mij vodoende zijn, dat zijn dan 4 lagen. Maar je opmerking brengt wel een andere vraag @jessehuijers waar ga je eigenlijk naar toe?

HN65 op 7 dec 2017 19:23

Altijd koude Kirchberg ;)

May the ski force be with you !!

Met die dunne mouwen? :o

Een beetje wind in een skilift op 2000+m en je bent oppervlakkig bevroren!

Quisa2 op 7 dec 2017 19:02

Nou, met zijn hardshell aan zou voor mij vodoende zijn, dat zijn dan 4 lagen. Maar je opmerking brengt wel een andere vraag @jessehuijers waar ga je eigenlijk naar toe?

HN65 op 7 dec 2017 19:23

Oostenrijk/Italie, kom praktisch nooit boven de 2200 meter.

Ik denk dat dit hem wordt, iemand met meer kennis die wat meer kan zeggen over de specificaties? https://www.skiwebshop.nl/tenson-zircon-ski-jas-heren-geel…

Prima jas lijkt mij 👍. Heb je wel de bijbehorende skills? Iedereen gaat natuurlijk wel naar je kijken vanuit het liftje he 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Technisch/functioneel een stuk beter dan de jas waarmee je dit topic begon. Deze Tenson ziet eruit als een prima skijas.

Hier ga je een stuk meer plezier van hebben dan de eerste jassen, heb je 'm ook al gepast of wacht je dat af?

Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb momenteel drie jassen waaruit ik de keuze wil maken.

Ik ben benieuwd naar jullie voorkeuren, hierop kan ik mijn aankoop dan baseren!

Ik zou het laten afhangen van hoe het zit en hoe het er uitziet. Verder allemaal ongeveer hetzelfde, geloof ik. Dus ja, dan kunnen wij je niet echt helpen denk ik.

Die North Face is absoluut de mooiste jas! Ziet er op en top profi uit :)

I can stick uphill ice, on my saucer...

om het even wat moeilijker te maken.
de Colmar heeft een wind en waterdichtheid kolom van 15.000. Meestal dan ook 15.000 ademend. de Tenson 10.000. North Face onbekend

De North face en Tenson hebben ventilatie onder de oksels, de Colmar onbekend

de Colmar is 100,-. De tenson 200 en de Northface €250,-

De tenson is 3 laags, de Northface 2 laags en de Colmar onbekend

De Tenson lijkt me het meest knal geel, dan de Colmar, De Northface lijkt me wat vaal geel (hij heet acid geel).

Dus alles heeft zijn voors en tegen. De Tip van GiGi meenemen. Alles bestellen, passen, kijken welke je het mooiste vindt en de andere 2 terugsturen.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Ik denk dat de North Face een kolom van 15.000 heeft (volgens Duijvestein zelfs 20, maar dat lijkt me sterk), maar naast de looks kun je er naar mijn mening van uitgaan dat de North Face jas ook kwalitatief de beste is.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Die TNF 😍 (maar ik ben dan ook TNF fan)

*bericht bewerkt door Skimams op 08 dec 2017 15:25

mama on a mission in the snow

Die TNF 😍 (maar ik ben dan ook TNF fan)

Skimams op 8 dec 2017 15:25

Haha hier nog een!

The North Face wordt zo ‘overrated’. Sinds ze zich zijn gaan focussen op het ‘fashionable’ zijn is de kwaliteit van hun produkten flink achteruit gegaan.

Don’t get me wrong, hun ‘echt’ technische kleiding is prima, maar kwalitatief niet meer wat het is geweest.

When life gets too complicated.... SKI

The North Face wordt zo ‘overrated’. Sinds ze zich zijn gaan focussen op het ‘fashionable’ zijn is de kwaliteit van hun produkten flink achteruit gegaan.

Don’t get me wrong, hun ‘echt’ technische kleiding is prima, maar kwalitatief niet meer wat het is geweest.

Alex op 8 dec 2017 18:09

Waarvoor geldt dat niet anno 2017? Van cola, tot meubels, tot kleding, alles is minder. Maar het is nog steeds de mooiste jas 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane Niet alles is kwalitatief minder geworden als je het mij vraagt, maar ‘mooi’ is subjectief. Gelukkig maar, anders zouden we allemaal in hetzelfde kloffie rond lopen 😂

When life gets too complicated.... SKI

@Shane Niet alles is kwalitatief minder geworden als je het mij vraagt, maar ‘mooi’ is subjectief. Gelukkig maar, anders zouden we allemaal in hetzelfde kloffie rond lopen 😂

Alex op 8 dec 2017 18:44

Als je de logische gevolgen van technologische vooruitgang buiten beschouwing laat is alles minder geworden… zelfs de natuursneeuw in de Alpen 😉. En mooi is inderdaad deels subjectief, maar het North Face jasje lijkt veel meer op de high end jassen dan de anderen…

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane definieer High End! 😜

When life gets too complicated.... SKI

Nou die Sweet Supernautjes bijvoorbeeld waar jij zo gek op bent @Alex… 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Vind zelf persoonlijk de the North Face jas het mooist. Heb vroeger zelf ook een Colmar jas gehad en die zat en functioneerde ook heel goed. Heb alleen eerlijk gezegt niet echt vertrouwen in de site waar hij te bestellen is. Normaal gezien toch een jas van 400euro.

The North Face wordt zo ‘overrated’. Sinds ze zich zijn gaan focussen op het ‘fashionable’ zijn is de kwaliteit van hun produkten flink achteruit gegaan.

Don’t get me wrong, hun ‘echt’ technische kleiding is prima, maar kwalitatief niet meer wat het is geweest.

Alex op 8 dec 2017 18:09

Dan ben ik nieuwsgierig op welke echt technische kleding jij doelt en wat jouw negatieve ervaringen daarmee zijn geweest.

mama on a mission in the snow

@Skimams ik heb ooit (8-10 jaar geleden) een TNF skijas gehad. Na 1 val sprongen aan de kant waar ik landde de naden los en zo hard viel ik niet. Een maat van me had een TNF jas waar na 3 weken de rits kapot ging.
@Shane die Scandinaviërs, en niet alleen Sweet, maken verdomd mooie en kwalitatief goede spullen.

When life gets too complicated.... SKI

Lokaalwelzijn is zo te zien een gehackte site. Let maar op.

Hmmm…hier wordt TNF zeer intensief gedragen door het hele gezin voor veel diverse activiteiten, nooit een probleem gehad, ook met de schoenen niet. De duffels gaan ook al jaren mee.
Ook alpinistenvrienden die 7- en 8-duizenders beklimmen nooit over gehoord. En bij hen krijgt het materiaal echt wel op zijn donder. Misschien hebben jij en je vriend een beetje pech gehad.

mama on a mission in the snow

Plaats een reactie