Zoetermeer, wie gaat er mee?

@Niekniek Hoe was de sneeuw zo 's ochtends vroeg in Landgraaf?

Gewoon goed, heb maar 1 uurtje les gehad

Had de hele tijd een bebaarde snowboarder voor me, maar verder was het top in zoetermeer!

Had de hele tijd een bebaarde snowboarder voor me, maar verder was het top in zoetermeer!

Tiny-M op 6 aug 2017 20:50

Wat er achter mij zit Is verleden tijd. Ik kijk alleen vooruit. ;)

Übung macht den meister!!!

Snap het wel hoor ;)

Vanmiddag even een kaartje kopen en daarna denk ik de komende maand bijna elke werkdag tussen 4 en 5 dat ik op de baan sta

Afgelopen zo-avond in Landgraaf geweest, gewoon om weer even te kunnen boarden. Heerlijk rustig maar de sneeuw was toch maar slecht. Wel lekker om te ervaren dat het kunstje er inmiddels wel een beetje in zit, opstappen en gaan. Lekker 4 uurtjes kunnen oefenen en ook maar eens een sleepliftje geprobeerd ;)

Weet iemand of landgraaf op de vrijdagmiddag druk is? Ik neem aan dat piste 1 niet beschikbaar is ivm trainingen. Klopt dat?
Ik wilde komende vr gaan.

Donderdagmiddag was in ieder geval zo druk dat de baan eronder te lijden had. Maar nog steeds plaats genoeg in de lift, dus prima te doen.
De sneeuw in Zoetermeer is beter…

Wij zijn morgen een dagje in landgraaf zijn er nog meer die er dan zijn?

Born to Ride

kan je in Landsgraaf de hele dag bezighouden met indooski ,2 u 30 rijden anders naar Terneuzen , iemand ervaring met de fitness daar

Een hele dag is voor indoorski sowieso wel lang. Laatste keer waren wij er rond half elf en gingen we denk ik rond een uurtje of drie de baan af. Dat was prima, dus het hangt ook een beetje van je ‘hele dag definitie’ af :).

Het zal ook van de drukte en de staat vd sneeuw afhangen. Ik weet niet of Zoetermeer dichterbij is?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Een hele dag is voor indoorski sowieso wel lang. Laatste keer waren wij er rond half elf en gingen we denk ik rond een uurtje of drie de baan af. Dat was prima, dus het hangt ook een beetje van je ‘hele dag definitie’ af :).

Het zal ook van de drukte en de staat vd sneeuw afhangen. Ik weet niet of Zoetermeer dichterbij is?

Roy83 op 9 aug 2017 20:47

uit Brugge is het 15 min dichter volgens maps

Wij gaan een nachtje over. Een paar uur de piste op, lekker de sauna in, bbq van de crazy summer deal en de volgende dag lekker wat wandelen door de heuvels en nog ff naar Maastricht.

Born to Ride

Die bbq is voor die drie euro meer zeer de moeite! Was goed te nassen om maar eens wat verouderde straattaal te gebruiken ;)

mss maandag naar landgraaf , verlengd weekend met 15 aug

Het is sowieso niet duur, €169 voor 2 personen, dan heb je beide 8u pistetoegang, bbq, gebruik van de sauna, overnachting in ruime kamer (4*) en uitgebreid ontbijtbuffet… Ideaal voor 2 daagjes limburg.

Born to Ride

Na een week vakantie elders heb ik weer wat in te halen. Bovendien heb ik begrepen dat in Zoetermeer de sneeuw weer echt goed is (minder ijs op de bovenste 30 meter van de helling, dat er twee weken geleden nog wel lag), natuurlijk heerlijk rustig zo in de vakantie…

Ik ben er vanavond (maandag, vanaf 19.30 uur ongeveer), vrijdag a.s. in de middag en zaterdagochtend, van 9.00 tot maximaal 12.30 uur.

Ik haak een keer aan. Alleen niet vandaag, eindelijk een keer mooi weer :-)

wat is eigenlijk het verschil tussen Landgraaf en Zoetenmeer , waar de éne piste langer is en de andere stijler

De lengte en helling van de piste inderdaad, in Landgraaf is een stoeltjeslift (in Zoetermeer niet); in Landgraaf skiën beginners en gevorderden doorgaans op dezelfde piste (zeker als piste 1 is afgesloten voor trainingen van wedstrijdteams) - in Zoetermeer heb je op piste 3 (de steile, interessante piste) minder beginners, meestal.

Maar het grootste verschil: Landgraaf ligt voor mij halverwege de Alpen (lichtelijk overdreven), en Zoetermeer ligt in de bewoonde wereld.

De lengte en helling van de piste inderdaad, in Landgraaf is een stoeltjeslift (in Zoetermeer niet); in Landgraaf skiën beginners en gevorderden doorgaans op dezelfde piste (zeker als piste 1 is afgesloten voor trainingen van wedstrijdteams) - in Zoetermeer heb je op piste 3 (de steile, interessante piste) minder beginners, meestal.

Maar het grootste verschil: Landgraaf ligt voor mij halverwege de Alpen (lichtelijk overdreven), en Zoetermeer ligt in de bewoonde wereld.

GiGi op 14 aug 2017 13:58

als je moet kiezen , wat is de voorkeur , ik ga soms in Terneuzen , voor mij liggen ze evenver , 2u30

Terneuzen ken ik niet, maar anderen kunnen vast een zinnig antwoord geven. @Vic2000

*bericht bewerkt door GiGi op 14 aug 2017 14:18

Heel misschien vrijdagmiddag of zaterdagochtend voor mij.
@Pieter230976 voor mij is de afstand het grote verschil tussen Landgraaf en Zoetermeer in het grote voordeel van Zoetermeer. Zoetermeer is inderdaad wat steiler, maar ik vind het in Landgraaf wel een pluspunt dat je aan beide kanten van de lift kan skiën (geeft je een klein beetje het idee van 2 pistes). Voor nu denk ik dat als je wat mensen van hier wil tegenkomen Zoetermeer wel een slimmere keus is.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Terneuzen is voor mij vanuit Oostkapelle verreweg het meest dichtbij. Echter dat was voor mij eens en nooit meer. Voordat ik uberhaupt de snelheid had om eens lekker op mn snowboard een carvebocht te maken was ik al weer beneden… De hellingshoek is hooguit even groot als in Landgraaf (voor mn gevoel nog vlakker, maar dat kan komen doordat de baan zo kort is). Zoetermeer kan ik geen oordeel over vellen, daar ben ik nog niet geweest nadat hij verlengd is. Voor degenen die zowel in Landgraaf als in Zoetermeer zijn geweest, is Zoetermeer echt veel stijler dan dan Landgraaf? En hoe goed merk je daar dat de baan 80m korter is dan in Landgraaf?

Born to Ride

Deze week NSI-training in Zoetermeer, ongeveer 46 man. Volgende week in Landgraaf.

Terneuzen is voor mij vanuit Oostkapelle verreweg het meest dichtbij. Echter dat was voor mij eens en nooit meer. Voordat ik uberhaupt de snelheid had om eens lekker op mn snowboard een carvebocht te maken was ik al weer beneden… De hellingshoek is hooguit even groot als in Landgraaf (voor mn gevoel nog vlakker, maar dat kan komen doordat de baan zo kort is). Zoetermeer kan ik geen oordeel over vellen, daar ben ik nog niet geweest nadat hij verlengd is. Voor degenen die zowel in Landgraaf als in Zoetermeer zijn geweest, is Zoetermeer echt veel stijler dan dan Landgraaf? En hoe goed merk je daar dat de baan 80m korter is dan in Landgraaf?

Matthias123 op 14 aug 2017 14:44

De steilheid merk je wel, de lengte iets minder. Vooral het feit dat je zolang in de stoeltjeslift zit geeft je het idee dat het langer is :). Maar serieus, je merkt het beiden, maar erg beperkt. Ik denk dat het verschil in steilheid iets beter merkbaar is dan het verschil in lengte?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Voor degenen die zowel in Landgraaf als in Zoetermeer zijn geweest, is Zoetermeer echt veel stijler dan dan Landgraaf? En hoe goed merk je daar dat de baan 80m korter is dan in Landgraaf?

Matthias123 op 14 aug 2017 14:44

Steilheid is wel echt duidelijk te merken. Lengte merk je iets van, maar gezien het begin en eind van Landgraaf al vrij vlak zijn vind ik Zoetermeer toch een duidelijk voordeel. Stoeltjeslift&2 pistes vind ik dan weer het grote voordeel van Landgraaf.

Thnx voor de snelle reacties, misschien binnenkort dan toch maar eens de nieuwe piste in Zoetermeer testen. De stoeltjes lift is in Landgraaf idd wel een groot voordeel als boarden, alleen doordat hij zo mega traag is, is hij ook gelijk weer een nadeel. Je zit 6 min in de lift voor 1 min afdalen…

Born to Ride

Dit het in Zoetermeer steiler is (en hardere sneeuw - kouder misschien?) merk ik vooral als ik korte geslipte bochten wil maken op mijn GS ski’s. Met de steilere helling kost dat aanzienlijk minder kracht dan op een vlakkere helling, waar ik veel harder moet werken om - in een soort van slow-motion - hetzelfde resultaat te bereiken. In Landgraaf carve ik dan ook liever naar beneden, als de drukte het toelaat.

Plaats een reactie