Het Dolomiti Superski Topic

@Wudo thanks hoe was je verblijf bij Friedrich wij arriveren zaterdagochtend.

Leon Roelofsen

Heerlijk, 4 jaar geleden een ruime week verbleven. Eerste op de pistes, maar denk aan de laatste lift omhoog. Hebben we een keer gemist, werden we gehaald door de pistebully. Service van het hotel!. We waren met z’n vijven en hadden twee kamers. Eén van die kamers was recht onder het restaurant. s’Avonds “laat” (22:00), ging het personeel recht boven ons nog wat drinken, en het schuiven van de houten stoelen over de tegelvloer was te horen. Verder fantastisch, de Matrone had de wind er goed onderl
In verband met het weer (veel sneeuw, natuurlijk niet verkeerd) was de Sella pas gesloten dus i.p.v. via Selva omhoog en parkeren op de pas moesten we naar Canazei (beetje verder rijden) om daar met de cabine lift omhoog te gaan. In beide gevallen word je bagage (en jij) met de snow-scooter met aanhangwagen opgehaald. Boven aan de cabine lift was een prima skiverhuur. Moest wel nog een apart kaartje kopen omdat onze skipas pas de volgende dag inging. Kaartje was een retour dus ook voor de dag van vertrek

*bericht bewerkt door Wudo op 22 feb 2018 19:52

Het uitzicht:

null

null

Prachtige plaatjes. Alvast veel plezier en de aanstaande reizigers; goede reis!

Bergen + Sneeuw = ❤

Gisterochtend 10 uur aangekomen in Corvara en gelijk de piste op gegaan. Weer was perfect en de sneeuw prima, einde middag een beetje slush vanwege temperaturen rondom 5 graden. Wat me wel opvalt is dat er op de piste zelf helemaal geen plattegronden van het skigebied staan, waardoor je vaak je kaart er even bij moet pakken om te kijken waar je heen moet.

Hieronder even een paar foto’s

null

null

null

@erien mooie plaatjes en stralend weer. Geniet ervan!

*bericht bewerkt door Nelis op 25 feb 2018 08:15

Bergen + Sneeuw = ❤

Gisterochtend 10 uur aangekomen in Corvara en gelijk de piste op gegaan. Weer was perfect en de sneeuw prima, einde middag een beetje slush vanwege temperaturen rondom 5 graden. Wat me wel opvalt is dat er op de piste zelf helemaal geen plattegronden van het skigebied staan, waardoor je vaak je kaart er even bij moet pakken om te kijken waar je heen moet.

Hieronder even een paar foto’s

Mooie plaatjes!! Heerlijk weer zo te zien.

Wij zijn net terug en idd weinig plattegronden op de pistes. We keken bij de lunch vaak op de kaart die we bij ons hadden.

Veel plezier !

Gisterochtend 10 uur aangekomen in Corvara en gelijk de piste op gegaan. Weer was perfect en de sneeuw prima, einde middag een beetje slush vanwege temperaturen rondom 5 graden. Wat me wel opvalt is dat er op de piste zelf helemaal geen plattegronden van het skigebied staan, waardoor je vaak je kaart er even bij moet pakken om te kijken waar je heen moet.

Hieronder even een paar foto’s

null

null

null

Erien op 25 feb 2018 07:55

Eenmaal daar geweest kom je ieder jaar terug en heb je in no time geen kaart meer nodig. Vandaar. ;)

Even een praktische vraag. Wij vertrekken vanuit iets ten zuiden van Brussel naar Badia, zouden jullie opteren voor de route langs Luxemburg en dan de 8 op of voor de route langs Aken en dan de 61? We rijden vrijdagnacht, dus qua verkeersdrukte scheelt het niet veel imo.

null

Wanneer wij richting Alpen (en verder) gaan nemen we meestal (vanuit midden-Limburg(B) ) :

via Luik, Verviers, Wittlich…richting Saarbrucken, dan ONDER Karlsruhe door.
of richting Mannheim .(meestal iets drukker, naar ons gevoel althans.)

goede reis en veel skifun!

Born to run. B.S.

Misschien een beetje flauw, maar ik kan me voorstellen dat je zo min mogelijk Belgische snelweg wil en dus dat geselecteerde route het fijnst is ;).

Ik reed naar Cervinia (vanuit Nederland) vaak via de A61. Weinig vertragingen, veel 2 baans (als ik het me goed herinner). 1x file gehad ivm een wedstrijd van BMG.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij rijden juist altijd door belgie (grens Zuid-Holland/zeeland)je moet alleen zorgen dat je voor 5.30 Antwerpen voorbij bent. En dan knallen via Aken welke snelweg dat je dan neemt richting fernpass maakt niet veel uit .wij kijken altijd waar je de minste bauwstelle,s hebt

@Roy83
Méér dan een beetje flauw :) Route via E42 is +/- 25 km méér over de belgische (klote )snelwegen.
Het mee eens dat je die wil vermijden maar je zou die route eens moeten proberen, zit géén kat op , wel omgeving Saarbrucken is effe goed GPS volgen want daar is 't een wespennest van diverse snelwegen.

Born to run. B.S.

Sorry @dan58 maar kon het niet laten :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ok blijkbaar niet zoveel verschil in de routes. We bekijken wel even wat op dat moment het best uitkomt :)

Vraag: wij willen ook graag een week skien in dit gebied. Ik heb er tot nu toe alleen maar gefietst:-)
Maar wij gaan altijd de 2e of 3e week van maart skien.
Vraag: hoe zijn de omstandigheden dan rondom Alta Badia? Of kan je alleen tot maart alles goed skien?

Ik vraag dit omdat wij vorig jaar in Sestriere merkte dat de Italianen nogal makkelijk de liften dagen lang sluiten:-(

Gerardo1301

In de Dolomieten heb ik dat soort gedrag nog nooit gezien. Ik denk dat in Sestrière de Franse slag was overgewaaid… ;)

Half maart kan goed, mits er in het seizoen veel sneeuw is gevallen (zoals dit seizoen). Sowieso houden ze de pistes wel goed tot eind maart, maar als het echt alleen van de kunstsneeuw moet komen, kan dat laagje vrij dun zijn. Ik zou dan dus pas begin maart de knoop doorhakken en wat boeken.

Als je dit seizoen nog kunt gaan in Maart @Gerardo1301…doen! Het is daar echt helemaal top nu. Sowieso kun je tot de sluitweek (6 april dacht ik) overal prima skiën. Al waren het afgelopen jaar witte linten door een groen landschap, 90% was gewoon open. Dit jaar zal dat er een stuk beter uitzien.

Weet iemand hoe de drukte is bij lift naar de marmolada bij Malga Ciapela? Vorig jaar was ik er in voorseizoen en toen was het al druk. Ik ben benieuwd hoe dit nu is in de vakantie.

Ben er gister geweest, maar dat was met de extreme kou. Paar minuutjes wachten toen.

Ik ben er in de carnavalsweek geweest en toen viel het mij mee. Ik denk een minuut of 5 tot 10 wachten.

Als je dit seizoen nog kunt gaan in Maart @Gerardo1301…doen! Het is daar echt helemaal top nu. Sowieso kun je tot de sluitweek (6 april dacht ik) overal prima skiën. Al waren het afgelopen jaar witte linten door een groen landschap, 90% was gewoon open. Dit jaar zal dat er een stuk beter uitzien.

HN65 op 27 feb 2018 11:09

https://www.dolomitisuperski.com/en/live-info/open-lifts…
Op dit moment staat de sluitingsdatum op 8 april, (meeste gebieden: 2 sluiten eerder en 2 later)
Zie link.

Heb nog steeds een stemmetje in me hoofd dat zegt ga nog een keer op wintersport dit jaar, in die aller laatste week.
Kijk het weer, sneeuwhoogte en prijzen nog even aan voordat ik beslis.

*bericht bewerkt door R_Dolomieten op 02 mrt 2018 13:47

Als je dit seizoen nog kunt gaan in Maart @Gerardo1301…doen! Het is daar echt helemaal top nu. Sowieso kun je tot de sluitweek (6 april dacht ik) overal prima skiën. Al waren het afgelopen jaar witte linten door een groen landschap, 90% was gewoon open. Dit jaar zal dat er een stuk beter uitzien.

HN65 op 27 feb 2018 11:09

Bedankt voor de reactie HN65, maar we gaan 17 tot 24 maart naar La Plagne Soleil/ Les Arcs. We gaan voorbereidingen treffen voor 2019:-) Thanks!

Gerardo1301

Les Arcs, ook mooi! En mooie plannen voor 2019, het kan al slechter

De 1e volle dag zit erop in Alta Badia! Schitterend weer, toch viel de drukte mee en we hebben mooi eea van Alta Badia kunnen zien!

  • Afbeeldingen lijken even niet te werken helaas, die volgen nog…
Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Leuk topic dit, heb al een stuk gelezen:)

Ik ben met de camper eerder naar Val Gardena geweest Plan de Gralba. Nu wil ik er met 2 stellen 4p heen. Ik wil eind Maart gaan. Nu wil ik op loopafstand van een lift zitten in Alta Badia of val gardena. Echter kan ik moeilijk accomodaties vinden. Normaal ga ik naar frankrijk en zoek ik ze met sunweb bizztravel en chalet.nl echter kan ik met deze sites weinig vinden. mijn budget is 1200 voor 1 week. Wat zijn jullie tips om accomodaties te zoeken?

Alvast bedankt.

*bericht bewerkt door Marco_ski op 05 mrt 2018 22:27

@Marco_ski

probeer eens via deze site (Wintersporters)

bijv. : Hotel Gran Risa aan de piste in La Villa (gebied Alta badia)

Born to run. B.S.

[dubbel

*bericht bewerkt door dan58 op 05 mrt 2018 22:34

Born to run. B.S.

Leuk topic dit, heb al een stuk gelezen:)

Ik ben met de camper eerder naar Val Gardena geweest Plan de Gralba. Nu wil ik er met 2 stellen 4p heen. Ik wil eind Maart gaan. Nu wil ik op loopafstand van een lift zitten in Alta Badia of val gardena. Echter kan ik moeilijk accomodaties vinden. Normaal ga ik naar frankrijk en zoek ik ze met sunweb bizztravel en chalet.nl echter kan ik met deze sites weinig vinden. mijn budget is 1200 voor 1 week. Wat zijn jullie tips om accomodaties te zoeken?

Alvast bedankt.

Marco_ski op 5 mrt 2018 22:26

Probeer hier eens:

https://www.dolomitisuperski.com/en/your-holiday/hotel-booki…

of booking.com

Dat zijn de grootste boekingsplatformen voor de Dolomieten.

Plaats een reactie