Hebben jullie al geboekt voor seizoen 2017-2018?

Grappig, heb toevallig gisteravond een skisafari uitgestippeld die ik aan een paar vrienden ga voorleggen. Verblijf ergens rondom Bruneck en dan Kronplatz, Speikboden, Klausberg, Gitschberg-Jochtal, Alta Pusteria (Drei Zinnen) en Sillian aandoen. Vijf dagen Dolomiti Superski dus en een dagpas voor Sillian.

@quick.

Hou er wel rekening mee dat Speikboden en Klausberg niet onderde Dolomiti Superski pas vallen. Of dit moet veranderd zijn.

EBTV op 8 jun 2017 09:09

Was dit seizoen iig niet onder Dolomiti Superski. Eigen kaart met evt daguitbreiding voor Kronplatz.

En dat is voor komend seizoen nog steeds zo. Hier staat precies voor welke gebieden de Dolomiti Superski-pas geldig is, evenals de prijzen en voorwaarden voor komend seizoen: http://www.dolomitisuperski.com/en

Met een groep van 10-15 man in een hotel moet je er vroeg bij zijn…
Dus hoewel nog niet formeel bevestigd: Ja

Rob

Met een groep van 10-15 man in een hotel moet je er vroeg bij zijn…
Dus hoewel nog niet formeel bevestigd: Ja

RCGrootveld op 8 jun 2017 15:09

Lekker !! Vrouwen blijven thuis ?

May the ski force be with you !!

Ja, OF… je wil wel 6 paar ski’s hebben. Gewoon, voor elke combinatie van omstandigheden een perfecte ski. Dat is wel een risico. Gelukkig kan je op zo’n testevent de ski’s niet direct bij die kraampjes kopen.

GiGi op 8 jun 2017 11:58

ik heb een quotum van maximaal 2 paar gekregen thuis :D

Ja hoor, al een maandje terug geboekt in Val Cenis. Leuk gelegen acco op 100m van twee liften recht het domein binnen. Had de laatste familiekamer voor de krokus. Ben blijkbaar niet de enige die vroeg boekt…

ik heb een quotum van maximaal 2 paar gekregen thuis :D

elisabeth101 op 8 jun 2017 15:49

Dan moet je goed nadenken over je ‘quiver’. Leuke puzzel, dat wel!

@quick.

Hou er wel rekening mee dat Speikboden en Klausberg niet onderde Dolomiti Superski pas vallen. Of dit moet veranderd zijn.

EBTV op 8 jun 2017 09:09

Verdomme, had ik er net op gerekend dat die beiden wel meededen. Dan moet ik op zoek naar twee andere gebieden. Misschien dan toch maar een dagje Alta Badia en een dagje Cortina ofzo.

Edit: Nee, heb ze gewoon omgewisseld. Dan maar drie of vier dagen een Dolomiti Superski pas en de laatste twee dagen naar Speikboden/Klausberg en Sillian. De dagpassen daar kunnen nooit duur zijn.

*bericht bewerkt door Quick op 08 jun 2017 17:08

Mr. Slow

Alta Badia is geen straf hoor…

Alta Badia is geen straf hoor…

GiGi op 8 jun 2017 17:04

Weet ik, van alle goede reviews hier en op Alpinforum. Deze trip is hoogstwaarschijnlijk niet voor komende winter, dan staat Alpe d’Huez of Alta Badia/Val Gardena (kon daar nog niet goed tussen kiezen: Alta Badia wat rustiger, Val Gardena wat uitdagender en iets dichterbij) op het programma. Afhankelijk van noord/zuid winter en aantal skiweken, misschien wel allebei.

Wat ik hier dus meer mee probeerde te zeggen is dat ik Cinque Torri/Arabba/Val di Fassa/Alta Badia/Val Gardena/Seiser Alm dan tot één gebied reken waar je de hele week de auto niet nodig hebt. Dat gebied is ook interessant om vaker terug te keren, dus pak ik tijdens zo’n echte skisafari liever wat kleinere skigebieden mee waar je normaliter als gevorderde wintersporter niet snel voor een week zou boeken. Kronplatz zou je hier ook toe kunnen rekenen, maar als ik die wegstreep worden de opties wel heel dun in die noordelijke Dolomieten. Plose, Rosskopf zijn al een stuk verder rijden en trekken me niet zo.

PS: Ik heb ook een dergelijke skisafari gemaakt voor Ober- en Unterwallis. Misschien dat ik die hier nog wel eens op zet. Jij kunt daar overigens over meepraten; de Aosta skitrip was wat dat betreft ook een soort skisafari.

*bericht bewerkt door Quick op 08 jun 2017 17:19

Mr. Slow

Die redenering kan ik helemaal volgen. Beiden zijn prachtige skiweken, maar inderdaad verschillend in opzet en logistiek.

Dan moet je goed nadenken over je ‘quiver’. Leuke puzzel, dat wel!

ik zit vooralsnog op een goed weer (zon) en slecht weer (sneeuw) quiver :D Zit nog wel aardig wat overlap in…tzt wil ik dat wat verder uit elkaar hebben.

2 weken geleden geboekt voor La Rosière. Wij gaan met een groep van 14 personen en hebben nogal eisen (catered chalet aan de piste, 2-persoons kamers enz) en dan moet je er op tijd bij zijn. Voordeel is wel dat we vroegboekkorting hebben en er 1 persoon voor niks mee kan. :-)

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Net het voorschot betaald voor de jaarlijkse trip naar St. Anton met een groep van 22 man op 16/3/18. Daarnaast zal Sölden begin december ook weer op het programma staan. Voor een derde en eventueel vierde reis moeten we wel nog wat research doen.

Zonet een appartement geboekt voor onze wintersport (via de site van Serfaus/Fiss/Ladis zelf).
We gaan van zaterdag 10-2-2018 / zaterdag 17-2-2018 naar Serfaus.

Stond hoog op ons verlanglijstje. Nu eindelijk een zeer betaalbaar appartement gevonden (voor carnavalsvakantie 2018).

Nu al zin in :)

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Chatel vlak bij de Linga-lift een appartement. Tweede week kerstvakantie dus duimen voor sneeuw. Vorig seizoen hebben we i.v.m. gebrek aan sneeuw, op het laatste moment geannuleerd en zijn we naar Sestriere gegaan. Kon de (met korting) gekochte skipassen annuleren, ontving daarvoor een tegoedbon voor skipassen voor het volgende seizoen, netjes!

Wij hebben ook al enige tijd geleden geboekt voor de carnavalsvakantie 2018, we gaan weer naar Hasliberg. We hadden een shortlist van diverse gebieden in Zwitserland. Helaas anders uitgepakt. Na mailwisseling met de plaatselijke VVV’s en diverse reisorganisaties blijkt alles zo goed als VOL!!! En dan zeggen ze dat Zwitserland rustig is vanwege de prijzen …

Maar heel erg blij met ons reisje richting Hasliberg hoor. Erg fijne bestemming voor gezinnen EN met voldoende uitdaging voor de papa’s en mama’s. Met kerst zullen we ook nog ergens last minute naar toe gaan voor een midweekje.

Het aanbod van Famiski staat sinds gisteren ook online. Veel bestemmingen en hotels waar de kinderen gratis mee gaan, ze betalen geen hotel en geen skipas, zelfs tot 15 jaar in Wagrain … toch wel de moeite om eens te bekijken :-)

Wij hebben ook al enige tijd geleden geboekt voor de carnavalsvakantie 2018, we gaan weer naar Hasliberg. We hadden een shortlist van diverse gebieden in Zwitserland. Helaas anders uitgepakt. Na mailwisseling met de plaatselijke VVV’s en diverse reisorganisaties blijkt alles zo goed als VOL!!! En dan zeggen ze dat Zwitserland rustig is vanwege de prijzen …

Maar heel erg blij met ons reisje richting Hasliberg hoor. Erg fijne bestemming voor gezinnen EN met voldoende uitdaging voor de papa’s en mama’s. Met kerst zullen we ook nog ergens last minute naar toe gaan voor een midweekje.

Jst81 op 13 jun 2017 13:25

Mooi gebied hebben jullie uitgekozen! Zwitserland is inderdaad over het algemeen vrij rustig, maar met carnaval hebben de Zwitsers zelf natuurlijk ook vakantie. ;)

Mr. Slow

Wij hebben ook al enige tijd geleden geboekt voor de carnavalsvakantie 2018, we gaan weer naar Hasliberg. We hadden een shortlist van diverse gebieden in Zwitserland. Helaas anders uitgepakt. Na mailwisseling met de plaatselijke VVV’s en diverse reisorganisaties blijkt alles zo goed als VOL!!! En dan zeggen ze dat Zwitserland rustig is vanwege de prijzen …

Maar heel erg blij met ons reisje richting Hasliberg hoor. Erg fijne bestemming voor gezinnen EN met voldoende uitdaging voor de papa’s en mama’s. Met kerst zullen we ook nog ergens last minute naar toe gaan voor een midweekje.

Jst81 op 13 jun 2017 13:25

Mooi gebied hebben jullie uitgekozen! Zwitserland is inderdaad over het algemeen vrij rustig, maar met carnaval hebben de Zwitsers zelf natuurlijk ook vakantie. ;)

Quick op 14 jun 2017 22:15

Dankje! We zijn er vorig jaar ook geweest en het is inderdaad prima bevallen, echter… Het gebied is voor ons eigenlijk te klein om er een tweede vakantie door te brengen. De grote variatie in het piste aanbod en de fenomenale uitzichten maken echter veel goed, evenals het hoge niveau van de skischool voor de kids.

We hadden ons oog voor komend jaar laten vallen op Motta Naluns Scuol, Flumserberg of Flims/Laax. We hebben in reeds begin maart contact gelegd met de vvv en rechtstreeks met de accommodaties, en het was gewoon vol. Ook Jerzens in het Ptiztal stond in onze top 10, ook hier waren alle acco’s inmiddels vergeven.

Dat is het nadeel als je met een grote groep reist in de drukste week van het seizoen.

Jammer maar we klagen niet, want het is een luxeprobleem ;)

*bericht bewerkt door Jst81 op 15 jun 2017 07:31

Ik moest even weer graven in mijn geheugen, maar de zoektocht voor het seizoen 2017/2018 hebben we in februari al gedaan en uiteindelijk afgelopen maart al geboekt in SFL gebied. Dus die stress is al lang geleden weggezakt. Ben nu vooral bezig met de zomervakantie :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Ja hoor weer naar Saalbach Hinterglemm, jammer dat onze gebruikelijke verblijf (residence Saalbach) als was volgeboekt. Dus werd het kijken naar een ander verblijf.

Maar voorjaarsvakantie Noord in 2017 gaan wij er weer naar toe, en januari nog een weekend Winterberg.

Zonet een appartement geboekt voor onze wintersport (via de site van Serfaus/Fiss/Ladis zelf).
We gaan van zaterdag 10-2-2018 / zaterdag 17-2-2018 naar Serfaus.

Stond hoog op ons verlanglijstje. Nu eindelijk een zeer betaalbaar appartement gevonden (voor carnavalsvakantie 2018).

Nu al zin in :)

Maartje op 10 jun 2017 17:37

We hebben gewijzigd naar kleinwalsertal (hirschegg). In het appartement wat wij geboekt hadden in Serfaus, mocht binnen gerookt worden (hadden we voor de zekerheid gevraagd). En een iemand van ons heeft astma, dus dat is niet zo’n goede combi. Voor de rest was er niets betaalbaars (wat ook groot genoeg was, en redelijk lag) nog vrij.

Dus we gaan nog een jaar genieten in het kleinwalsertal (Wat we ook erg fijn vinden. Hier zijn we nl vorig jaar ook geweest).

En dan voor 2019 wat eerder op zoek naar een appartement in Serfaus, Fiss of Ladis.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Ik heb net geboekt voor januari. Eerst in m’n eentje een week naar Serfaus, dan met m’n man meteen door naar Flims/Laax. Die laatste staat bovenaan m’n to do list dus ik ben benieuwd (en ben vast begonnen met aftellen!). Cervinia in maart ligt ook al vast. En ik heb de luxe om er dan nog een uit te kiezen… :-)

Wel plannen, maar niet geboekt. We gaan dit jaar maar eens voor een last-minute eind januari. Hopelijk een mooi gebied scoren met meters sneeuw en voor een zacht prijsje ;-)

*bericht bewerkt door Loen op 16 jun 2017 09:25

Ik heb net geboekt voor januari. Eerst in m’n eentje een week naar Serfaus, dan met m’n man meteen door naar Flims/Laax. Die laatste staat bovenaan m’n to do list dus ik ben benieuwd (en ben vast begonnen met aftellen!). Cervinia in maart ligt ook al vast. En ik heb de luxe om er dan nog een uit te kiezen… :-)

Lein op 16 jun 2017 09:23

Jeetje, ben verder echt totaal niet jaloers ofzo… :(
AlpenArena en Cervinia staan nog hoog op de bucket-list…

*bericht bewerkt door Quick op 16 jun 2017 15:49

Mr. Slow

Met (concrete) plannen maken ben ik pas bij de kerstvakantie, maar daarna begint het seizoen pas echt. Als ik alles daadwerkelijk ga doen wat ik nu in mijn hoofd heb, kom ik komend seizoen op zo’n 40 skidagen in de Alpen.

nieuwjaar terug naar val thorens , sneeuwzeker en altijd veel zon gehad

Boeken? Nee joh, paar weken van tevoren op z’n vroegst… :)

In april al geboekt voor Corvara, Alta Badia, eind januari 2018.

Plaats een reactie