Les 3 Vallees vandaag (winter 2017 - 2018)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Heeft iemand tips voor niet al te dure goede restaurantjes aan de piste om te lunchen? (in heel L3V) :)

Thias op 12 jan 2018 09:11

Afgelopen 2 jaar ben ik bij het tentje net boven Meribel gaan eten aan de rode piste “Aigle”. Die is prima bevallen, en gaan we dit jaar waarschijnlijk ook wel weer opzoeken als het weer meezit. Eerst even de zwarte piste meepakken, en een welverdiende maaltijd naar binnen werken.

@Miepmiep. Ik vind dit eerlijk gezegd 1 van de meest nutteloze forumonderdelen, tenzij iemand me kan overtuigen. Heb dat wel eens eerder aangekaart maar zonder reactie. De lijst neemt veel plaats in en als je de lijst leest lijkt het net of er alleen maar mensen naar Oostenrijk gaan. En dat is duidelijk niet de realiteit.

Hen48

Het wordt druk met Nederlanders in Les Menuires. Is overigens altijd zo. Des te opvallender dat er in de rubriek “wie is waar en wanneer” vrijwel nooit iemand terug te vinden is. Hoe het ook zij, ik volg op 20 januari in de slipstream van Freerider.

Hulst op 11 jan 2018 22:51

Ik ben dit jaar vergeten hem in te vullen omdat ik pas maandje geleden geboekt heb, maar ik ga jullie dan vooruit, ik kom 20 januari hopelijk in de ochtend aan in Val Thorens

@Yokey. Neem een paar pakken zout mee, voor het geval dat…

Hen48

Waar wij nogal eens uitkomen in het terras met restaurant boven aan de Rhodoslift boven Meribel. Als stop op weg naar Courchevel een leuke plek en te betalen, voor de wat minder fanatieke skiër blijven na koffie daar zitten en wij gaan een rondje Courchevel of La Tania doen

Pas op met blauwe pistes

Weer een mooie dag in Les 3V. Alleen Val Thorens had last van de wolken die uit de Mauriënne kwamen.
Wij zijn via Méribel naar Courchevel Moriond geweest en hebben op de terugweg de Mauduit (Méribel) en de Grandes Combes (Les Menuires) genomen, 2 pistes die het hele vorige seizoen niet open zijn geweest.
Wolken boven Val Thorens:

null

De oude Piste Riondaz (nu Liberty Ride) was geprepareerd:
null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Het wordt druk met Nederlanders in Les Menuires. Is overigens altijd zo. Des te opvallender dat er in de rubriek “wie is waar en wanneer” vrijwel nooit iemand terug te vinden is. Hoe het ook zij, ik volg op 20 januari in de slipstream van Freerider.

Hulst op 11 jan 2018 22:51

Komt ook maar een fractie van wintersport NL / BE op deze site.

May the ski force be with you !!

@skifan . Je noemde 11 jan “eindelijk zon”.

Deze foto is vrijdag 5 jan. genomen. En 6 jan was ook zo mooi.
Maar idd als jullie pas gister weer zon hadden…

null

Xx10

Wij zijn alweer terug van LM, we hebben in genoeg leuke tentjes iets gedronken nl:

  • le chardon bleu; onderaan de St Martin Express
  • Le Grand Lac; onderaan de Granges lift, hele lekkere crêpes en wafels!
  • Chalet du Sunny: rechtsaf uit de Sunny lift super groot glas warme chocomel met slagroom
  • le chalet de Caron; zelfbedieningsrestaurant, niet bijzonder maar ook niet slecht. Heel netjes! Deze is onderaan de Cairn lift in Val Thorens
    En vergeet niet om te lachen in de St Martin Express vlak voor het einde, net de Efteling, daar wordt de foto gemaakt :)

@xx10

@skifan . Je noemde 11 jan “eindelijk zon”.

Die van 6 januari hebben we ook gehad, maar daarna was het niet veel goeds tot gisteren, vandaar :eindelijk weer zon.

*bericht bewerkt door skifan op 12 jan 2018 18:43

bon ski

zo’n droomkaarten voor LTV de volgende 14 dagen , sneeuw , sneeuw , wind ,poederdagen

zo’n droomkaarten voor LTV de volgende 14 dagen , sneeuw , sneeuw , wind ,poederdagen

Pieter230976 op 13 jan 2018 13:18

Sneeuw en wind zijn horror kaarten.

May the ski force be with you !!

Als je de europese buienradar de komende 7 dagen laat aangeven dan is het zelfs al voor west Europa een niet aflatende hoeveelheid wolken met de kleur van sneeuw, die vervolgens richting (west) Alpen beweegt. Bij meteo france vallen de hoeveelheden sneeuw dan weer wel mee. De soep zal…
Zal toch a.s. donderdag goed kijken of ik richting Les Menuires een tussenstap moet inlassen. Met de hoeveelheden van de afgelopen weken, de te harde wind en het feit dat DrPhil in Cervinia Vlamingen trof die pas na een week aan skien toekwamen zou je verwachten dat Vlaming Pieter toch zou moeten weten dat het scenario veel sneeuw/wind momenteel niet het beste vooruitzicht oplevert.

Hen48

Als je de europese buienradar de komende 7 dagen laat aangeven dan is het zelfs al voor west Europa een niet aflatende hoeveelheid wolken met de kleur van sneeuw, die vervolgens richting (west) Alpen beweegt. Bij meteo france vallen de hoeveelheden sneeuw dan weer wel mee. De soep zal…
Zal toch a.s. donderdag goed kijken of ik richting Les Menuires een tussenstap moet inlassen. Met de hoeveelheden van de afgelopen weken, de te harde wind en het feit dat DrPhil in Cervinia Vlamingen trof die pas na een week aan skien toekwamen zou je verwachten dat Vlaming Pieter toch zou moeten weten dat het scenario veel sneeuw/wind momenteel niet het beste vooruitzicht oplevert.

Hulst op 13 jan 2018 13:55

eigenlijk ,vond ik dat wel iets spannend en leuk met nieuwjaar in val tho , bakken sneeuw , die wind zien over de daken de sneeuw meenemen , en eigenlijk was dat de enige avond dat het zo druk was op straat , en anders wij zij dat gewend de wind

Schitterende ski dag met super goede sneeuw in val Thorens. In Menuires eerst de Leo Lacroix genomen. Deze piste was eindelijk open maar viel zwaar tegen: hard en veel opgevroren sporen. Vervolgens naar Val Thorens waar de ene na de andere piste er werkelijk prachtig bij lag met als toppunt de Cristaux.
Het Lac des Echauds in Menuires:

null

Piste Leo Lacroix:
null

Afdaling onder de Rosaël lift :
null

En ja, er komt volgende week nog veel meer van die heerlijke poeder.

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Leuk die foto van de afdaling onder de Rosael lift! Ooit in het verleden ook gedaan op mn snowboard, lag toen wel iets minder sneeuw… Was toen nog compleet onwetend op het gebied van piepers, scheppen, sondes en helmen, maar gelukkig ging het allemaal prima!

Denk met al die poeder die gaat vallen de col de orelle zwart zalig gaat liggen , met nieuwjaar was hij zalig

Idd een heerlijke dag! Wij deden de Leo Lacroix tegen 15 uur en toen was de opgevroren sneeuw gelukkig verdwenen. Ook eindelijk weer eens de piste Chasse gedaan, duidelijk al even niet geprepareerd maar het is wel een leuke piste. En voor het eerst in Saint Martin de nieuwe piste Riondaz gedaan, ook geinig maar in onze beleving eerder rood dan zwart.
Onze favoriet in St Martin de Jeruzalem gedaan, wat een fijne sneeuw!
Nu nog genieten van 2 sneeuwloze dagen en dan gaat het volgens de voorspellingen los met grote hoeveelheden sneeuw t/m het einde van onze vakantie 27 januari.

Winter is coming

Nou ik hoop toch echt dat de week van 20 tot 27 wat droger gaat verlopen gezien het verder dan 7 dagen is kan het gelukkig nog alle kanten op maar sneeuw dat zal er in overvloed zijn ik ben ook al heel blij als er sneeuw gaat vallen dat het niet omslaat in warme in regen wat ik afgelopen 4 jaar elke keer heb gehad in januari maar we gaan het allemaal mee maken… zal toch rustig aan moeten doen met een vrouw van 8 weken zwanger 😁

@Freerider.6.38 !!! Ben je al aan het oefenen voor a.s. september?
Hoe het ook zij, gefeliciteerd. Je geeft je vrouw/vriendin gewoon een vaste plek op het terras in Croisette. Rustig aandoen… zit in in je karakter. En, niet teveel naar de weerberichten kijken deze week.

Hen48

@Hulst we gaan het zeker rustig aan doen maar ze wil wel gewoon alle dagen mee skieen.
Het weer voorbij de 7 dagen is nog complete fictie…ik blijf positief denken!!
Ik zal al bij zijn met op zijn minst 2 dagen zon en lichte bewolking ofzo.
In het jaar dat we elkaar tegenkwamen hadden we ook een sneeuwrijke week met 1.5 dag zon maar we hebben wel elke dag kunnen skiën dus we gaan het mee maken.
Mocht het zo zijn dat de vrouw een dag rust nodig heeft dan houd ik me beschikbaar om samen een keer op pad te gaan!? 😁😉

De grote sneeuwval voor onze 2e week is er gelukkig alweer af. Vanaf dinsdag gaat het hier weer goed dumpen dus super voor o.a @annie-s @Hulst en @Freerider! Hoewel de onstandigheden nu al supergoed zijn!

Winter is coming

De hele dag een voile waardoor het zicht nooit optimaal was. Op sommige plaatsen (vooral lager gelegen) waren de pistes minder dan voorheen, de harde onderlaag werd al voelbaar.
Wij zij afgedaald naar St. Martin de Belleville, er ligt zoveel sneeuw dat zelfs de Boulevard de Loy open was tot aan de tunnel. In St Martin zijn de lansen vervangen door 5 grote sneeuwkanonnen.
Genoeg sneeuw in St Martin:

null

DE Chaudane in Méribel gezien vanaf de Piste Lièvre:
null

Morgen voor een paar dagen “op vakantie” eind van de week nieuwe berichten.
Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

*bericht bewerkt door skifan op 14 jan 2018 16:29

bon ski

@Freerider. Als het zover is stuur je maar een berichtje. Ik weet alleen niet of snowboard/ski/niveau verenigbaar zijn. Onderweg kun je natuurlijk hier en daar een afwijkende kleur nemen. Eerst maar eens afwachten wat het volgende week wordt.

Hen48

Ik ga overal van af en ik pas me makkelijk aan @Hulst dus dat gaat geen probleem zijn!
Zwart of lekker toeren ik vind het allemaal prima 😁
Het is slechts een optie uiteraard mocht de mogelijkheid zich voor doen en ik er alleen voor sta 😉

@Freerider. Als ik spreek over een afwijkende kleur, bedoel ik meer een moeilijkere piste voor jou. Gezien mijn leeftijd ben ik meer van het rood/blauw toeren. Ik wil namelijk ook nog graag mijn volgende zomervakantie in juni een beetje ongeschonden halen. Maar goed een terrasje zo hier of daar is ook al gezellig. We zien wel.

Hen48

Beste wintersporters,

Vraagje; wij gaan de eerste week van de meivakantie wederom naar VT. Dit betreft dus de week voorafgaand aan de dutchweek. Volgens een overzichtje van openingstijden blijkt dit de laatste week te zijn dat Les Ménuires en Saint Martin nog open is.

Kunnen we daar terecht met een Val Thorens pas? Of is dit bijbetalen? Want een pas voor 3 Vallees is er niet meer, aangezien dit gebied dicht is.

Hoor graag van jullie!

Ha ha goede vraag. Sinds de vallee de belleville pas er niet meer is zou ik het antwoord niet weten.

Plaats een reactie